גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קרן השתלמות לעצמאיים - למה הן הפכו לאטרקטיביות

מה זאת קרן השתלמות? ■  קרן השתלמות לעצמאיים – האם כדאי? ■  הרווח המידי שלכם בהפקדה לקרן השתלמות לעצמאיים ■ שו"ת

שינויים בהרגלי ההשקעה/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שינויים בהרגלי ההשקעה/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

על היתרונות המגוונים של קרנות השתלמות קראתם במדריך קרנות ההשתלמות, ובתמצית - במדריך הגענו למסקנה שמדובר באחד האפיקים המומלצים ביותר כיום, אם לא המומלץ מכולם . הפעם, נתמקד בקרנות השתלמות לעצמאים, שמסתבר שמעבר ליתרונות שגלומים בעצם היותן קרנות השתלמות, יש הטבות נוספות.

מה זאת קרן השתלמות?

נתחיל בקרנות השתלמות בכלל (לשכירים ולעצמאיים), מה זאת בעצם קרן השתלמות? ובכן, מדובר בתכנית חיסכון לטווח בינוני - את הכספים (והרווחים שהיא צברה) ניתן למשוך תוך שש שנים מרגע ההפקדה ללא תשלום מס.

עבור שכירים מדובר על קרן שאתם כעובדים מפרישים אליה מהשכר ברוטו באופן שוטף (2.5%), ובמקביל המעסיק מפריש גם כן (7.5%). היתרון הגדול של החיסכון בקרן הזו הוא הטבת המס, או יותר נכון פטור מלא ממס על הרווחים הנצברים בקרן.

אפשר להמשיך לחסוך באמצעות הקרן עד גיל הפנסיה, אך קרן השתלמות אינה מהווה תחליף לחסכון פנסיוני באמצעות קרן פנסיה או קופת גמל . אפשר למשוך כספים מהקרנות לאחר שלוש שנים עבור השתלמויות או לימודים, אך לאחר שש שנים המשיכה אפשרית לכל מטרה. גברים מעל גיל 67 ונשים מעל גיל 62 יכולים למשוך את הכספים לאחר שלוש שנים, גם כאן מבלי שהם צריכים לשלם מס.

 קרן השתלמות לעצמאיים - האם כדאי?

נתחיל במי הם עצמאיים? על פי הגדרת המוסד לביטוח לאומי, כדי שעובד (שאינו שכיר) יוגדר עצמאי הוא צריך לקיים מספר תנאים : עיסוק במשלח ידו לפחות 20 שעות בשבוע . הכנסה חודשית ממוצעת ממשלח היד העולה על מחצית מהשכר הממוצע במשק. על פי חוק הביטוח הלאומי השכר הממוצע ב-2021 הוא 10,552 שקלים, כך שההכנסה החודשית שתגדיר עובד כעצמאי עומדת על כ-5,276 שקלים ומעלה.

עיסוק במשלח היד שלו 12 שעות בשבוע, וההכנסה העולה על 15% מהשכר הממוצע במשק: כלומר, כ-1,583 שקלים ומעלה בשנת 2021.

מי שלא מקיים אחד מהתנאים האלה מוגדר כ"עצמאי שאינו עונה להגדרה" - מבחינת הביטוח הלאומי הוא "בעל הכנסה שאינה מעבודה".

באשר לאפשרויות החיסכון, העצמאי נדרש כאמור להפקיד את הכספים לבד. הוא עדיין יכול לעשות זאת בדרכים שונות: חסכון פנסיוני (שהוא חובה החל מתחילת 2017) באמצעות קופת גמל, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וגם הפקדה לקרן השתלמו, בנוסף וללא קשר לחסכון הפנסיוני.

לפתוח קרן השתלמות זה פשוט. צריך להציג אישור עוסק מורשה או את ההכנסות הקיימות מהעסק . יש בישראל לא מעט גופים פיננסיים שמאפשרים לפתוח קרן השתלמות לעצמאים. לכל חברה יש מספר מסלולים, כשלרוב יש מסלול קרנות השתלמות מנוהלות, ומסלול השתלמות מחקות מדד. בקרנות ההשתלמות המנוהלות מדובר על מגוון רחב של מסלולי השקעה - אג"ח ממשלתי, אג"ח קונצרני, מניות, מסלול כללי ועוד.

מסלול מחקה מדד הוא מסלול שבו הכספים לא מנוהלים באופן אקטיבי על ידי מנהלי השקעות, אלא מפוזרים בהתאם לרמת הסיכון של המפקיד, בין מדדים שונים. כלומר, אחרי שנעשית בדיקה מול צרכי הלקוח והסיכונים שהוא יכול לעמוד בהן, מתאימים לו את קרן ההשתלמות המחקה המתאימה. הקרן הזו מורכבת ממכשירים עוקבי מדד. השיטה הזו הופכת ליותר ויותר פופולרית בעולם מהטעם הפשוט שברוב המקרים לא ניתן להכות את המדד על פני תקופה ממושכת (רק מעטים מצליחים לעשות זאת לאורך זמן) ולכן עדיף להשקיע במכשירים שמספקים את תשואת המדד.

קיימת גם אופציה לבחור בקרן השתלמות בניהול עצמי - קרן השתלמות IRA שדמי הניהול שלה (דמי הניהול על הצבירה) יהיו נמוכים יותר, מהסיבה הפשוטה שבקרן הזו אתם משקיעים בעצמכם את הכספים, אתם מחליטים במה להשקיע.

בקרנות השתלמות אישיות ניתן להשיג דמי ניהול שנתיים של כ-0.3-0.5%. קרן השתלמות בניהול עצמי תצריך מכם בדרך כלל סכום של כמה עשרות אלפי שקלים בחשבון הבנק כתנאי לפתיחתה.

בשביל לנהל קרן השתלמות בעצמכם אתם צריכים להיות עם הבנה מסוימת בשוק ההון, ותצטרכו לעקוב אחרי הקרן והביצועים, ולעשות שינויים במידת הצורך. זה מכשיר טוב, אבל הוא מיועד לכאלו שמבינים בשוק ההון - אולי לא הבנה לפרטי פרטים, אבל הבנה של המכשירים, היכרות עם ניירות הערך, ויכולת להתאים את הרכב תיק ההשקעות לסיכונים.

ועכשיו הגענו לחלק המעניין - מדוע הפכו קרנות ההשתלמות לעצמאיים למכשירים מעניינים יותר מבעבר? ובכן - מדובר בהטבות מס נוספות שנכנסו לתוקף ב-2017. ככלל, המדינה רוצה לעודד חסכון, גם בקרן השתלמות, כדי לעודד עצמאות כלכלית וגם כדי להקטין את התלות במדינה בשנות הפנסיה.

לכן, חובת הפקדה לפנסיה בתור עצמאים משרתת את האינטרס של המדינה. כדי לעודד חיסכון בקרנות השתלמות, המדינה הגדילה את הטבות המס הניתנות בעת הפקדה. במקרה של קרן השתלמות לעצמאים, חל החל משנת 2017 עדכון של שיעורי הטבת המס: במצב הקודם, העצמאי היה צריך לבצע הפקדה של 7% מההכנסה שלו על מנת שיקבל הוצאה מוכרת בגובה של 4.5% (הוצאה מוכרת לעסק - כלומר שניתן לקזז אותה מול מס הכנסה) במצב הנוכחי, הוא מקבל את הטבת המס כבר מהשקל הראשון שהוא מפקיד, כשהתקרה המקסימלית של ההפקדה לצורך קבלת הטבת מס היא 4.5%.

הרווח המידי שלכם בהפקדה לקרן השתלמות לעצמאיים

ושווה להמחיש את ההטבה הזו - נניח שההפרשה בחודש הסתכמה ב-1,400 שקל (7% מהשכר). במצב כזה רק 900 שקל (4.5%) הוכרו כהוצאה, וגרמו בעקיפין לחיסכון במס המוערך בכ-300-400 שקל (תלוי במדרגת המס של העצמאי). מ-2017 כל הסכום עד תקרה של 4.5% יוכר כהוצאה. כלומר העצמאי יפריש 900 שקלים ויזכה להטבה במס של 300-400 שקל - הוא מפקיד פחות ומקבל אותו דבר. כלומר, מעבר להטבות בחיסכון עצמו, תהיה הטבה גדולה מאוד עם ההפקדה - בעצם המדינה מחזירה חלק משמעותי מהפקדה השוטפת של העצמאי.

גובה ההכנסה השנתית המקסימלית שאפשר להפריש כיום כדי לקבל את הטבת המס הוא 260,000 שקלים, ומכאן שתקרת ההפקדה לצורך הטבת המס היא 18,480 שקלים בשנה (7%). מי שמפקיד מעבר לסכומים אלה - נניח יותר מ-11,700 שקלים עבור הכנסה הפחותה מ-260,000 שקלים - לא יהיה זכאי להטבת המס על הסכום המופקד, אבל עדיין אפשר יהיה לקבל פטור ממס רווחי הון במועד המשיכה של הכספים. כל עוד לא עוברים את התקרה הבאה.

תקרת ההפקדה לצורך קבלת פטור ממס רווח הון של קרן השתלמות לעצמאים עומדת על כ-18,200 שקלים (7%). לאחר סכום זה משלמים מס בגובה של 25% על הרווח הריאלי, כך שלא בטוח עד כמה כדאי לחרוג ממנו. כך גם בכל הנוגע להפרשה בסכום העולים על 7% מההכנסה השנתית. משיכה מוקדמת של הכספים - פחות משלוש שנים במקרה של השתלמות/אדם מבוגר ופחות משש שנים בכל מקרה אחר - תחייב תשלום מס רווחי הון.

קרן השתלמות לעצמאיים - שאלות ותשובות

מי זה עצמאי? - יחיד שמקבל הכנסה מעסק או משלח יד.

כמה כסף להפקיד כל חודש? - ככלל אין מגבלה, אבל יש תקרה להטבות המס המוזכרות למעלה. ניתן להפקיד עד 4.5% מההכנסה החייבת ועד תקרת הכנסה של 263,000 ש"ח בשנה (סכום הפקדה מקסימלי של 11,835 שקל בשנת 2021) ולזכות בהטבות המס. אגב, הטבת המס על רווחי הון אינה מוגבלת לפי אחוז מהשכר אלא עד תקרה של 18,480 שקל).

אם מפקידים יותר, אזי על הסכום החורג חל מס בעת ההפקדה (מס שמתבטא בשכר - כאילו התוספת היא הטבה חייבת במס) . כמו כן, על הרווח הריאלי כתוצאה מהפקדה זו חל מס רווחי הון (עד 25%) בעת משיכת הכסף מקרן ההשתלמות.

איך מפקידים בפועל? - אפשר להפקיד לקרן השתלמות לעצמאיים בכל חודש, או במספר פעמים על פני השנה או בפעם אחת. העברת הכספים מבוצעת לרוב בהעברה בנקאית, הוראת קבע, שיקים וכרטיסי אשראי.

איך פותחים קרן השתלמות לעצמאי? - פשוט - מציגים לקרן תעודת עוסק מורשה.

איך בוחרים קרן השתלמות?

טוב, אז נניח שאתם רוצים לפתוח קרן השתלמות - איך עושים את זה? איך בוחרים קרן השתלמות? ובכן בחירת קרן ההשתלמות נשענת על שני מבחנים - המבחן הראשון הוא מבחן התשואה - איזו קרן הניבה את התשואה הטובה ביותר? והמבחן השני הוא שילוב של מבחן התשואה עם הסיכון, כשהמדד הפופולרי שמודד זאת הוא מדד שארפ. המדד הזה מבטא את הערך שהשיג מנהל ההשקעות של הקרן בהינתן הסיכון. ככה יודעים מי באמת השיגה ביצועים טובים יותר. אנחנו כצרכנים פיננסים נוטים להתייחס לתשואת הקרן ופחות למדדי סיכון לרבות מדד שארפ, אבל בפועל מדד שארפ (ומדדים אחרים) מספרים לנו סיפור אמיתי יותר מתשואה. אז כשאתם שומעים או מציעים לכם קרן השתלמות, ומספרים לכם על התשואה הטובה שלה, תשאלו ותבחנו גם את מדד שארפ שלה ביחס לקרנות ההשתלמות האחרות בקטגוריה שלה.

ובהינתן המבחנים האלו נשאר רק לבחור את תקופת המדידה - בפועל, ככל שטווח הבדיקה ארוך יותר, המבחן נכון ומהימן יותר - הנה דירוג קרנות ההשתלמות ל-10 שנים. הדירוג, אגב, מתעדכן באופן שוטף (מדי חודש בחודש).

מדריכים נוספים:

3 סיבות לפתוח קרנות השתלמות לעצמאיים

קופות גמל להשקעה - מוצר מנצח

נותנים לכם כסף, לא תיקחו? - תיקון 190 הוא מתנה לפותחי קופות גמל

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.

עוד כתבות

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

אחרי קריירה בת עשורים בתעשיית השבבים מוריס צ'אנג יכול היה לפרוש ● אבל אז הוא בחר להקים את חברת TSMC – והפך לאדם שתרם יותר מכול לפיתוח הטכנולוגיה החיונית בעולם ● ההצלחה שזכה לה לא הייתה למרות גילו, אלא בזכות גילו ● האם הוא חריג? מחקר מגלה: הסיכוי שמייסדים בני 50 יצליחו גבוה פי שניים מזה של בני 30

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"