גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מליסרון עברה להפסד ברבעון הראשון; מתריעה על ירידה חדה בהכנסות הרבעון השני

ענקית הקניונים שבשליטת ליאורה עופר מאמינה כי הפגיעה בגין משבר הקורונה תהיה זמנית, וכי הפעילות המסחרית "תחזור בהדרגתיות להיקפיה טרום המשבר" ● הפסידה 86 מיליון שקל ברבעון הראשון בצל שיפור של 1% ברווח הגולמי

ליאורה עופר, יו"רית מליסרון ובעלת השליטה / צילום: ורדי כהנא
ליאורה עופר, יו"רית מליסרון ובעלת השליטה / צילום: ורדי כהנא

בצל הקורונה וכשלושה חודשים לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2019, חברת מליסרון מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 עם מעבר להפסד של 86 מיליון שקל, וזאת בשל הפסדים שנבעו משיערוך הנכסים, כשהיא מכינה את הקרקע לרבעון שני חלש, בכך שהיא מגלה כי באפריל ועד 6 במאי נחתכו 90% מהכנסותיה מהקניונים, שמהווים את עיקר פעילותה. 

מניית מליסרון  הגיבה לדוחות בעליות של 2.4% היום (ה') בשעות הצהריים, כשהחברה נסחרת לפי שווי שוק של 5.8 מיליארד שקל. מתחילת חודש איבדה מניית מליסרון 13.7% מערכה, ומתחילת השנה מדובר על ירידה של 44.5% במניית החברה.

מליסרון מעדכנת בדוחותיה לרבעון הראשון על הפסדי שיערוך של 311 מיליון שקל, לעומת הפסדים של 4 מיליון שקל בשורה זו ברבעון המקביל אשתקד, כאשר שווי הנדל"ן להשקעה של החברה ירד ב-1.37%, וזאת "לאור משבר הקורונה וההגבלה בפעילות העסקית והמסחרית במשק בכלל ובנכסי החברה", תחת ההנחה כי "כשהפעילות המסחרית תחזור בהדרגתיות להיקפיה טרם המשבר, יהיה צורך בסיוע לחלק מהשוכרים, שיבוא לידי ביטוי בדחיית ופריסת תשלומים, הנחות, הקלות, הלוואות ועלויות החלפת שוכרים במקרה של הפסקת פעילותם וכן השקעות בשיווק".

בין היתר החברה מדווחת על כך שברבעון הראשון השנה נרשמה הפחתת שווי קניון רמת-אביב, שעבר לבעלותה בסוף השנה שעברה, מ-2.54 מיליארד שקל לכ-2.49 מיליארד שקל. מדובר בקיטון של 1.9% בשווי הקניון, בדומה לקיטון של 1.8% בשווי הקריון, שעומד על 2.41 מיליארד שקל, כשגם בשווי של הגרנד קניון חיפה חלה ירידה בשווי הנכס בשיעור של כ-2% לשווי של כ-1.69 מיליארד שקל. למעשה, בכל הקניונים הללו מליסרון מדווחת על הפסדי שיערוך.

הדבר נכון גם לגבי שאר הקניונים של החברה, בפתח-תקווה, בבאר-שבע, ברחובות ובחוצות המפרץ בחיפה. לפיכך בסך-הכול מליסרון מציגה ירידה מינורית יחסית למשבר הקורונה בשווי הקניונים, שמסתכמת ב-234 מיליון שקל, או כ-2% בלבד, דבר שמלמד כי במליסרון ובקרב השמאים שעורכים עבורה את הערכות השווי סבורים כי השפעות הקורונה על הקניונים יהיו קצרות-טווח.

בסך-הכול, מפרטת מליסרון, "שווי הנדל''ן להשקעה בסוף מרץ 2020 הסתכם ב-18.55 מיליארד שקל, קיטון של כ-261 מיליון שקל מסוף 2019", כאשר "הקיטון נובע מירידת השווי ההוגן של נכסי החברה כתוצאה מהשפעת משבר הקורונה", אשר "מקוזז על-ידי התקדמות בקצב ההשקעות בפרויקטים שנמצאים בשלבי הקמה", כשהחברה מפרטת בנוסף כי "ההנחה היא שהפעילות המסחרית תחזור בהדרגתיות להיקפיה טרם המשבר".

תוצאות הרבעון של מליסרון

צניחה בהכנסות ברבעון השני

חברת הקניונים, שבשליטת ליאורה עופר ובניהול אופיר שריד, מפרטת כי "ערב משבר הקורונה, פעילות הקניונים של החברה הניבה כ-80% מהכנסותיה", כאשר לאחר פרוץ משבר הקורונה ובשל סגירת הקניונים, "בחודש אפריל ועד 6 במאי רשמה החברה הכנסות מפעילות הקניונים רק משוכרים הפועלים בתחומי הפעילויות החיוניות, המהוות כ-10% מהכנסות החברה מפעילות זו (כ-8% מסך הכנסות החברה)".

כלומר, ברבעון השני ב-2020 הקבוצה צפויה להציג צניחה אדירה בהכנסותיה מפעילות המרכזים המסחריים, וזאת על אף שהחברה מציינת בדוחות לרבעון הראשון כי "במקביל נקטה החברה צעדים תפעוליים שהפחיתו באופן משמעותי את עלויות אחזקת הקניונים".

ביחס לתקופת משבר הקורונה, החברה מציינת כי הקפיאה את פעילות השיווק, צמצמה את רוב הוצאות השמירה והניקיון, כיבתה מערכות חשמל ותאורה ועוד, כשצעדים אלה, לצד פטור מארנונה, הובילו לייעול שמוערך ב"ירידה של כ-70% בהוצאות תפעול הקניונים בתקופה זו, כך שהוצאות התפעול של הקניונים כוסו על-ידי הכנסות החברה מפעילות השוכרים המפעילים פעילויות חיוניות".

אגב, במליסרון גם מציינים יתרון שנבע לחברה ממשבר הקורונה וסגירת הקניונים, באומרם כי "בראייה לטווח ארוך, החברה החליטה להמשיך את הפרויקטים שנמצאים בתהליך בנייה, ובנוסף אף האיצה עבודות תחזוקה מסוימות, שנדרשו לביצוע בקניונים עובר למשבר, ואשר בתקופה רגילה קשה יותר לבצען במקביל לפעילות השוטפת של אותם קניונים".

מאז פתיחת הקניונים ב-7 במאי, מציינת מליסרון כי 98% מכלל השוכרים בקניונים אשר היו מורשים לחזור ולעבוד, פתחו את חנויותיהם. עוד היא מציינת כי הכנסות החברה מהחנויות שחזרו לפעול מהוות כ-90% מכלל הכנסותיה לפני המשבר, וכי "העסקים שעדיין לא מורשים להיפתח, צפויים להיפתח בזמן הקרוב", ובראשם עסקי ההסעדה ובתי הקולנוע, כשעדיין לא ברור כמה מתוכם בפועל יצליחו לשוב ולהיפתח. 

חברה איתנה

למליסרון יש עוד פעילות לצד הקניונים, והיא מפרטת בדוחותיה כי למרות משבר הקורונה, המנוע השני (והקטן יותר) להכנסותיה שמר על יציבות: "במהלך תקופת המשבר, מתחמי המשרדים של החברה, לרבות המשרדים הממוקמים בצמוד לקניונים, נותרו פתוחים", ציינו בחברה, אך הוסיפו בהקשר זה כי "הם היו כפופים להגבלות שונות ביחס לכמות מרבית של עובדים הרשאים לשהות בו-זמנית במקום העבודה".

כך או כך, הכנסותיה של מליסרון מפעילות המשרדים של החברה, שמניבות כ-20% מהכנסות החברה בימי שגרה, "נמשכו כסדרן גם במהלך תקופת המשבר, בכפוף להקלות נקודתיות שניתנו לשוכרים ספציפיים בדרך של דחייה או פריסת תשלומי דמי השכירות למספר חודשים".

מליסרון היא חברה איתנה, כשבדוחותיה היא מדגישה את הנזילות הרבה שלה. "לחברה קיימת יתרת מזומנים ומסגרות אשראי בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל, כאשר עליה לשרת עד תום שנת 2020 חוב בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל", ו"בנוסף מחזיקה החברה בנכסים לא משועבדים בהיקף של כ-5.9 מיליארד שקל", ודבר זה מסייע לחברה, לדבריה, לצמצמם את חשיפתה למשבר הקורונה.

ומה לגבי תוצאות החברה ברבעון הראשון? מליסרון מדווחת כי ה-NOI גדל בכ-5.1% לסך של כ-286 מיליון שקל, כאשר ה-NOI מנכסים זהים גדל ברבעון הראשון השנה בכ-1.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-296 מיליון שקל. עיקר הפער בין הגידול בסך ה-NOI לגידול בנכסים הקיימים נובע מהרכישה של יתרת מניות קניון רמת-אביב ממגדל בסוף 2019, שקיזז ירידה ב-NOI מ"קניונים מקומיים".

לצד זאת החברה הציגה שיפור גם בשורת ה-FFO, שמבטאת רווח מדווח בנטרול הכנסות והוצאות משינוי שווי נדל"ן והכנסות או הוצאות חד-פעמיות בתוספת פחת. ה-FFO של מליסרון גדל ברבעון הראשון בכ-10.8% לסך של כ-195 מיליון שקל, בעוד שהתזרים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-202 מיליון שקל - עלייה ניכרת של כ-20.2% ביחס לרבעון הראשון ב-2019.

בסיכומו של דבר, החברה מציגה קיטון של כ-2.1% בהכנסות משכירות לסך של כ-374 מיליון שקל, כאשר הודות לצמצום הוצאות 11.5% בהוצאות בתקופה הזו הרווח הגולמי דווקא עלה במקצת (כ-1%) ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

עם זאת, כאמור, מליסרון רשמה ירידה של 311 מיליון שקל בשל שיערוכים, כך שהיא עברה להפסד של כ-45 מיליון שקל "מפעולות רגילות". על כן, בשל ירידות ערך בעקבות משבר הקורונה, החברה רשמה הפסד של 86 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, לעומת רווח של 138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

"תהליך מואץ של חזרה לשגרה" 

לדברי בעלת השליטה והיו"רית ליאורה עופר, "החברה נמצאת כיום בתהליך מואץ של חזרה לשגרה", כשהיא מציינת כי "הכלכלה הישראלית חווה בימים אלה תקופה מורכבת ומאתגרת, אך אנו מעריכים כי הצעדים שנקטנו, לצד המשך תהליך החזרה לשגרה של המשק כולו, יאפשרו לחברה לצלוח תקופה זו בצורה מיטבית, במקביל להמשך פיתוח הפרויקטים שבבנייה".

מנכ"ל מליסרון, אופיר שריד, הוסיף כי "מתחילת שנת 2020 ועד מחצית חודש מרץ המשיכה החברה להציג ביצועים גבוהים. למרבה הצער, במהלך המחצית השנייה של חודש מרץ ועד לפני כשבועיים הופסקה מרבית הפעילות בקניונים של החברה עקב התפרצות משבר הקורונה. מאותה נקודת זמן ואילך התמקדה החברה ביישום צעדים להתמודדות עם המשבר".

גם שריד מפרט כי "מאז פתיחתם המחודשת של הקניונים אנו עדים לשיפור יומיומי מתמיד במספר המבקרים ובהיקף הפדיונות", ו"אנו מאמינים כי פתיחתם הצפויה של בתי הקפה, המסעדות ובתי הקולנוע תביא אף לשיפור נוסף".

בניגוד למנהגה בעבר, הפעם מליסרון בחרה שלא לכלול במצגת למשקיעים המפורסמת לצד הדוחות את תוצאות הקניונים הבולטים בקבוצה, והסתפקה בנתונים כלליים בהרבה המבוססים על חברת ריס. כך, היא מציינת כי על-פי נתוני חברת ריס (RIS), מאז פתיחתם המחודשת של הקניונים ועד 17 במאי נרשם גידול של כ-10% בפדיונות בקניונים האזוריים והשכונתיים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וירידה של כ-10% בפדיונות בקניונים העירוניים בהשוואה לאותה תקופה. להערכת החברה, פתיחתם הצפויה של בתי הקפה, המסעדות ובתי הקולנוע יביאו לשיפור בנתונים.

נכון לסוף מרץ 2,020 בבעלות החברה ובניהולה 24 נכסים מניבים, בשטח של כ-833 אלף מ''ר שטחי השכרה המאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-96% ובנוסף 26 אלף מקומות חניה. במהלך הרבעון הראשון שיעור התפוסה עמד על 98% בקניונים ועל 93% במשרדים. המנכ"ל שריד מציין במסגרת הדוח כי "בתקופה זו אנו מתמקדים ביציאה מהמשבר וחזרה לשגרת עבודה". 

עוד כתבות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט