גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגיוס המשולש של ד"ר אורי גייגר, מייסד אקסלמד

וגם: מוצ'ילרו בהווה, סטודנט לעתיד? ● מיליון דולר בהפתעה ● מצנח הזהב ● וחדשות טובות ● אירועים ומינויים 

מימין לשמאל: לו פל, ד''ר ארז און , לין פל, ד''ר אורי גייגר וקרן גייגר / צילום: ילנית סולומונוביץ חבוט
מימין לשמאל: לו פל, ד''ר ארז און , לין פל, ד''ר אורי גייגר וקרן גייגר / צילום: ילנית סולומונוביץ חבוט

אל בניין הדקוטה האייקוני בשדרות סנטרל פארק, שבפתחו נרצח ג'ון לנון ובו חיים אשתו יוקו אונו ובנו עד היום, התקבצו לאחרונה שורה של אנשי עסקים בכירים. הם הגיעו לאירוע התרמה לטובת הקמתו של מרכז השיקום לצפון בפדה פוריה שערך ד"ר אורי גייגר, שותף מייסד של אקסלמד, קרן המכשור הרפואי הגדולה בישראל, בביתם של לין ומשקיע הביומד לו פל. באירוע גויס סכום של כחצי מיליון דולר.

המרכז נמצא בימים אלה בשלבי בנייה מתקדמים, ובישורת האחרונה של גיוס 8 מיליון דולר שנותרו לצורך סיומה של הבנייה. עם פתיחתו יתווספו בצפון כ-400 מקומות עבודה חדשים בכל מקצועות הרפואה. ד"ר ארז און, מנהל פדה פוריה, הזכיר באירוע כי המיזם הוא פרויקט לאומי. "אנחנו מחוללים פה מהפכה שתיצור שינוי לא רק בתחום השיקום, אלא גם בתחומי הכלכלה והתעסוקה וגם בתחום החברתי".

האירוע במנהטן הוא השני לטובת הקמת מרכז השיקום לצפון, כאשר הראשון נערך בחודש מרץ בביתם של בני הזוג גייגר במיאמי ביץ', וכלל ארוחת ערב ל-25 איש. בין התורמים הראשיים למרכז, מלבד בני הזוג גייגר ובני הזוג פל, נמנים גם רפי נקש מבעלי ג'ורדש ומלונות סטאי, מנהל בית החולים לשעבר 'בית ישראל' במנהטן דיויד שולקין ואנשי עסקים פרטיים.

גייגר הוא בנו של ד"ר רולנד גייגר ז"ל שעבד בפדה פוריה. "מבחינתי, לא מדובר באירוע התרמה שגרתי", הוא אומר. "נולדתי וגדלתי בפוריה, ואבי הקים ויסד את מחלקת הילדים בבית החולים. אני כיום גאה מאוד בעובדה שהוא מוביל בתחומים רבים כמו קרדיולוגיה, פה ולסת, עיניים, יולדות, ובקרוב מאוד שיקום - לכל תושבי הארץ, הגליל והגולן.

"אנחנו מתכננים אירוע שלישי החודש בפילדלפיה, ואני פועל נמרצות, יחד עם הנהלת בית החולים, עמותת הידידים וחבריי אנשי העסקים, להקמת המרכז שיהיה מהמובילים בתחומו בהיבטים בינלאומיים, ברמה המקצועית והטכנולוגית. הוא יעמוד בקדמת רפואת השיקום - ולכך דרושים תקציבים".

מוצ'ילרו בהווה, סטודנט לעתיד? 

האם הצעירים הישראלים שמגיעים לטיול אחרי צבא בדרום אמריקה מעוניינים לחשוב על העתיד המצפה להם עם שובם לארץ, בין אם אלה לימודים ובין אם זו עבודה, או שהם היו מעדיפים להתנתק ולשכוח מהכול ולו לכמה חודשים?

שלט של אוניברסיטת בר אילן בקוסקו, פרו / צילום: יח''צ

התשובה היא לכאורה ברורה (לא), אבל באוניברסיטת בר אילן חושבים אחרת. בימים האחרונים הציבה האוניברסיטה שלטים ב"סמטת המציקים" בקוסקו בפרו - שאליה  נוהגים להגיע מטיילים ישראלים, ואשר קיבלה את כינויה בעקבות ריבוי המקומיים המנסים למכור בה סחורה לצעירים. בשלטים מזמינה אותם האוניברסיטה לפגישת זום במסגרת "יום פתוח" שבו יוכלו להתרשם מהאפשרויות האקדמיות שהיא מציעה.

"האוניברסיטה מגיעה לצעירים המתעניינים בלימודים באשר הם, בכל רחבי העולם", אומרת נעמה גת, סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי. "לאחר תקופת הקורונה הצעירים חזרו לטוס, והזום מהווה כלי נפלא לקשר מכל מקום. הצעירים של היום גם מטיילים, גם מתכננים את עתידם וגם מחוברים לאפשרויות הדיגיטליות של יצירת קשר מכל העולם, וזה מה שאנחנו מאפשרים להם".

מיליון דולר בהפתעה

איש העסקים והיזם אהרון פרנקל היה אמור להגיע לאירוע גיוס תרומות שנערך בבית משפחת דקל שבסביון, לטובת אגודת "עזרא למרפא", בראשות הרב פירר. אלא שהוא לא יכול היה להגיע, ובמקום זאת התקיימה עמו שיחת וידאו ממונקו, שבה הכריז על תרומה של מיליון דולר לאחזקה שוטפת של 20 האמבולנסים של אגודת "עזרא למרפא". נזכיר כי השבוע השתתף פרנקל בהנפקה של בנק לאומי, ורכש מניות בקרוב למיליארד שקל.

היזם אהרון פרנקל / צילום: מורג ביטן

באירוע לקחו חלק כ-150 אורחים, המנחה היה אלי יצפאן, וראש המוסד לשעבר יוסי כהן נתן הרצאה על האתגרים ויחסי הכוחות במזרח התיכון ובמדינת ישראל. בנוסף לתרומת פרנקל נאספו תרומות לרכישת עוד שני אמבולנסים לאגודה.

בין הנוכחים באירוע פרופ' שמואל דקל, איתן יוחננוף (רשת יוחננוף), יובל דוידוביץ (בעלי זאוס), בועז מולדובסקי (נשיא בורסת היהלומים), צביקה ויליגר (יו"ר ויליפוד), שלומי זינו (מחסני השוק), שלומי תורג'מן (קרן SIBF), פרופ' אייל סיוון ( מנהל מערך הנשים מרכז הרפואי תל השומר) ועוד.

מימין לשמאל: יוסי כהן ראש המוסד לשעבר והרב פירר / צילום: מורג ביטן

מצנח הזהב

עו"ד מיה ליקוורניק מונתה ליו"ר דירקטוריון נת"ע. היא תצטרף לחברה אחרי לאחר כ-30 שנה כעורכת דין ושותפה במשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.

מירב קינן מונתה למנהלת השיווק בישראל של Priority, המספקת פלטפורמות לניהול עסקים בענן.

פרופ' ניר קידר מונה לנשיא המכללה האקדמית ספיר, ויחליף את פרופ' שי פלדמן, שכיהן שלוש שנים בתפקיד.

יונתן אבן טוב מונה למנכ"ל מכללת שנקר, ויחליף את עו"ד דרור קווה שכיהן בתפקיד 13 שנה.

המנכ''ל החדש של שנקר, יונתן אבן טוב / צילום: אחיקם בן יוסף

אלכס כץ מונה למוביל תחום מחקר הסייבר ב-Matrix Cyber R&D Labs, זרוע הסייבר המחקרי של מטריקס.

טל אבנר מונתה לסמנכ"לית התפעול של חברת ההלת'-טק Nym, העוסקת בקידוד תיקים רפואיים בקודים של חברות הביטוח בארה"ב. אור פלס מונה לסמנכ"ל הפיתוח.

שורת מינויים במלונות פתאל: קרן גנון מונתה למנכ"לית לאונרדו פלאזה אילת, כרמית חיון מונתה למנהלת מלון לאונרדו פריויליג' אילת, ושרונה להב מונתה למנהלת לאונרדו רויאל ריזורט אילת.

יואל קופלנד מונה למנהל "עוגן לבית" מקבוצת עוגן, העוסקת בליווי פיננסי חינמי של זוגות צעירים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית לרכישת דירה ראשונה, וכן בשיקום כלכלי של משקי בית ויחידים שהידרדרו לחובות.

שירלי תמרי תוביל את מערך הדליברי במרכז הפיתוח של סייבריזן.

חדשות טובות

עשור של תרומות. איש העסקים ובעלי רשת שיווק השקמה רמי לוי, ורעייתו עדינה, קיבלו אות הוקרה על תרומה של מאות אלפי שקלים בעשור האחרון לעמותת "שמחה לילד", התומכת במאות ילדים החולים במחלות גנטיות וכרוניות.

ספרים לילדים החולים. חברת הסייבר דיפ אינסטיקנט תרמה 200 עותקים מספר שיצרה בעצמה לבית החולים דנה לילדים שבאיכילוב. הספר נקרא "הדרך לדיפוליס", והוא מסביר לילדים על עולמות הסייבר. הספרים נתרמו כחלק מסיור של העובדים בבית החולים, ומפגש עם הילדים המאושפזים והוריהם. בשנה האחרונה מאמצת דיפ אינסטיקנט את בית החולים איכילוב במגוון פעילויות ותרומות.

דיפ אינסטינקט תרמו 200 ספרי סייבר לילדי ביה''ח דנה / צילום: דיפ אינסטינקט

בדיקות עור חינם בחופים. לרגל פתיחת עונת הרחצה נערכות בדיקות עור ונקודות חן ללא עלות בארבעה חופים מרכזיים בחיפה, באשדוד, בהרצליה ובקרית חיים. רופאי מערך העור מבית החולים איכילוב, בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן העור ובחסות מותג הדרמו-קוסמטיקה לה רוש-פוזה, מקיימים בחופים ימי בדיקות עור על ידי רופאים מומחים, במטרה להעלות את המודעות לסרטן העור ולעודד גילוי מוקדם בקרב הציבור הרחב.

בדיקות עור ונקודות חן, שיתוף פעולה של בית החולים איכילוב, העמותה הישראלית לסרטן העור ולה רוש-פוזה / צילום: גדי סיארה

עמדות הבדיקה יוצבו בחוף דדו בחיפה ב-1.7.22, בחוף הרצליה ב-15.7.22, בחוף אשדוד ב-29.7.22 ובקריית חיים כחלק משיתוף הפעולה עם עמותת "שלובות" במהלך חודש אוגוסט.

עוד כתבות

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות