גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ירידות בנעילה בת"א; אלקטריאון קפצה ב-8.5%, ג'נסל בכ-7%

מדד ת"א 35 רשם ירידה של 0.5%, ת"א 90 נסוג ב-0.7% ואילו מדד מניות הקנאביס עלה ב-1.2% ● מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:27

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה שלילית. מדד ת"א 35 רשם ירידה של 0.5%, ת"א 90 נסוג ב-0.7% ואילו מדד מניות הקנאביס עלה ב-1.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל.

ירידות בולטות רשמו דיסקונט השקעות  שצנחה בכ-10%, ורידיס  ב-5.7% וראדא שירדה ב-4.6%.

מנגד, עליות חדות רשמו אלקטריאון, אקרו , יוחננוף , קנאשור, דניה סיבוס וג'נסל.

15:55

מדדי המניות המרכזיים בבורסה בת"א ממשיכים להיסחר בירידה קלה של כ-0.2% עד 0.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.42 מיליארד שקל.

אלקטריאון  ממשיכה במומנטום חיובי ומשלימה קפיצה של כ-24% ביומיים. עוד בולטות בעליות חדות ג'נסל , דניה סיבוס , סונוביה, פורסייט וגבעות.

חברת המכשור הרפואי אנויז'ן מדיקל  המוכרת מערכות לניווט אלקטרומגנטי המסייעות בהחדרת צינורות הזנה (זונדות) דיווחה כי בית החולים Memorial Manatee שבפלורידה, הודיע לחברה על כוונתו לרכוש מערכת ENvue וצינורות הזנה, וכן מערכת נוספת עבור בית החולים Lakewood Ranch Medical Center. באנויז'ן ציינו כי שני בתי החולים שייכים למרכז הרפואי Manatee Healthcare System.

בשוק המט"ח, הדולר מטפס בכ-0.5% לאחר קביעת השער היציג ונסחר סביב 3.416 שקלים לאחר שירד לשער של 3.39 שקלים בבוקר. 

14:00

מדדי המניות הרציפים בבורסה בת"א ממשיכים להיסחר בירידה קלה של כ-0.2% עד 0.3%. בקרב המדדים הענפיים הירידה הגבוהה ביותר נרשמת במדד רשתות השיווק  שנחלש ב-0.9%, כאשר בתחתית ויקטורי שמאבדת 3% ומקס סטוק  ושופרסל  שיורדות ב-2%. בצד החיובי מדד הבנקים שמתקדם ב-0.3% ומדד הקנאביס  שנוסק ב-1.4%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1 מיליארד שקל.

את הירידה הגבוהה ביותר במדד ת"א 35 רושמת החברה לישראל שמשילה יותר מ-4%, ואחריה החברה הבת איי.סי.אל שיורדת ב-2.6%. בראש המדד אנרג'יקס והפניקס.

מניית תיקון עולם-קנביט  דוחפת את מדד הקנאביס בעודה מתחזקת ב-6.9%. החברה דיווחה שורד רוזן, בעלת המניות הגדולה בחברה (17.7%) העבירה את מניותיה לידי בנה, בן רוזן, בן ה-23, שהשתחרר לאחרונה מצה"ל. המניות היו במקור בידי אביו של בן ובעלה של ורד, ברק רוזן, מבעלי ישראל קנדה . יחד עם זאת, וטו שהטילה המשטרה אסר עליו להחזיק במניות של חברת קנאביס.

בשוק המט"ח, הדולר ממשיך לאבד גובה והוא יורד כעת ב-1.3%, לשער של 3.39 שקלים. האירו נסוג ב-0.7% לרמה של 3.59 שקלים, הפאונד הבריטי צונח ב-1.1% לרמה של 4.17 שקלים.

12:40

התנודתיות בבורסה נמשכת, ומדדי המניות נסחרים בירידות של 0.2%-0.1%, בעוד שבאירופה ובזירת המסחר בחוזים העתידיים בוול סטריט המסכים ירוקים. מחזור המסחר מסתכם עד כה ב-735 מיליון שקל.

ירידות בולטות רושמות נקסט ג'ן  שמאבדת 4.8% (אחרי שצנחה אתמול ב-8.7%), ברנמילר  נסוגה ב-5%, רציו  ודיסקונט השקעות  יורדות ב-3%, וכך גם החברה לישראל  שמוצאת עצמה בתחתית מדד ת"א 35. בפסגת המדד אנרג'יקס  עם עלייה של 1.7%.

גלוב אקספלוריישן  ממשיכה לזנק בשיעור חד במחזור גבוה משמעותית ממהממוצע שלה (שמגיע כבר ל-1.5 מיליון שקל), אקונרג'י  קופצת 6% בהמשך לזינוק של 20% אתמול, בהמשך לדיווח שקרן ההשקעות האירופאית אינפרה גרין תשקיע בה לפי שווי 1.25 של מיליארד שקל. החברה מתקרבת לשווי שוק של מיליארד שקל, לאחר שהשילה כ-16% מערכה מתחילת השנה.

מזרחי טפחות  חתם על עסקת ביטוח שנייה של תיק הלוואות לדיור בהיקף של כ-4.2 מיליארד שקל. יחד עם העסקה הראשונה שבוצעה לפני כשלושה חודשים, ושבה בוטח תיק בהיקף של כ-3.7 מיליארד שקל, עומד היקף הביטוח שהבנק רכש לשני תיקי המשכנתאות, על כ-8 מיליארד שקל. המהלך מפנה הון למימון תנופת הצמיחה של הבנק.

11:30

שבוע המסחר בשוק המט"ח נפתח בסערה כתגובה לעליות החדות בוול סטריט בסוף השבוע האחרון, והדולר צונח ב-1.2% לרמה של 3.40 שקלים. היצע הדולרים בשוק המקומי גדל ככל שהשווקים מעבר לים מטפסים, וזאת בעיקר בשל גידורי ההשקעות של הגופים המוסדיים בשוק המקומי. כאשר ערכן של ההשקעות של כספי החוסכים מעבר לים עולה, הגופים המוסדיים נאלצים למכור דולרים על מנת לאזן את התיק ולעמוד במדיניות ההשקעה. בסוף השבוע האחרון מדד S&P 500 יצא מטריטוריה דובית ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של 7.5% בסיכום שבועי.

בתוך כך, מדדי המניות נסחרים כעת בדומה לרמת הפתיחה, על אף העליות הנאות בבורסות אירופה והתחזקות העליות של החוזים בוול סטריט.

11:00

מסחר תנודתי בבורסה, בהתאם לנדנדת החוזים העתידיים בוול סטריט. המדדים עברו כעת לעליות קלות, כשת"א 35 מוסיף 0.2%, ת"א 125 עולה ב-0.3% ות"א 90 בכ-0.5%. מדד הנפט וגז מתקדם ב-0.6%, מדד הביומד ב-0.9% ומדד הבנייה ב-1%. בצד השלילי נותר מדד רשתות השיווק שמשיל 0.2%, בין השאר בשל ירידה של כ-4% במניית ויקטורי . מחזור המסחר גבוה יחסית לשעה זו ומסתכם בכ-300 מיליון שקל.

שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן  מזנקת בעשרות אחוזים ללא סיבה נראית לעין או דיווחים משמעותיים ברקע. מחזור המסחר ביחידות ההשתתפות של השותפות גבוה משמעותית מהממוצע שלה. 

אל על  דיווחה שביום רביעי השבוע תפוג תקופת הבלעדיות לבדיקת המיזוג עם ארקיע, לאחר שהשנייה סירבה להאריכה. אל על הודיעה שבכוונתה להמשיך לנהל מו"מ עם ארקיע אף ללא סעיף הבלעדיות, אך אין ביכולתה להעריך אם ומתי תושלם העסקה ומה יהיו תנאיה. לגלובס נודע כי ארקיע מנהלת מגעים עם רוכשים חלופיים לרכישת חלקם של בעלי השליטה האחים נקש.

קבוצת אשטרום  גייסה 490 מיליון שקל בשלב המוסדי של הרחבת סדרת אג"ח ד', מתוך ביקושים בסך 600 מיליון שקל - כמעט פי שלושה מהיקף הגיוס המתוכנן.

10:01

המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת, לאחר שהחוזים בוול סטריט שינו כיוון ועברו לטריטוריה השלילית וגם העליות באסיה נחלשו. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.3%, ת"א 125 משיל 0.1% ות"א 90 מטפס ב-0.2%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הנפט עולה ב-0.3%, מדד הבנקים נסוג מעט ומדד הבנייה מטפס ב-0.5%.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, התייחס למחירי הנפט הגולמי, וציין שהם צפויים להיות מושפעים בטווח הקרוב בין השאר מהפעילות הכלכלית בסין, מהמשך הצעדים הכלכליים כנגד רוסיה, מהקלה אפשרית של הסנקציות על וונצואלה וגם ממידת היישום של ההקלות במכסות הייצור של OPEC+. "הגידול ההדרגתי באספקת הנפט של OPEC+ עשוי להקל על עודפי הביקושים בשוק, אך העלייה הצפויה בביקושים של סין עלולה לקזז את ההשפעה של גידול זה ולתמוך בעלייה נוספת של מחיר הנפט במהלך הרבעון השלישי של 2022. הביקושים בשנת 2023 צפויים להתמתן באופן משמעותי. האטה זו יחד עם עליית ההיצע באופן הדרגתי, צפויים להחזיר את השוק למצב מאוזן ולסגור את עודפי הביקוש הקיימים בו, מה שעשוי לתמוך בירידה במחיר הנפט במהלך 2023".

09:10

אלביט מערכות  הודיעה שזכתה בחוזה בסכום של כ-70 מיליון דולר לספק פתרון לוחמה אלקטרונית עבור לקוח בינלאומי. החוזה יבוצע במהלך תקופה של שנתיים וחצי.

קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל  הודיעה על מינויו של תא"ל במיל' ליהוא הכהן לתפקיד משנה למנכ"ל בחברה הבת GES, זרוע איכות הסביבה של הקרן. הכהן כיהן בשנתיים האחרונות כסמנכ"ל מבצעים ותפעול בחברת אל על.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי למגמה חיובית

יום המסחר בתל אביב ייפתח ככל הנראה במגמה חיובית, במקביל לעליות חדות שנרשמות בבורסות אסיה.

אתמול ננעלו המדדים בעליות. מדד ת"א 35 טיפס ב-1.8%, ת"א 90 התקדם ב-2.9%, מדד מניות הבנייה קפץ בכ-3.2% ומדד הקלינטק זינק ב-3.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

בשוק האג"ח, תשואת האיגרת הממשלתית השקלית ל-10 שנים טיפסה אתמול ב-3 נקודות בסיס ל-2.84%, ואילו תשואת האג"ח לשנתיים ירדה ב-3 נקודות ל-2.05%.

2. עליות חדות באסיה

המסחר בבורסות אסיה מתקיים הבוקר בעליות חזקות, בעיקר בהונג קונג - שם מטפס מדד הדגל הנג סנג  ביותר מ-3%. בטוקיו עולה מדד ניקיי  ב-1.3% וגם בסין העליות בשיעורים דומים. הקוספי בדרום קוריאה קופץ ביותר מ-2%.

בתוך כך, אנליסטים וסוכנויות דירוג מעריכים שרוסיה בדרך להגדרה רשמית כמדינה חדלת-פירעון כבר ביממה הקרובה, בפעם הראשונה מאז המהפכה הבולשביקית. זאת בעקבות חוסר היכולת של המדינה להעביר את התשלומים שהיא חייבת על שתי סדרות אגרות חוב ממשלתיות רוסיות.

3. החוזים ירוקים אחרי השבוע החזק בוול סטריט

החוזים העתידיים בוול סטריט מטפסים בשעה זו בעד 0.5%, וגם תשואות האג"ח עולות. תשואת האג"ח של ממשל ארה"ב ל-10 שנים מוסיפה 3 נקודות לרמה של 3.16%.

זאת לאחר נעילה חזקה במיוחד ביום שישי, שהובילה לעליות שבועיות חדות. מדד הדאו ג'ונס קפץ בארבעת ימי המסחר ב-5.4% (כך שהירידה שלו מתחילת השנה צומצמה לכ-14%), S&P500 קפץ ב-6.5% (וכעת רחוק משיאו ב-18.8%, כך שיצא רשמית משוק דובים) והנאסד"ק נסק ב-7.5%, אך עדיין נמוך בקרוב ל-27% מרמתו בתחילת השנה.

בשוק המט"ח, הדולר נסוג ושערו עומד על 3.40 שקלים. בהשוואה לרמת הדולר בתחילת השנה, עדיין מדובר בעלייה של כ-10%. האירו נחלש ב-0.5% ושערו עומד על 3.60 שקלים.

4. יציבות בשוקי הסחורות, ירידות קלות בקריפטו

מחירי הנפט הגולמי נסחרים הבוקר ביציבות, לאחר שקפצו בכ-3% ביום שישי האחרון. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 113.2 דולר והחוזים על הנפט האמריקאי נעים סביב 107.6 דולר לחבית.

מחירי החיטה מטפסים בשיעור קל אך עדיין נמוכים בכמעט שליש מאז השיא שנרשם בסוף פברואר, עם הפלישה הרוסית לאוקראינה.

בשוק הקריפטו, הביטקוין נסחר בירידה קלה ומחירו יורד ל-21.2 אלף דולר. האת'ריום יורד ב-1% ושערו נע סביב 1,220 דולר.

5. "ההליכה לבחירות לא תשפיע על הכלכלה המקומית בטווח הקצר"

ולסיכום, מודי שפריר, אסטרטג ראשי שווקים פיננסיים בבנק הפועלים, התייחס בסקירתו לפירוק הממשלה וההליכה לבחירות, ולהערכתו אלה לא צפויים להשפיע באופן מהותי על הכלכלה המקומית ועל דירוג האשראי בטווח הקצר. יחד עם זאת, ציין, "סבבי בחירות נוספים, ללא גיבוש תקציב בזמן וללא יישום רפורמות חשובות, צפויים לפגוע בכלכלת ישראל בטווח הבינוני-ארוך".

באשר לציפיות האינפלציה, בבנק מעריכים שמדד חודש יוני צפוי לעלות ב-0.4%-0.5% על בסיס חודשי בעיקר עקב זינוק חד במחירי הדלקים. "בהתייחס לעתיד - מחד, מתרבים הנתונים המצביעים על התמתנות צפויה באינפלציית ההיצע. מאידך, אינפלציית השירותים בישראל ובשווקים המפותחים צפויה להיוותר גבוהה עד להתמתנות ניכרת בפעילות הכלכלית".

עוד כתבות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת