גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאת מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט
מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

קבוצת דיפלומט , יבואנית המזון והטואלטיקה, פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 כולה ולרבעון האחרון של השנה והזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה. 

ההבטחה הכפולה התנפצה: המספרים מאחורי הכישלון של סבן אילבן וקרפור
רגע לפני הפרידה משופרסל: וטרמן ואברכהן מציגים דוחות טובים ורווח שיא
התוכנית האסטרטגית של שטראוס: לייצר חיסכון של 300-400 מיליון שקל עד 2026

דיפלומט הציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית, שנבעה הן מגידול אורגני והן מאיחוד לראשונה של החברות שנרכשו - נוה פארמה, ביגדם ודורות - שתרמו כ-120 מיליון שקל להכנסות. ההכנסות בשנת 2023 צמחו לכ-3.37 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.91 מיליארד שקל בשנת 2022.

ההכנסות בישראל בשנת 2023 הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.7 מיליארד שקל בשנת 2022. ההכנסות מפעילות בחו"ל - דרום אפריקה, גאורגיה, ניו זילנד וקפריסין - הסתכמו בשנת 2023 בכ-1.3 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.1 מיליארד שקל בשנת 2022. הצמיחה בהכנסות מיוחסת לגידול אורגני והתחלת מכירה של מותגים חדשים בכל הטריטוריות, בתוספת תרומה בגין הפרשי תרגום חיוביים בסך כ-64 מיליון שקל.

הרווח הגולמי עמד על כ-729 מיליון שקל, בהשוואה לכ-615 מיליון שקל בשנת 2022. הרווח התפעולי הסתכם בכ-139 מיליון שקל, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל בשנה הקודמת. הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם בכ-73 מיליון שקל, בהשוואה לכ-75 מיליון שקל בשנת 2022. 

לקראת העלאת מחירים

נזכיר כי דיפלומט התכוונה להעלות מחירי מוצריה לאחר החגים, אולם דחתה את ההתייקרויות לאחר המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על העוטף ב-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה. בהמשך דיפלומט גם נכללה ב"רשימה הירוקה" של שר הכלכלה ניר ברקת, כשהתחייבה כי לא תעלה מחירים בתקופה זו - אולם תום תקופת ההתחייבות נותר מעורפל.

בדוחות ציינה דיפלומט כי במהלך השנה היא חוותה עליות במחירי המוצרים שהיא מייבאת, בין היתר בגלל האינפלציה והיחלשות השקל מול מטבעות אחרים, ואכן העלתה מחירים פעמיים בשני הרבעונים הראשונים של 2023. עם זאת, החברה ציינה כי הצליחה למנוע עליות מחירים מצד ספקיה מאז אוקטובר.

עם זאת, דיפלומט מזהירה בדוחות כי למיטב ידיעתה, חלק מהספקים מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה הקרובה, כך שהיא צופה כי תיאלץ להעלות מחירים בעצמה. 

בדוחות, דיפלומט מציינת כי "נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה ברבעונים קודמים והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן בתקופת הדוח מחד גיסא, האתגרים בהעלאת מחירי מוצריה ללקוחותיה מאידך גיסא, בהם גם דחיית העלאות ביוזמת החברה ברבעון הרביעי עקב המלחמה שפרצה בישראל, רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה. שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות בתחום פעילותה שביצעה החברה בתקופת הדוח והכללת תוצאותיהן בדוחותיה הכספיים. למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך 2024. משכך ולאור היחלשות השקל אל מול האירו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא, תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".

שלוש רכישות  

בחודש ינואר 2023 השלימה דיפלומט את רכישתן של החברות נוה פארמה (65%) וביגדם (90.2%) ובחודש מרץ 2023 השלימה את רכישתה של דורות (51%). נוה פארמה עוסקת בפיתוח ושיווק תוספי תזונה ואביזרים רפואיים וכן בפיתוח וייצור מותגים פרטיים בעבור חברות פארמה במספר מדינות בעולם. ביגדם עוסקת במכירות מוצרי נוה פארמה בערוץ האונליין מחוץ לישראל, בעיקר באמצעות פלטפורמת המכירות של אמזון.

דורות פועלת בתחום הפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי ירק ותיבול קפואים תחת המותג "דורות" בישראל ופועלת גם בארה"ב ובמספר מדינות באירופה, המהוות כמחצית מסך המכירות של הקבוצה.

בנובמבר האחרון חתמה דיפלומט גאורגיה על הסכם להקמת שותפות (חלק החברה - 51%) עם חברה מקומית בגאורגיה למכירה ושיווק של מוצרי החברה המקומית האלכוהוליים בגאורגיה.

בתחילת השנה מונה ירון בלום לתפקיד מנכ"ל החברה, ונעם וימן מונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

בחודש שעבר חברת סטארקיסט חתמה על הסכם למכירת מלוא זכויות החכירה שלה בקרקע בטירת הכרמל בתמורה לסך של כ-63 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. בכפוף להשלמת העסקה, צפויה החברה להכיר ברווח הון לפני מס בסך של כ-47.5 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2024.

דיפלומט עוסקת ביבוא, שיווק מכירות והפצה של למעלה מ-100 מותגי צריכה המוניים בינלאומיים ומקומיים בתחומי המזון, הטיפוח האישי, ההיגיינה וניקיון הבית. דיפלומט, שהוקמה בשנת 1963, פועלת כיום ב-5 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, גאורגיה, ניו זילנד וקפריסין. החברה מוכרת את מוצריה, בין היתר, לרשתות קמעונאיות בתחומי המזון, רשתות הדראגסטור, בתי מרקחת, מכולות, השוק המוסדי וסיטונאים.

עוד כתבות

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?