גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

16:00

המדדים המרכזיים ננעלו בעליות חדות. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4%. בקרב המדדים הענפיים, ת"א בנקים 5 זינק בכ-4% ות"א קלינטק ננעל בשיעור דומה.

בקרב מניות מדד ת"א 125, דוראל אנרגיה  זינקה בכ-11%. גם נופר אנרג'י , או פי סי אנרגיה , סאמיט  ואנרג'יאן  ננעלו בעליות חדות.

מנגד, קמטק , פריורטק , נובה , ופריון נטוורק  ננעלו בירידות חדות.

בשוק החוב, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו במהלך המסחר. התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים ירדה ב-5 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.81%, אך עדיין עומדת ברמות שיא מאז שנת 2011. התשואה על אג"ח לשנתיים עמדה על 4.33%.

15:10

מגמה חיובית בתל אביב. ת"א 35 מוסיף לערכו 0.4% ות"א 90 קופץ ב-1.4%. מדד ת"א קלינטק מזנק בכ-5% ות"א בנקים 5 עולה בכ-2.5%.

קבוצת יעקובי  עדכנה לפני זמן קצר כי החברה הבת שלה זכתה במכרז של נתיבי ישראל. מדובר בפרויקט בו החברה תהיה אחראית לביצוע תכנון, אספקה והקמה ואחזקה של מערכת לשקילה בתנועה - מערכת מדידת מימדים, מערכת לזיהוי חריגת גובה לרכבים ומערכת לאכיפת איסור נסיעה בנתיב לכלי רכב כבדים.

13:41

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 יורד ב-0.2% ות"א 90 עולה ב-0.8%.

בולטות לחיוב מניות דוראל אנרגיה , אנרג'יאן , או פי סי אנרגיה , נופר אנרג'י  וסאמיט .

ישראל קנדה  פרסמה דיווח הבוקר כי חברת כלל תשקיע בפרויקט ורטיקל סיטי של החברה וקבוצת בסר, כ-160 מיליון שקל תמורת הקצאת 24.5% ממניות הפרויקט. 

11:57

המסחר בתל אביב מתנהל בשעה זו בתנודתיות. המדדים המרכזיים נעים בין מגמה מעורבת לעליות שערים קלות.

נכון לשעה זו, מדד ת"א 35 מוסיף לערכו 0.1% ות"א 90 עולה ב-0.7%. בולטים לחיוב מדד ת"א קלינטק ות"א נפט וגז שמזנקים במעל ל-2%.

מניית דוראל אנרגיה  מזנקת בחדות לאחר שהודיעה היום (א') כי חברת הבת האמריקאית, דוראל LLC , חתמה על שיפור משמעותי בתנאי הסכמים עם AEP (American Electric Power). העדכון כולל העלאה של תעריפי מכירת החשמל עבור הפרויקטים אינדיאנה דרום ואינדיאנה מרכז 2 שהספקם הכולל 720 מגה-וואט (כ-360 מגה-וואט כל אחד), לצד התאמת לוחות הזמנים החוזיים.

העלאת התעריפים נאמדת בכ-35% וצפויה להגדיל משמעותית את הכנסות דוראל LLC מפרויקטים אלו. להערכת החברה, סך התקבולים ממכירת חשמל ותעודות ירוקות הצפויים להתקבל מהפרויקטים ב־15 השנים הראשונות, ומכוח ההסכמים בלבד, עומדים על כ-815 מיליון דולר ארה"ב. מדובר בגידול של כ-205 מיליון דולר ארה"ב ביחס לתקבולים שהיו צפויים לאותה תקופה, בהתאם להסכמים טרם חתימת העדכון. תקבולים אלו הינם בנוסף לרכיבי הכנסה משמעותיים אחרים, אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכמים והן לאחריה.

בשוק החוב המקומי, הזינוק בתשואות האג"ח הממשלתיות נמשך כאשר התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים נסחרת סביב רמה של 4.82%, שיא מאז שנת 2011.

10:46

מניית חברת אפולו פאוור , העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לתחום האנרגיה הסולארית, מזנקת בחדות. זאת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם עם תאגיד צפון אמריקאי, בתעשיית מוצרי הבנייה בעולם, לפיתוח של מוצר סולארי בתחום הבנייה אשר יוטמעו בו התאים הסולאריים של אפולו פאוור.

בהתאם להסכם, התאגיד יממן את פיתוח המוצר בסכום של מיליוני שקלים, על פי היקף עבודה ועד לאישור המוצר על ידי התאגיד, כחלק מעסקה בהיקף של מיליוני דולרים. 

10:10

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים במגמה חיובית. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.3%. בולט לחיוב מדד ת"א בנקים 5 שקופץ ב-1.8%.

מניות קמטק  ונובה  צוללות בחדות ואף הובילו לעיכוב בפתיחת המסחר הבוקר.

מנגד, אנרג'יאן , דוראל אנרגיה , ישראל קנדה  ומניבים ריט  נסחרות במגמה חיובית.

08:16

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה שלילית לאחר תקיפת ישראל באיראן בסוף השבוע, שהובילה לסנטימנט שלילי בבורסות העולם. גם הפחתת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P צפויה להכביד על המסחר בתל אביב הבוקר.

הידיעה על תקיפת ישראל באיראן הובילה למגמה שלילית של מדדי המניות המרכזיים בסביבה הגלובלית ביום שישי. בורסות אסיה ואירופה ננעלו במגמה אדומה ובוול סטריט המסחר ננעל במגמה מעורבת: הנאסד"ק איבד 2% מערכו, מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.5%, ה-S&P 500 ירד בכ-0.9% ורשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה. מאז תחילת חודש אפריל רק בארבעה ימים נרשמה סגירה חיובית במדד ה-S&P 500. כעת הוא רחוק כמעט 5% מהשיא של סוף מרץ, ואף ירד מתחת לרמת ה-5,000 נקודות - רצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022. 

הנאסד"ק סגר גם הוא יום שישי ברציפות של ירידות - לראשונה מאז אוקטובר 2022. בסיכום שבועי, מדד ה-S&P500 ירד ב-3%, נאסד"ק ירד ב-5.5% ואילו הדאו-ג'ונס נותר יציב.

במקביל, "שבע המופלאות" איבדו מערכן 400 מיליארד דולר במונחי שווי שוק רק ביום שישי. גם מניות ה-AI נסחרו במגמה שלילית לאחר שחברת סופר מיקרו קומפיוטר  לא פרסמה את הדוח הרבעוני המקדים שלה כפי שעשתה ברבעונים הקודמים לפני פרסום הדוח הרשמי. הדבר הוביל לחשש בקרב מניות תחום הבינה המלאכותית כי החברה עשויה לפספס את התחזיות. בהמשך לכך, מניית אנבידיה   צללה ב-10%. 

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה? 

גם נטפליקס  נסחרה בירידות חדות ביום שישי האחרון. ענקית הסטרימינג הכתה אמנם את תחזיות האנליסטים בתוצאות לרבעון האחרון ואף הציגה קפיצה מרשימה במספר המינויים, אך סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון השני עם הכנסות של 9.49 מיליארד דולר, לעומת 9.53 מיליארד דולר שציפו האנליסטים.

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט 

בבורסה המקומית, ביום חמישי האחרון המסחר התנהל במגמה חיובית, לאחר שלושה ימי מסחר רצופים של ירידות במדדי המניות המובילים, ת"א 35 ות"א 125. בסיכום שבועי, מדדי ת"א 35 ות"א 90 ירדו השבוע בכ-1.1% ובכ-0.6% בהתאמה. עם זאת, מתחילת השנה מדד ת"א 35 עלה ב-2.5% ות"א 90 טיפס ב-4.4%.

אם תסתכלו על הנתונים האלה תקבלו רושם שונה לחלוטין על מה שעומד לקרות לשווקים 

בקרב המדדים הענפיים, ירידות שערים אפיינו השבוע את מדד ת"א ביומד שירד בכ-7.6%. לירידת המדד תרמו המניות הדואליות הכלולות בו. יוצאי דופן השבוע, מדד ת"א בנייה ומדד ת"א תשתיות אנרגיה שעלו השבוע בכ-1.0% ובכ-0.8%, בהתאמה.

בתום המסחר היום ה-18 באפריל, נקבעו הפרמטרים לעדכון החצי שנתי של הרכב מדדי המניות, ובמסגרתו ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א 35 מניות פתאל החזקות  ושופרסל , ויגרעו מהמדד מניות קבוצת אשטרום  ושיכון ובינוי .

מדד הפחד שעלה והגיע לכ-26 נקודות ערב המתקפה, ירד לכ-24 נקודות לאחר
בלימתה וירד לכ-21 נקודות בסוף השבוע.

על רקע העימות מול איראן והמשך המלחמה בעזה וההסלמה בגזרה הצפונית, בחברת דירוג האשראי S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+. בנוסף, תחזית הדירוג נותרה ״שלילית״, כך שבחברה מאותתים כי הציון של ישראל עשוי להיפגע פעם נוספת. 

 מדובר בהודעה שיצאה בהפתעה. המועד הרשמי שבו הייתה צפויה החברה לדווח על החלטתה הוא ה-10 במאי.

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון 

2. שוקי האג"ח

המסחר בשוק החוב המקומי התנהל ביום חמישי במגמה חיובית מתונה, הן במדדי האג"ח הממשלתיות תל גוב והן במדדי התל בונד של האג"ח הקונצרניות.

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס מסביר הבוקר כי "ההסלמה בין ישראל לאיראן מסבכת את הבנקים המרכזיים, ובפרט את בנק ישראל. העלייה באי הוודאות משתקפת באופן ברור דרך פרמיית הסיכון של המשק שעלתה לאחרונה, אם זה מחיר ה-CDS (ל-5 שנים) שזינק לכ-141 נ"ב, ופער התשואות בין אג"ח ממשלת ישראל דולרית לארה"ב לפדיון ב-2033 שזינק לכ-152 נ"ב. בשוק האג"ח המקומי (ממשלתי), התשואות המשיכו לטפס במהלך השבוע החולף, כאשר התשואה ל-10 שנים זינקה בכ-15 נ"ב לרמה של 4.83%. בשווקים כבר לא בטוחים שנראה הפחתת ריבית נוספת עד סוף השנה בישראל, לפחות לא בתנאים של היום, כאשר לפי שוק התלבור מתמחרים לכל היותר הפחתת ריבית אחת סוף השנה בהסתברות של כמעט 60% בלבד (חישוב שלנו)".

בכל הנוגע לארה"ב, שטרית מוסיף: "במהלך השבוע האחרון נאמו מספר חברי פד, כולל יו"ר הפד, ומהמסרים של כולם עולה דבר אחד וזה שהריבית צפויה להישאר גבוהה לפרק זמן ארוך יותר. כפי שכתבנו מספר פעמים, נתוני המאקרו החיוביים לצד ההפתעות כלפי מעלה באינפלציה מתחילת השנה מסירות מהשולחן את הדיון על הפחתות ריבית בשלב זה. בתגובה לכך, תשואות אגרות החוב (הממשלתיות) עלו לכל אורך העקום במהלך השבוע החולף, כאשר התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-12 נ"ב לרמה של 4.62% והתשואה לשנתיים עלתה בכ-9 נ"ב לרמה של 4.97%. בשווקים מתמחרים ירידת ריבית של כ-39 נ"ב עד סוף השנה (כ-1.5 הפחתות)".

3. שוקי הסחורות והמטבעות

תנועת השקל בהמשך לתקיפה הישראלית באיראן בסוף השבוע האחרון הייתה מתונה ובסיום המסחר השקל אף התחזק מול המטבעות הזרים כששער הדולר-שקל עמד על 3.76 ושער האירו-שקל עמד על 4 שקלים. 

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן 

מחירי הנפט זינקו לזמן קצר לאחר הידיעה על התקיפה הישראלית ביותר מ-3% ביום שישי האחרון, אך בסיום המסחר סיכמו עליות קלות של כ-0.3% ומחיר חבית נפט מסוג ברנט עמד על 87.3 דולר.

בבנק פיקטה ציינו השבוע שהמתיחות במזרח התיכון ממשיכה לתמוך במחירי הסחורות, אך הוסיפו שמחירי הנפט קיבלו תמיכה גם מנתוני יסוד, שכן הביקוש המתמשך מצד כלכלות מתעוררות ומתקדמות גם יחד הביא לגירעון בהיצע הנפט, זה החודש השני ברציפות.

בשוק הקריפטו נראו השבוע ירידות משמעותיות, ואסף אלמליח, אנליסט קריפטו בכיר בבית ההשקעות פרוקסיביט, מקשר זאת למצב הגיאופוליטי וטוען כי "שוק הקריפטו, שמלכתחילה היה אמור להיות ללא קורלציה לנעשה בשווקים, מראה שוב שתיאוריה זו אינה נכונה. המטבעות המרכזיים בהחלט מגיבים לאירועים המשפיעים גם על שוקי ההון המסורתיים".

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין 

4. מאקרו

שורה של נתוני מאקרו חשובים יתפרסמו בשבוע הקרוב, רבים מהם בארה"ב. בין אלו ניתן להזכיר את הצמיחה בתמ"ג לרבעון הראשון של השנה, וכן את מדד מנהלי הרכש בארה"ב ובגוש האירו. יפורסמו גם נתונים משוק הנדל"ן האמריקאי - היתרי בנייה ומכירות בתים חדשים, וכן נתון מכירות מוצרים בני קיימא לחודש מרץ, ובהמשך גם נתונים על שוק התעסוקה וכן מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית (Core PCE). באוסטרליה יתפרסם מדד המחירים לצרכן; בבורסות באוסטרליה ובניו זילנד שבוע המסחר יהיה מקוצר בשל יום ANZAC (יום זיכרון לאומי לחיילי המדינות הללו). בישראל, שבוע המסחר יהיה מקוצר בשל חג פסח.

5. תחזית

דוחות הרבעון הראשון ממשיכים להתפרסם בוול סטריט, ובשבוע הקרוב יעמדו במוקד דוחות ענקיות הטכנולוגיה. בין המדווחות בשבוע הקרוב נמצאות גוגל, מטא, מיקרוסופט, אמזון, טסלה, ויזה, SAP, ורייזון, IBM ומרק. גם חברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט תפרסם דוחות ביום חמישי הקרוב.

בבנק אוף אמריקה אופטימיים לקראת הדוחות של מיקרוסופט ומדגישים כי להערכתם  ענקית הטק תציג צמיחה יפה בהכנסות הרבעון, שיסתכמו לכ-60.5 מיליארד דולר. להערכתם, הגידול בהכנסות יגיע בעיקר מפלטפורמת מחשוב הענן שמיקרוסופט מספקת (Azure) ומיקרוסופט 365. לצד זאת הם מציינים כי במיקרוסופט ממשיכים לעבוד על שיפור פלטפורמות הענן והאבטחה במוצרי החברה.

במקביל, בבנק אוף אמריקה מעלים את מחיר היעד של המניה ל-480 דולר בדירוג קניה ומעריכים כי מוצרי הבינה המלאכותית של החברה, Azure AI ושירותי נתונים כגון Open AI Services, Azure AI ו-Fric, ימשיכו לתמוך בביצועי מנייתה. 

עוד כתבות

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו