גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

14:36

יום המסחר בתל אביב הסתיים מוקדם מהרגיל לרגל חול המועד פסח. מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9%. בלט לשלילה מדד ת"א בנייה שצלל ב-1.5%. ת"א בנקים 5 ירד ב-1.3%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקלים.

בלטו לחיוב מניות בזא , פריון נטוורק , קמטק , דוראל אנרגיה , ופריורטק .

מנגד, אקויטל , אופקו הלת' ,לפידות קפיטל , נאוויטס  ושיכון ובינוי  ננעלו בירידות שערים.

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו סביב רמות הבסיס. התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים ננעלה ביציבות על רמה של 4.77%.

13:26

מקורות חתמה עם איגודן על הסכם להקמת מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים. המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כשני דונם, ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי.

הקמת מרכז המחקר והחדשנות נובעת מהרצון לשלב את הידע שנצבר בישראל בתחום הטיפול במים עם השפעות משבר האקלים וההתחממות הגלובלית, שיחדדו את הצורך לספק מים לכלל הצרכנים. עבור זאת, שני הצדדים מאמינים כי מרכז המחקר והחדשנות יוכל לארח פעילות חברות הזנק, קורסים בינלאומיים, מחקרים אקדמיים, תוכניות מטעם רשות החדשנות, תוכניות מדען של משרד האנרגיה והתשתיות, ושיתופי פעולה בינלאומיים.

12:14

המגמה השלילית בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 יורד ב-0.8% ות"א 90 יורד בשיעור דומה. בולט לשלילה מדד ת"א בנקים 5 שצולל בכ-2%. גם מניות הבנייה מאבדות מערכן 1.5%.

בשוק המט"ח המקומי, האירו קופץ מול השקל במעל ל-1% ונסחר סביב 4.06 שקלים - הרמה הגבוהה מזה שלושה שבועות. גם הדולר מתחזק מול השקל ב-0.7% ונסחר סביב 3.78 שקלים.

מודי שפריר, אסטרטג ראשי בבנק הפועלים, אומר לגלובס כי המסחר בשוק המט"ח תנודתי מאוד לאור היקף המסחר הנמוך ולכן כל תנודה קטנה של שערי החליפין משפיעה בעוצמה על המסחר.

שפריר מציין כי הסיבה המרכזית להיחלשות השקל, גם מול האירו וגם מול הדולר היא בעיקר התמונה הגיאופוליטית: "המתיחות מול איראן עדיין לא נרגעה, אנחנו עדיין שומעים על היתכנות להתחממות בגזרה הזו וכמובן גם הנפיצות מול חיזבאללה והציפייה לכניסה לפעולה צבאית ברפיח. ארגוני הפרוקסי של איראן באיזור ממשיכים להשפיע על הסנטימנט בשווקים".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "המתיחות הביטחונית תורמת למשנה זהירות וצמצום החשיפה מצד בנקים זרים שרוכשים מט"ח וגוררים לפיחות שקל. בשעה שהדולר נחלש בעולם, בזירה המקומית החשש מהידרדרות ביטחונית, לצד יציאת חברות לחופשה בחג, מביא לירידה בהיקף מוכרי המט"ח, בעוד עודפי הביקוש תורמים להתחזקות הדולר בזירה המקומית. כמו כן, החשש מהסלמה ביטחונית במזרח התיכון, גורר לעליית מחירי האנרגיה".

10:44

חברת נאייקס , העוסקת בפיתוח ומכירת פתרונות ושרותים דיגיטליים לסליקה ותפעול עסקים, מרכזת עניין הבוקר. החברה דיווחה לפני זמן קצר על שותפות עם DKV Mobility, פלטפורמת ה-B2B המובילה לתשלומים ופתרונות בדרכים, שתרחיב את תשתית התשלומים של החברה ברחבי אירופה. בהתאם להסכם, כרטיסי הדלק של DKV Mobility יתקבלו במסופי התשלום של נאייקס החל מהמחצית השנייה של 2024.

DKV Mobility מציעה גישה לרשת אוטונומית גדולה לאנרגיה באירופה הכוללת 66,000 תחנות דלק ו-666,000 תחנות טעינה ציבוריות וחצי ציבוריות לרכב חשמלי (EV). במסגרת שותפות זו, ניתן יהיה להשתמש בכרטיסי דלק DKV בכ-10,000 אתרי שטיפת מכוניות ברחבי אירופה שבהם כבר מותקנים מסופי VPOS Touch ו-Onyx Payment של נאייקס.

10:04

יום המסחר בתל אביב נפתח בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.2% ות"א 90 נסחר במגמה דומה.

בולטות לחיוב מניות ארד , משק אנרגיה , איידיאיי ביטוח , קמטק  ואנרג'יאן .

מנגד, אופקו הלת' , אקרו , לפידות קפיטל  וקרסו נדלן  נסחרות בירידות.

08:19

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. אמש (ד'), המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות קלות. מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של 0.2% ומדד ת"א 90 ב-0.3%. מדד הבנקים ירד ב-0.5%. המתיחות בצפון הורידה גם את המדדים נפט וגז ותשתיות אנרגיה ב-0.9%. הירידות פסחו על המדדים שמושפעים יותר מהנעשה בוול סטריט כגון מדד הצמיחה ומדד הדואליות שעלו ביותר מ-1%. מדד הביומד הוסיף 3%.

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה 

מניית אל על  זינקה ב-4% במסחר ברביעי, לאחר שדיווחה כי חתמה עם יצרנית המטוסים בואינג על מסמך הצעה לרכישת שלושה מטוסים חדשים מדגם בואינג 787-9, וקבלת אופציות לרכישת עד שישה מטוסים נוספים מדגם זה. מתחילת השנה, מניית אל על זינקה בכ-47%.

מניית סולאראדג'  מתקשה להתאושש, והגיעה בתחילת שבוע המסחר הנוכחי לשפל של כמעט 5 שנים. ביום שלישי פורסמו הדוחות הכספיים של המתחרה האמריקאית אנפייז, והובילו לירידה נוספת במניית סולאראדג' למחיר של 55 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 3.2 מיליארד דולר (ירידה של 41% מתחילת השנה). 

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי צולל בכ-2%, ההנג סנג עולה ב-0.6%, בורסת שנגחאי מוסיפה לערכה 0.2% ומדד הקוספי יורד ב-1.2%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה שלילית.

בוול סטריט עונת הדוחות לרבעון הראשון תופסת תאוצה. מטא  דיווחה אמש (ד') על הכנסות של 36.46 מיליארד דולר, עלייה של 27% בהשוואה לרבעון המקביל. התחזיות המוקדמות ציפו להכנסות סביב 36.1 מיליארד דולר. מדובר ברבעון החמישי ברציפות בו מטא מציגה צמיחה נאה בהכנסות. עם זאת, מטא מסרה שהיא צופה הכנסות ברבעון השני בטווח של 36.5 עד 39 מיליארד דולר והדגישה כי השינויים בשערי המט"ח צפויים לפגוע בכ-1% בהכנסות החברה. 

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים 

הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית העלו את החשש בקרב האנליסטים לגבי הגידול בהוצאות ובהשקעות שהחברה תצטרך להשקיע. ואכן, גם במטא מצפים כי הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית יובילו גם לעלייה בהוצאות החברה.

במטא חוזים כי ההוצאות לשנת 2024 יגדלו לטווח של 96-99 מיליארד דולר, בשונה מ-94-99 מיליארד דולר שחזו קודם לכן. הסיבות לכך הן עקב עלויות תשתית ועלויות משפטיות גבוהות יותר. גם כעת, החברה מזכירה כי חטיבת העולמות הוירטואליים, המטא-וורס, תמשיך לצבור הפסדים תפעוליים באופן משמעותי משנה לשנה.

למרות התוצאות החזקות שמטא הציגה לרבעון, המשקיעים נבהלו מהתחזית לרבעון השני של השנה ומההוצאות של החברה בתחום הבינה המלאכותית. בהמשך לכך, מניית מטא צללה בכ-15% במסחר המאוחר ומחקה כ-200 מיליארד דולרים משווי החברה.

הערב (ה'), לאחר סיום המסחר ידווחו את תוצאותיהן הכספיות גם אלפאבית  ומיקרוסופט . צפי המשקיעים הוא כי אלפאבית תרשום רווח של 1.51 דולר למניה והכנסות של כ-79 מיליארד דולר. לגבי מיקרוסופט הצפי הוא לרווח של 2.82 דולר למניה וכ-61 מיליארד דולר הכנסות ברבעון.

בקרב מניות השבבים, יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם אחרי סמסונג, SK Hynix הדרום קוריאנית, שמספקת בין היתר לאנבידיה שבבי זיכרון ברוחב פס גבוה המשרתים ערכות שבבי AI, פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה דיווחה על רווח נקי של 1.92 טריליון וון דרום קוריאני (1.39 מיליארד דולר) ברבעון הראשון, לאחר שהציגה בתקופה המקבילה הפסד של 2.58 טריליון וון.

במקביל, הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 12.43 טריליון וון, עלייה של 144% לעומת שנה שעברה. סך ההכנסות שהציגה החברה הינו הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2022. על פי האנליסטים של LSEG, הביצועים החזקים נבעו לאור העלייה במכירות של מוצרי שרתי בינה מלאכותית שכוללת בין היתר שבבי זיכרון ברוחב פס גבוה, וכן מאמצי החברה להניע רווחיות. 

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת 

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח המקומי, תשואות האיגרות הממשלתיות נסחרו בירידה אמש (ד'). התשואה על אג"ח 10 שנים נסחרה סביב 4.75%, והתשואה באיגרת לשנתיים ירדה ל-4.3%. במדד הקונצרניות תל-בונד 20 נרשמה עלייה קלה בצהרי יום ד'.

בלידר שוקי הון הדגישו השבוע כי הם ממשיכים להעדיף את האפיקים הצמודים במח"מ קצר-בינוני: "העלייה בתשואות הארוכות בישראל (ובפרמיית הסיכון של ישראל) מעלה את האטרקטיביות, זאת בהנחה של רגיעה מסוימת באזור". 

בארה"ב תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות הבוקר ביציבות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת בשעה זו על 4.65%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

התנודתיות בשוק המט"ח המקומי נמשכת. הבוקר, הדולר מתחזק בכ-0.7% מול השקל ונסחר סביב רמה של 3.78 שקלים. האירו מתחזק ב-0.8% מול השקל ועומד על 4.05 שקלים. 

בשוק הסחורות, מחיר הנפט עולה קלות הבוקר ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 88.2 דולרים. 

4. מאקרו

ציפיות האינפלציה בישראל לשנה הקרובה חזרו לרמתן לפני המלחמה, כך עולה מנתוני בנק ישראל. הפרסום של הבנק מצביע על כך שבחודש ספטמבר אשתקד קונצנזוס התחזיות בשוק עמד על 2.8% אינפלציה בעוד 12 חודשים (ספטמבר 2024). בעקבות פרוץ המלחמה ציפיות האינפלציה ירדו משמעותית, אולם מתחילת השנה, ועל בסיס ההבנה שמדינת ישראל תיאלץ להעלות מסים, הועלו תחזיות הכלכלנים למדד המחירים במהלך השנה הנוכחית ולאחריה.

בחודש האחרון, כאמור לראשונה מאז פרוץ המלחמה, עלו ציפיות המדד יותר מאשר לפני המלחמה. ובעוד שבנק ישראל צופה רמת מחירים של 2.8% בעוד שנה, התחזית של לידר שוקי הון מדברת על 3.3%.

ביומיים הקרובים יתפרסמו נתונים משמעותיים לכלכלת ארה"ב ולמתווה הריבית של הבנק המרכזי, הפד. ראשית יפורסם נתון התוצר הרבעוני, כשלאחר שני רבעונים עם נתון גבוה במיוחד ולמרות הריסון המוניטרי הכבד על המשק, בשוק מצפים לרבעון חזק נוסף עם 2.5% צמיחה. התוצר הגבוה מעיד על השוק האיתן שם שאינו נחלש גם תחת משטר הריבית הגבוה שהשית הפד. עם נתוני צמיחה חזקים כאלו, בכירי הבנק המרכזי יוכלו להרגיש בנוח לשמור על ריסון מתמשך כדי לוודא שהאינפלציה אכן תגיע ליעד שהתוו לה, ולדחות עוד את הורדת הריבית.

5. תחזית

הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מרחיב בסקירתו כיצד רצוי למצב את תיק ההשקעות לאור המתיחות הגיאופוליטית:

"מיצוב התיק הנוכחי שלנו מושרש בתרחיש הבסיסי שלנו שצופה המשך קונפליקט ללא הסלמה משמעותית של הסכסוך בין ישראל לאיראן. במניות, אנו במשקל יתר במניות בארה"ב על חשבון אירופה, עם העדפה למניות מחזוריות במגזרי האנרגיה והשירותים לצרכן, על פני נדל"ן ותשתיות. בהכנסה קבועה, אנו מעדיפים משקל יתר באג"ח ממשלת ארה"ב, ובמטבעות, הדולר האמריקאי. הטיות תיקים אלו ממשיכות להפיק תועלת מתפקוד המשק האמריקאי ומיתרון התשואה של הדולר.

"בתרחיש סיכון של הסלמה משמעותית, היינו מצפים ששווקי המניות יתוקנו בצורה חדה, כאשר סקטורים הגנתיים כמו נדל"ן ושירותים עשויים להשיג ביצועים טובים יותר. מחירי הסחורות, בפרט אנרגיה, עשויים לעלות ולגביר את הציפיות לאינפלציה. הבנקים המרכזיים יצטרכו ככל הנראה לדחות את הורדת הריבית, בעוד שהקצה הארוך של עקומות האג"ח הממשלתיות יתנרמל והתשואות ירדו על פי הביקוש. זה ישטח את עקומת התשואות, במיוחד באירופה, שבה הבנק המרכזי האירופי רגיש יותר לעליות מחירי הסחורות. אג"ח של ממשלת ארה"ב צפוי להרוויח מתרחיש כזה. בתחום האשראי, הן מגזרי דירוג ההשקעה והן מגזרי התשואה הגבוהה ייפגעו, אם כי אנו מצפים שהראשון ישיג ביצועים טובים יותר מהאחרונים. בסביבה כזו שונאת סיכונים הדולר האמריקני כנראה ירוויח.

"בתרחיש של דה-אסקלציה, היינו מצפים שהמיצוב הנוכחי שלנו יועיל. עם זאת, עם התרחבות מרווח האשראי האחרון, סביר להניח שנראה מהפך המעניק תנופה מסוימת לאשראי מסוכן יותר (כגון תשואה גבוהה) ולמגזרי המניות המחזוריים יותר. ההעדפה שלנו לחוב בדירוג BB בתוך פלח התשואות הגבוהות עשויה להועיל, גם אם חובות מדורגים נמוכים יותר עשויים לעלות באופן זמני על רקע הידוק מרווח חזק יותר. ובכל זאת, נעדיף את ה מ קטע האיכותי יותר של ספקטרום התשואה הגבוהה .

"בסך הכל, אנו חושבים שהמיקום הטקטי הנוכחי שלנו יכול להועיל תחת מגוון תוצאות. בפרט, אנו רואים במשקל העודף שלנו בדולר האמריקאי, את עמדתנו הקונסטרוקטיבית בנושא הזהב - שאנו שומרים עליה ברמות אסטרטגיות - והעדפת מגזר המניות שלנו לחברות אנרגיה, לא רק ביכולות של המגזר להפגין ביצועים, אלא גם כמגן על תיקי השקעות בסביבה של עלייה בסיכונים אינפלציוניים וגאופוליטיים. בהתחשב בסיכונים אלה, אנו רואים גם תפקיד פוטנציאלי לניירות ערך מוגנים באינפלציה של האוצר (TIPS) במסגרת הקצאות האג"ח של תיקים".

עוד כתבות

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: אנחנו צריכים להתכונן לתרחיש עלטה מקומי

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל