גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:33

למרות שנפתחה בירידות, המגמה החיובית של הימים האחרונים בבורסה נמשכה גם היום, מדד ת"א 35 ת"א 90, מדד הבנקים ירד ב-1.3%. 

מי שבלטה במסחר היתה מניית טבע  בעקבות הדוחות המעודדים. עוד בלטו בעליות פורמולה מערכות  בעקבות הדוחות הטובים של סאפיינס  אשר בשליטתה,  אלקטריאון ונופר אנרג'י 

בשוק החוב נסחרו האיגרות הממשלתיות ל-10 שנים ולשנתיים בשינויים מזעריים, תשואת האיגרת הממשלתית ל-10 שנים עומדת עתה על 4.61% ותשואת האיגרת לשנתיים על 4.26%. נכון הדבר באג"ח הקונצרני ולגבי המדדים תל בונד 20, 40 ו-60. 

16:13

בריינסוויי  מדווחת תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2024 ומספקת עדכון עסקי: החברה דיווחה על צמיחה של 37% בהכנסות ברבעון הראשון של 2024, בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד ורווח על רווח נקי חיובי רבעון שני ברציפות, וכן רווח תפעולי מתואם (EBITDA) ותזרים מזומנים חיובי רבעון שלישי ברציפות.

החברה שעוסקת בטיפול מתקדם ולא פולשני בהפרעות מוחיות, הכניסה בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, בכ-9.1 מיליון דולר, הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-0.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי בסך של כ-2.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

אנלייט אנרגיה  דיווחה היום על גידול של 27% בהכנסות ושל 28% ברווח המתואם. החברה מדווחת גם על תפוקות גבוהות מאוד בכלל פרויקטי הרוח של החברה. 

14:17

חברת התרופות טבע  סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 3.81 מיליארד דולר, צמיחה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל, וגבוה מתחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 3.73 מיליארד דולר.

החברה רשמה הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 139 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), בהשוואה להפסד של 220 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, היה בסך 548 מיליון דולר, גידול של 20% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-48 סנט, לעומת תחזיות האנליסטים ל-51 סנט.

13:55

תוצאות הרבעון הראשון של חברת האדטק פריון נטוורק  היו מעט משופרות ביחס לאזהרת הרווח שהיא פרסמה לפני מספר שבועות. ההכנסות הסתכמו בכ-158 מיליון דולר, עלייה של 9% מ-145 מיליון דולר ברבעון המקביל, וה-EBITDA המתואם היה 20.3 מיליון דולר, ירידה של 35%.

הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים הסתכם ב-11.8 מיליון דולר, ירידה של 51%, ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח של 22.6 מיליון דולר, ירידה של 25%. כזכור פריון דיווחה לאחרונה על פגיעה בתוצאות בשל שינוי במנגנון תמחור הפרסום של מיקרוסופט.

ברבעון השני החברה מצפה להכנסות של 118-122 מיליון דולר עם EBITDA של 10-12 מיליון דולר, וב-2024 כולה ההכנסות יהיו 590-610 מיליון דולר עם EBITDA של 78-82 מיליון דולר - כלומר, השנה תסתיים עם ירידה של כ-19% בהכנסות ושל כ-53% ב-EBITDA.

12:49

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר כי זכתה בחוזה בסך כ-53 מיליארד דולר לאספקת מערכות מרגמה בלתי מאוישות מסוג Crossbow עבור לקוח אירופאי.

12:09

הירידות בתל אביב מתחזקות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.3% ות"א 90 משיל מערכו כ-1%. מדד ת"א בנקים 5 בולט לשלילה ויורד בכ-1%.

אחרי זינוק של 200% מתחילת השנה, אקוואריוס מנועים  מגייסת 16.75 מיליון שקל משני משקיעים קיימים בחברה - אלי פולטוב ואלכסנדר צ'רנילובסקי - בהקצאת מניות שיהוו 18.55% ממניות החברה ומדללת את שאר המשקיעים הקיימים, כולל מריוס נכט. ההקצאה היא במחיר של 2.5 שקל למניה, דיסקאונט עמוק של 24% על מחיר המניה בשוק (3.29 שקלים). בנוסף, שני המשקעים קיבלו אופציה להכפלת סכום ההשקעה (כלומר דילול נוסף בהיקף דומה) לתקופה של 3 שנים. מחיר המימוש יעמוד על 3.5 שקלים. 

סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברת רני צים , יואב קפלן, מכר את כל החזקותיו (2.72% ממניות החברה) לשני משקיעים פרטיים שאינם גופים מוסדיים, תמורת 11.6 מיליון שקל במחיר של 2.82 שקלים, המהווים דיסקאונט של כ-6% על מחיר המניה אתמול. מהחברה לא נמסר מי הם הרוכשים ומדוע קפלן מכר את המניות. בשנה האחרונה אמנם המניה עלתה ב-22% אך היא עדיין נמוכה ב-60% מהמחירים בהם נסחרה לפני כשנתיים, רגע לפני עליית הריבית במשק שהפילה את מניות תחום הנדל"ן המניב.

10:58

מניית אופקו הלת' צוללת בחדות לאחר שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות בדוחותיה לרבעון הראשון. החברה דיווחה על הפסד למניה של 12 סנט והכנסות של 173.7 מיליארד דולרים. התחזיות המוקדמות עמדו על רווח למניה של 10 סנט והכנסות של 183.3 מיליארד דולרים. 

10:20

דיפלומט  מרכזת עניין ומתייחסת להפסקת הסחר בין טורקיה לבין ישראל. בהודעת נמסר כי לחרם הטורקי אין השפעה מהותית ומיידית על החברה בין היתר לאור היקף המלאי הקיים לחברה וכן מציאת פתרונות חלופיים למוצרי החברה אשר מיובאים מטורקיה.

במקביל מטעם דיפלומט נמסר כי החברה ממשיכה לבחון את השפעת ההודעה על החברה ותוצאותיה הכספיות בטווח הבינוני והארוך וזאת לאור אי הוודאות בדבר משך הפסקת הסחר.

10:05

יום המסחר בתל אביב נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 משיל מערכו 0.2%. 

בולטות לחיוב מניות אפריקה מגורים , אנלייט אנרגיה , אודיוקודס , אנרג'יאן  ויוחננוף .

מנגד, אופקו הלת' , ישרוטל , דלק רכב , קבוצת אקרשטיין  ופריון נטוורק  נסחרות בירידות.

08:10

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. אמש (ג'), המסחר בתל אביב ננעל בעליות חדות על רקע הפעולה המבצעית ברפיח ולצד המו"מ בעסקת החטופים. לקראת סיום המסחר, עם הגעתה של המשלחת הישראלית לקהיר, העליות במדדים המרכזיים בבורסת התחזקו. מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ות"א 90 הוסיף לערכו 1.7%.

בלט לחיוב מדד הבנקים שזינק בכ-3%. עם זאת, בחודש החולף המדד עלה ב-0.4% בלבד ומתחילת השנה ב-1.7%. 

דירוג האשראי של ישראל עומד שוב למבחן ובינתיים עלויות הגיוס מטפסות 

מניית אודיוקודס  צללה ב-15% לאחר שחברת הטכנולוגיה לתחום התקשורת פרסמה תוצאות מאכזבות לרבעון הראשון של 2024 - הכנסות של 60.1 מיליון דולר, גידול צנוע של 1.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ונמוך מצפי האנליסטים. הרווח הנקי המתואם (על בסיס Non-GAAP) עמד על כ-5.2 מיליון דולר - כמעט כפול מהרבעון המקביל, אך נמוך בהרבה מצפי האנליסטים.

אודיוקודס הכריזה על חלוקת דיבידנד בסכום כולל של 5.5 מיליון דולר. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-350 מיליון דולר אחרי טיפוס של כ-15% במניה בשנה האחרונה.

במקביל, בנק הפועלים  ריכז עניין אמש לאחר שדווח כי אחרי חמש שנים מוצלחות בתפקיד מנכ"ל הבנק, דב קוטלר הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו. החלטתו של קוטלר לסיים את כהונתו, פחות משנה לאחר שזו הוארכה על־ידי בעלי המניות של הבנק, הפתיעה את עובדי הבנק. מבנק הפועלים נמסר כי מועד סיום הכהונה ייקבע בהמשך, בהתחשב בהתקדמות ההליך למינוי מנכ"ל חדש. 

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים 

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה שלילית. הניקיי יורד ב-1.5%, ההנג סנג מאבד מערכו 0.4%, בורסת שנגחאי יורדת בשיעור דומה ומדד הקוספי עולה ב-0.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות.

אמש (ג') בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד ב-0.1%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו כ-0.1% והדאו ג'ונס עלה בשיעור דומה.

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה" 

אמש דווח כי TikTok תובעת את ממשלת ארצות הברית במאמץ להפסיק את האכיפה של הצעת חוק שהתקבלה בחודש שעבר, המבקשת לאלץ את הבעלים הסיני (ByteDance) של האפליקציה, למכור את הפעילות של טיקטוק בארה"ב, אחרת האפליקציה תיאסר להפצה ושימוש ברחבי המדינה. 

התביעה, שהוגשה ביום שלישי לבית המשפט לערעורים בארה"ב, טוענת כי הצעת החוק, חוק ההגנה על אמריקאים מפני יישומים מבוקרים של יריב חוץ, מפרה את ההגנות החוקתיות של חופש הביטוי. החברה טוענת שהפעלת חששות לביטחון לאומי אינה סיבה מספקת להגבלת חופש הביטוי, וכי הנטל מוטל על הממשל הפדרלי להוכיח שההגבלה הזו מוצדקת. היא לא עמדה בנטל זה, נכתב בתביעה. 

ענקית השבבים אנבידיה  נסחרה אמש בירידות של כ-2% לאחר שהמשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר הודיע שחתך את השקעתו בענקית השבבים. דרוקנמילר הסביר את החלטתו בכך שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב. "סגרנו כמה פוזיציות במרץ, אני בסך הכל צריך הפסקה. היתה לנו הצלחה כבירה, דברים רבים שזיהינו כהזדמנויות בשוק הוכחו כנכונות", אמר המיליארדר ל-CNBC. 

גם אפל  ריכזה עניין לאחר שהכריזה על דגמים חדשים של הטאבלטים שלה - iPad Air ו- iPad Pro. טים קוק, מנכ"ל החברה התייחס לחדשות והדגיש: "זהו היום הגדול ביותר לאייפד מאז השקתו". דגמי האייפד החדשים הם הראשונים שהוציאה אפל מאז אוקטובר 2022, ומדובר בזמן הארוך ביותר שאפל עברה מבלי לעדכן את קו מוצרי האייפד מאז השקתו ב-2011. 

הדגם החדש של ה-iPad Pro יהיה היקר ביותר והמתקדם ביותר ויגיע בשני גדלים, דגם 11 אינץ' ודגם 13 אינץ' , אמרה אפל. החברה הדגישה כי מדובר בטאבלט הדק ביותר אי פעם, שמגיע בעובי של 5.1 מ"מ. מחירו של ה-iPad Pro הקטן יותר יתחיל ב-999 דולר ומחיר דגם ה-13 אינץ' הגדול יותר, יתחיל ב-1299 דולר. 

במקביל, באפל מוסיפים כי ה-iPad Pro יתחבר ל-Magic Keyboard, שיצמיד את הטאבלט למקלדת ומשטח עקיבה במטרה לדמות חוויית מחשב נייד בדיוק כמו מקבוק. 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי נרשמו ביקושים, ותשואת איגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים ירדה בכ-7 נקודות בסיס ל-4.60%. באיגרת לשנתיים היא ירדה ל-4.25%. מדדי האג"ח הקונצרניות עלו ב-0.3%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בעליות קלות הבוקר. נרשמה האג"ח ל-10 שנים עומדת על רמה של-4.47% והתשואה באג"ח לשנתיים עומדת על-4.83%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

השקל נסחר בהתאם להתפתחויות הביטחוניות ומתחזק בחדות מול המטבעות הזרים. שער הדולר שקל עומד בשעה זו על 3.69 שקלים, הרמה הנמוכה מזה חודש והאירו נחלש לשער של 3.67 שקלים.

מחירי הנפט נסחרים בירידה קלה - 78 דולר לחבית של נפט אמריקאי ו-82 דולר לחבית מסוג ברנט. גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי, צופה שארה"ב תתנהל בזהירות לגבי יישום סנקציות על איראן, על מנת שלא להסתכן בעלייה חדה של מחיר הנפט, בוודאי בשנת בחירות. "ארה"ב יכולה לאתר חלק מן המשלוחים של נפט איראני בעזרת מעקב אחר אוניות ונתוני לוויין, ולזהות את הישויות המסייעות בזרימות אלו. השאלה היא האם ארה"ב מוכנה לאכוף הסנקציות ולחיות עם ההשלכות בשנת בחירות, כשהיא תישא בסיכון של עליית מחירי הדלק - צעד לא פופולרי פוליטית", כתב בפמן.

4. מאקרו

היום (ד') לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו משמעותיים למעט נתוני הייצור התעשייתי בגרמניה.

מחר (ה') צפויה להתפרסם החלטת הריבית בבריטניה כאשר התחזיות המוקדמות מעריכות כי הריבית תישאר ללא שינוי. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים מעריך כי הפוקוס של המשקיעים יהיה על ההצבעות האינדיבידואליות של כל חבר וועדה, והאם יתגברו הקולות הקוראים להורדה של הריבית (1 מתוך 9 בהחלטה הקודמת).

5. תחזית

חודש אפריל נסגר בוול סטריט בתשואה שלילית לאחר רצף של 5 חודשים חיוביים, והמשקיעים שואלים את עצמם את השאלה שהפכה לסלוגן סטריט: האם למכור במאי? הטענה היא שחודשי הקיץ, מאי עד אוקטובר, מביאים איתם תשואה נמוכה יותר במדדים לעומת החודשים האחרים.

אבל אנליסטים בבית ההשקעות בלקרוק כתבו בסוף השבוע כי ישנן 3 סיבות למשקיעים להישאר בשוק המניות במאי. ראשית, יישור הקו של המשקיעים מול הפדרל ריזרב (פד) שהריבית תישאר גבוהה לאורך זמן, צפי שכעת מתומחר בשוק, כאשר החוזים מצפים ל-2 הורדות ריבית בלבד עד לסוף השנה.

הסיבה השנייה ששוק התעסוקה מתחיל להראות סימני חולשה, דבר שעשוי להוריד את לחצי עליית השכר ולמתן את האינפלציה בהמשך, דבר חיובי עבור השווקים.

הסיבה השלישית היא עלייה ברכישות החוזרות (בייבאק) של החברות. אפל הגדילה את הרכישות שלה לשיא של 110 מיליארד דולר, וחברות נוספות גדולות וקטנות כמו אנבידיה, ברודקום, דיסני, אובר, מטא ונוספות הכריזו על רכישות עצמיות.

עוד כתבות

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

הזרים חוששים, והחברות הישראליות בדרך להשתלט על הרכבת הקלה

הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה לאפשר את השתתפותן של אלקטרה ושפיר במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה ● מנגד, חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז על רקע אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל

נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת ● גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך ● השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב שקט במרכז העיר: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בכפר סבא?

אחרי חצי שנה על המדף, דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בבניין במרכז כפר סבא נמכרה בתמורה ל-2.51 מיליון שקל ● "הדירה הייתה באופן יחסי הרבה זמן על המדף בגלל הקומה שלה ובגלל שאין בה ממ"ד", אומר זיו פלד מסוכנות "ריל קפיטל" שייצג את המוכרים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

פרויקט נופי אילן באבו גוש / צילום: viewpoint

השכונה החדשה באבו גוש: בכמה נמכר פנטהאוז עם שישה חדרים?

בפרויקט מגורים שנבנה בשכונה המערבית החדשה באבו גוש נמכר פנטהאוז בן 6 חדרים בשטח 174 מ"ר ב־3.8 מיליון שקל ● בשנים האחרונות חלה עלייה בהתחלות הבנייה ביישוב המדורג באשכול 3 מתוך 10 בדירוג החברתי כלכלי של הלמ"ס • הרוכשת היא תושבת פסגת זאב

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנעלם בתאונת מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק בגבול עם אזרבייג'ן, הקשר נותק ויש "חשש לחייו" ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

בנייה ברמת גן / צילום: פביו טרופה

התוכנית של רמת גן במקום תמ"א 38: עד 10 קומות ברחובות המסחריים

תוכנית מחליפה לתמ"א 38 שגיבשה העירייה בראשות כרמל שאמה הכהן, מספקת פתרון ביניים בין הגישה המרחיבה שנקטו ראשי העיר הקודמים, לבין הגישה הקמצנית שנקט כרמל שאמה הכהן, שזכתה לביקורת מצד בית המשפט

רון בנימין ז''ל / צילום: דוברות מטה החטופים

החטוף רון בנימין נרצח על ידי חמאס, וגופתו הושבה לישראל

תוך שעות ספורות הופעלו ארבע אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון ובאצבע הגליל • צה"ל: הלחימה בג'באליה, במזרח רפיח ובמרכז הרצועה נמשכת - יותר מ-70 מטרות הותקפו • הלילה: תקיפה אווירית חריגה בג'נין, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בחרמש • עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ להשבת החטופים ונגד הממשלה ● עדכונים שוטפים

הפגנה בתל אביב / צילום: Reuters, Mostafa Alkharouf

ימי השיבושים חוזרים מחר עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת: "להחזיר את המנדט לעם"

המחאה נגד הממשלה תוציא לפועל שיירות רכבים הנוסעות במהירות אטית מהצפון, מהדרום ומהמרכז ● בין מובילי ההפגנה, יהיו משפחות נרצחים וחטופים, והיא צפויה להמשיך בערב למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

קבוצת לוזון "מזהירה": הרווח הנקי יזנק עד 160% ברבעון הראשון

הקבוצה מציינת כי בעקבות שיפור משמעותי של פעילות הבנייה למגורים שלה בפולין, היא צפויה להציג עליה בהכנסות וברווחים עם סיכום הרבעון הראשון ● בנוסף מציינת כי היא חזרה לקדם את הקמת תחנת הכח "דוראד 2" על רקע החלטות הממשלה לאחרונה

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח חברתי כלכלי במגזר המיעוטים / צילום: תמר מצפי

"במסגרת תוכנית החומש לחברה הערבית, אנחנו משקיעים קודם כל בחינוך. הפערים מצטמצמים"

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית, התייחס בכנס גלובס לאתגרים באוכלוסייה זו ולחשיבותה ● לדבריו, ברקע יישום תוכנית החומש הייעודית, החברה הערבית חוותה שינוי משמעותי: "רוב התלמידים לא היו זכאים לבגרות. היום יש 20% סטודנטים לתואר ראשון"

ברק עילם, גיא ברנשטיין, צבי אלון / צילומים: שלומי יוסף, יח''צ, טיגו

כך הגיבה מניית נייס בוול סטריט לעזיבה של המנכ"ל

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● מג'יק נסחרה בסוף השבוע במחיר הנמוך בכ-48% מהשיא בעקבות הדוחות ● נייס צללה על רקע עזיבת המנכ"ל ● וטיגו נפלה בחדות לאחר פרסום הדוחות למרות שפרסמה תחזית חיובית

תצוגה מקדימה למכירת תיקי בירקין בלונדון. המחיר מגיע למאות אלפי דולרים / צילום: Reuters, Yui Mok

ההשקעה המפתיעה שזינקה יותר מזהב בעשור האחרון

מי חשב שלקוחות נובורישים יסכימו להוכיח שהם ראויים לרכוש תיק, לחכות ברשימה המתנה אינסופית ולשלם עשרות אלפי דולרים? אלא שזה לא תיק, זה בירקין, והוא עשוי להתגלות כהשקעה הכי משתלמת בשוק

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

ספינות קרב, טילים ונשק לייזר: מי המדינה שמובילה במרוץ החימוש העולמי?

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה

אפריל האדום של הפנסיה וההשתלמות / צילום: Shutterstock

אחרי שנה בצמרת, בית ההשקעות שמוצא את עצמו בתחתית טבלת התשואות לפנסיה

הירידות בשוקי ההון בעולם הובילו את המסלולים הכלליים לירידות של כ-1.5% ואת מסלולי המניות לירידות חדות יותר של כ-3% • אלטשולר שחם, מור ומנורה מבטחים בלטו לטובה כשמנגד אנליסט עם ירידות חדות • מה עשו המסלולים שעוקבים אחרי ה-S&P 500?

"חיזבאללה ספג מכות קשות": בלבנון מעריכים שהחזית בצפון לא תתרחב

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: כלי תקשורת מסביב לעולם סיקרו את השבת גופותיהם של ארבעה חטופים, בלבנון מעריכים שהמלחמה בצפון לא תסלים בשל עייפות בשני הצדדים ומה צפוי ביחסים בין ישראל וארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: Shutterstock

העתיד כבר כאן: ניסינו את המודל החדש של ChatGPT וחזרנו לדווח

העוזר הקולי החדש של OpenAI יהיה מותאם אישית למשתמש, יכיר את ההעדפות שלו ויידע גם לבחור את האינטונציה המתאימה בהתאם לאופי השיחה ● בעקבות הסערה שהתעוררה ברשתות עם הצגת המודל החדש, בדקנו את המודל הזמין כיום בשוק

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Shutterstock

"האייל הזומבי": מחקר חדש מוכיח כי המחלה לא מסוכנת לבני אדם

OpenDNA חתמה על הסכם שיווק עם מקסון, והמנכ"ל סוגר מעגל ● מחקר חדש בארה"ב: "תסמונת האייל הזומבי" לא מסוכנת כרגע לבני אדם ● השבוע בביומד 

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

תשבור שיאים? מה צפוי בדוחות החברה הלוהטת בעולם

ביום רביעי הקרוב, ענקית השבבים אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון ● עפ"י ההערכות, החברה צפויה להציג דוחות חזקים שידחפו את מחיר המניה שלה לשיא חדש

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?