גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדאו ננעל בעליות בשבוע הטוב ביותר מתחילת השנה

נעילה חיובית באירופה ● מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.3% בסיומו של השבוע הטוב ביותר מתחילת השנה. מדד ה-S&P 500 ננעל בעליות של כ-0.16%, הנאסד"ק ננעל בירידה קלה.

כל שלוש המדדים העיקריים סיימו את השבוע בעליות. בממוצע שבועי, הדאו עלה ב-2.1%. מדד S&P 500 והנאסד"ק עלו ב-1.8% וב-1%, בהתאמה.

20:45

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%. מדד ה-S&P 500 יציב, הנאסד"ק יורד בכ-0.3%.

חברת הביוטק Novavax מזנקת ביותר מ-96% לאחר שהכריזה על עסקה בהיקף של מיליארדי דולרים עם יצרנית התרופות הצרפתית Sanofi לצורך פיתוח משותף של חיסון לקורונה החל מהשנה הבאה. החברות גם יפתחו זריקות משולבות נגד נגיף הקורונה והשפעת.

סוויטגרין קופצת ב-36% לאחר שהביסה את התחזיות לרבעון הראשון. רשת מסעדות הסלטים רשמה הכנסות של 158 מיליון דולר, שעקפו את התחזיות המוקדמות שעמדו על 152 מיליון דולר.

19:30

נעילה חיובית באירופה: מדד דאקס עלה ב-0.46%, מדד פוטסי עלה ב-0.6% ומדד קאק הוסיף 0.4%.

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט:  מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%. מדד ה-S&P 500 מטפס בכ-0.05%, הנאסד"ק יורד בכ-0.1%.

18:20

מגמה מעורבת בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%. מדד ה-S&P 500 יציב, הנאסד"ק יורד בכ-0.1%.

עליות בבורסות אירופה:  מדד דאקס מתחזק ב-0.6%, מדד פוטסי עולה ב-0.8% ומדד קאק מוסיף 0.7%.

דרופבוקס עולה בשעה זו ביותר מ-1% אחרי דוחות שהיכו את התחזיות.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים. מדד הדאו ג'ונס עולה עם תחילת המסחר ב-0.3% לקראת רצף עליות של 8 ימים - הארוך ביותר מאז דצמבר אז רשם רצף עליות של 9 ימים. מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק עולים בשיעור דומה.

בממוצע שבועי, כל שלושת המדדים העיקריים לקראת שבוע חיובי. הדאו עלה השבוע  ב-2.1%. מדדי S&P 500 והנאסד"ק עלו ב-2% וב-1.5%, בהתאמה.

דרופבוקס עולה ביותר מ-3.6% לאחר שאמש פירסמה דוחות שעלו על התחזיות: החברה הודיעה כי רשמה רווח של 58 סנט למניה והכנסות של 631 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לרווח של 50 סנט למניה והכנסות של 629 מיליון דולר.


14:45

המסחר באירופה מתנהל ביציבות: מדד דאקס מתחזק ב-0.6%, מדד פוטסי עולה ב-0.8% ומדד קאק מוסיף 0.7%.

מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס מטפסת ב-1.7% במסחר המקדים, זאת לאחר שאמש פירסמה דוחות שעלו על התחזיות: החברה הודיעה כי רשמה רווח של 58 סנט למניה והכנסות של 631 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לרווח של 50 סנט למניה והכנסות של 629 מיליון דולר.

13:00

העליות באירופה מתגברות: דאקס עולה ב-0.7%, קאק ופוטסי מוסיפים 0.8% ומדד יורוסטוקס הכלל-אירופי מתחזק גם הוא ב-0.8%.

גם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מטפסים: החוזים העתידיים על נאסד"ק עולים ב-0.5%, החוזים על S&P 500 מוסיפים 0.4% והחוזים על דאו ג'ונס מתקדמים ב-0.3%.

11:15

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות: דאקס מטפס ב-0.7%, פוטסי עולה ב-0.5% וקאק מוסיף 0.6%.

החוזים העתידיים על מדדי ארה"ב נסחרים בעליות קלות של כ-0.1%. במסחר המקדים, ענקית השבבים אנבידיה עולה ב-1.1%, טסלה מוסיפה 1.2% ופלטפורמת הגיימינג רובלוקס מתחזקת ב-1.5%.

מדד הנג סנג ננעל בעליות של 2.5%.

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות: דאקס  וקאק  עולים בכ-0.4%, פוטסי  מתחזק ב-0.5% על רקע ההפתעה החיובית בנתוני התמ"ג של בריטניה. עליות נרשמות גם בבורסות הולנד, ספרד, איטליה, שוויצריה, פורטוגל, בלגיה, שבדיה, אוסטריה ורוסיה.

קרפור  עולה ב-1.2%, חברת הפארמה באייר  מוסיפה גם היא 1.2% ורולס רויס  מתחזקת ב-0.9%.

בסין, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6%. הקוספי ננעל בעלייה של 0.6%. ההנג סנג קופץ כעת ב-2.5%.

09:20

לפני זמן קצר פורסמו בבריטניה נתוני התמ"ג לרבעון הראשון. אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה ב-0.6% ברבעון הראשון של 2024 - מעל התחזיות, שעמדו על 0.4%. התמ"ג השנתי של בריטניה עומד כעת על 0.2% - מעל תחזיות האנליסטים. אתמול הזהירה ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של אנגליה כי האינדיקטורים לאינפלציה מתמשכת "נשארו גבוהים", והצביעה על השארת הריבית על 5.25%.

במקביל, מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%. המסחר בסין ממשיך בירידות, וההנג סנג קופץ ב-2.2%. הקוספי מתחזק ב-0.6%.

07:40

המדדים המרכזיים באסיה נסחרים הבוקר (ו') במגמה מעורבת. הניקיי  מוסיף 0.2%, בורסת שנחאי  מאבדת 0.2%, בורסת שנזן יורדת ב-0.9% והקוספי מתחזק ב-0.6%.

תל אביב 125 מול S&P 500: איזה מדד יציג תשואה עודפת השנה? 
ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות 

ביפן, תאגיד פנסוניק נופל ב-5.1%, סוני מאבדת 1.7% וטויוטה נחלשת ב-3.3%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים כעת בעליות קלות של עד 0.09% בחוזים על הדאו ג'ונס.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. נאסד"ק עלה ב-0.3%, S&P 500 ב-0.5% ודאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות. 

מניות שבלטו אמש במסחר בעקבות הדוחות הן אייר בי.אן.בי. ., חברת משחקי הווידיאו רובלוקס  Arm  ורובין הוד מרקטס . בין הישראליות שבלטו: פאגאיה טכנולוג'יס , פלייטיקה , טאואר , קמטק ופייבר  שעלו בעקבות הדוחות, סולאראדג' שאיכזבה צללה. 

הביטקוין נסחר כעת בכ-62,980 אלף דולר - עלייה של 2.4% ביממה. האת'ריום התחזק ב-1.3% וכעת נסחר סביב 3,030 דולר למטבע.  

בשוק האג"ח בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות מטפסות מעט. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת בשעה זו על 4.46% - עלייה של 1.4 נקודות אחוז. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.82% - עלייה של 1.6 נקודות אחוז.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים הבוקר - מחיר חבית מסוג ברנט עומד על 84.4 דולר, וחבית נפט אמריקאי נסחרת סביב ה-79.8 דולר.

עוד כתבות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו־ספרתי והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף ● על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ ● יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; פז נפט זינקה בכ-8.5%, דלתא מותגים ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

סטודנטים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מפגינים נגד המלחמה בעזה / צילום: Reuters, Arsenio Zurita

החרם האקדמי על ישראל מתרחב לספרד, ובקמפוסים בבריטניה "מבינים" את חמאס

שתי אוניברסיטאות בספרד החליטו לנתק את הקשרים עם מוסדות בישראל, ולעזור לפלסטינים ● סקר בבריטניה: כמעט מחצית מהסטודנטים במדינה רואים במתקפת 7 באוקטובר "פעולה מובנת"

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"

בנק דיסקונט ובנק הפועלים / צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הרווח ירד, הדיבידנד גדל והמס החדש נכנס לפעולה: מאחורי דוחות הפועלים ודיסקונט

שני הבנקים הגדולים, שדיווחו על תוצאותיהם לרבעון הראשון של 2024, מלמדים על כמה מגמות בולטות במערכת הבנקאית ● התמתנות האינפלציה והתקררות בשוק ההלוואות העיבו על ההכנסות, ההפרשות להפסדי אשראי הצטמקו, והדיבידנד גדל במאות מיליוני שקלים

בניין בית הדין הפלילי הבין־לאומי בהאג / צילום: Shutterstock

"בקשה שערורייתית": תגובות חריפות בעולם נגד החלטת התובע בהאג

"אין שום הקבלה או שוויון בין ישראל לבין חמאס. אנו נעמוד תמיד עם ישראל נגד האיומים על ביטחונה", אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לאחר שהתובע הכללי של ביה"ד הפלילי הבינלאומי בהאג דרש הוצאת צווי מעצר לרה"מ נתניהו ולשר הביטחון גלנט ● 
גם בבריטניה, צ'כיה ואוסטריה יצאו נגד ההחלטה

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

ההחלטה הפתאומית: פרטים חדשים מאחורי הודעת התובע בהאג

בחודשים האחרונים התקיים שיח דיסקרטי וחריג בין גורמים ישראלים לבין צוותו של תובע בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, כרים חאן ● בארץ הופתעו מההודעה החריגה והתקדימית של חאן, שהיה אמור להיפגש עם גורמים מקצועיים שיציגו לו כיצד פועלת ישראל בהתאם לדין הבינלאומי במלחמה בעזה

דב קוטלר, המנכ''ל היוצא של בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

ברקע מכתב המפקח: הפועלים עם רווח של 1.9 מיליארד שקל ויחלק 40% כדיבידנד

שבועיים אחרי שמנכ"ל הבנק דב קוטלר הודיע על פרישה, הפועלים מפרסם דוחות ומגלה תשואה להון של 14.6% ברבעון הראשון של השנה ● בתיאום עם בנק ישראל יחלק הפועלים דיבידנד של 775 מיליון שקל, ימים ספורים אחרי שהמפקח על הבנקים קרא לחלוקת רווחים שקולה על רקע המלחמה

האם עישון במרפסות ייאסר? / צילום: איל יצהר

עישון במרפסת ייאסר? בג"ץ שוקל להתערב בשאלה האם מדובר במפגע

בג"ץ דן היום בעתירה הדורשת לאסור עישון בדירות מגורים החודר לדירות הסמוכות ● השופטים הציגו את ההתלבטות שלהם אם להתערב בנושא, בשל הקושי להגדיר מתי קיים מפגע שיש לאכוף אותו

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

האפיק שסידר לאלטשולר שחם את התשואות ברבעון והתחזיות להמשך

לאחר הירידות בשוקי ההון בחודש אפריל, נרשמו עליות חדות במדדי וול סטריט מתחילת החודש הנוכחי בעוד הבורסה בת"א מדשדשת ● המומחים מעריכים כי שנת 2024 תסתיים בתשואה חיובית לחוסכים, אבל הדרך לשם, הם מזהירים, תהיה תנודתית במיוחד ● וגם: כך התהפכה טבלת התשואות ואילו גופים הצטיינו

אודי מוקדי, מייסד ויו''ר סייברארק / צילום: דיויד שופר

תמורת 1.54 מיליארד דולר: סייברארק הישראלית רוכשת את חברת Venafi

סייברארק תשלם כ-1 מיליארד דולר במזומן וכ-540 מיליון דולר במניות עבור Venafi, חברה העוסקת בניהול זהויות מכונה ● העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024 בכפוף לאישורים רגולטוריים

דרור מרמור, גורי נדלר, רות שוורץ, ארז קמיניץ וענאיה בנא, בפאנל בנייה, דיור והתחדשות עירונית כמנוע צמיחה / צילום: תמר מצפי

בנייה עירונית במרכזי יישובים ערביים גדולים כמפתח לצמיחה

בכנס גלובס שוחחו בכירים בפאנל על האתגרים בתכנון ובנייה בחברה הערבית ● עוד נידונה השאלה: האם נכון להמשיך לבנות יישובים מגזריים? המשתתפים הסכימו כי הגיע הזמן לשינוי

זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: באדיבות סאמיט

זוהר לוי בדרך להפוך לאיש החזק בדירקטוריון פז: רכש מניות ב-247 מיליון שקל

הרכישה נעשתה באמצעות חברת הנדל"ן המניב סאמיט שבשליטת לוי ● בעקבות העסקה היא תגיע להחזקה של 16% ממניות פז – צעד שיקנה ללוי את העמדה החזקה בדירקטוריון של רשת תחנות הדלק

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

החל מהשבוע הבא: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה

טרמינל 1 בנתב"ג, שנסגר באוקטובר 2023, צפוי לחזור לפעילות בשבוע הבא ● עפ"י נתוני רשות שדות התעופה, צפויים לעבור בטרמינל כ-200 אלף נוסעים מדי חודש ● אלה החברות שיפעלו ממנו

סין שורפת את כל הגשרים עם ישראל, וחמאס מתחזק ביהודה ושומרון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תיראה איראן אחרי מותו של ראיסי, היחסים של ישראל וסין במשבר ולמה חמאס מתחזק ביהודה ושומרון ● כותרות העיתונים בעולם 

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

איראן דיווחה רשמית: הנשיא ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של הנשיא התרסק אתמול בשעות הצהריים (שעון ישראל) ונותק הקשר עימו ● אחרי מספר דיווחים סותרים, הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי שברי המסוק אותרו וכי אין סימני חיים במקום, וכעת היא מדווחת רשמית על מותו ● באותו מסוק טס גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, שנהרג אף הוא

קניות אונליין / איור: גיל ג'יבלי

מיהן קמעונאיות המזון שהתחזקו באונליין, ומי עדיין לא בתמונה?

בין 15 אתרי הקניות הישראלים הבולטים באפריל נמנות שש רשתות מזון: שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, קשת טעמים, טיב טעם וחצי חינם - בעוד יוחננוף וקרפור בחוץ ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

מירן פחמן, יוזם תחרות גרנות / צילום: טרלן בן אבי

בצל המלחמה: תחרות הפרסום העצמאית גרנות תתקיים השבוע

בעקבות המלחמה ייערכו כמה שינויים באירוע, אך לא כל משרדי הפרסום הגדולים בטוחים בנחיצותו ● איש הפרסום מירן פחמן, מיוזמי התחרות: "האירוע יתייחס ברגישות למצב"