גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החל מ-260 אלף שקל: רכב השטח הקוריאני הגדול שעבר שדרוג

הרקסטון הוותיק של סאנגיונג, כיום KGM, עבר שדרוג עם שאיפות פרימיום ● יש לו תא נוסעים מפנק, אך הוא עדיין בעיקר רכב שטח

REXTON KGM 2024 / צילום: יח''צ
REXTON KGM 2024 / צילום: יח''צ

לחברת סאנגיונג הקוריאנית יש נוכחות בישראל, לסירוגין, מאז תחילת שנות ה־90. אולם בניגוד למתחרותיה הקוריאניות יונדאי וקיה, שהפכו עם השנים למובילות השוק, סאנגיונג נותרה מאחור.

אירופה מטילה גזרות על יצרני הרכב הסיניים: איך זה ישפיע על ישראל? 
מלאי הענק שהגיע מטורקיה בדקה ה-90 והשאלה: האם זה הזמן לקנות רכב חדש? 

החברה הקוריאנית סבלה במשך עשרות שנים מקשיים עסקיים, סכסוכי עבודה ופשיטות רגל, והחליפה בעלי־בית למכביר כולל דייהו הקוריאנית, סאייק הסינית ומהינדרה ההודית.

בשנה נרכשה החברה על ידי קבוצת אחזקות קוריאנית ומחקה את השם ההיסטורי סאנגיונג לטובת השם KGM במטרה להתחיל "דף חדש ונקי". פריצת הדרך המשמעותית של המותג אמורה להתחיל במחצית השנייה של השנה כאשר הוא ישיק באירופה ובישראל קרוס־אובר חשמלי מודרני עם טווח מכובד, במחיר שיציב תחרות לסינים המובילים את הפלח. אבל עד אז מסתפקת החברה בשדרוג ומיתוג מחדש של הדגמים, שאותם קיבלה "בירושה" מסאנגיונג, ואחד מהם הוא הקרוס־אובר הגדול והקשוח "רקסטון".

עיצוב חיצוני

הדור הנוכחי של הרקסטון הוצג לראשונה ב־2017 ועבר מאז מספר עדכונים חיצוניים, אך קווי המתאר הבסיסיים שלו לא השתנו. זה עדיין רכב מאסיבי, קשוח וגבוה, שנראה כאילו החמיץ את הטרנדים האחרונים של תעשיית הרכב בתחום האווירודינמיקה. יש לו אמנם חרטום בעיצוב עדכני עם גריל גדול ומרשים, פגוש קדמי נאה ופנסי היי־טק מרובי אלמנטים.

אבל פרופיל הצד שלו נראה די גמלוני בשל עמוד הגג האחורי הרחב והזקוף ומשטח גג אופקי עם מסילות מטען. גם עיצוב הזנב משקף טרנדים שרווחו בשלהי העשור הקודם. הממדים נותרו מכובדים ומרשימים, ועם אורך של 4.85 מ' וגובה של 1.82 מ' הכלי מעניק את "סטטוס הכביש" הישראלי הנכסף, שנמדד בסנטימטרים.

פנים הרכב

עיקר ההשקעה במיתוג ובשדרוג הופנתה לתא הנוסעים, שעושה כעת צעד גדול לעבר מחוזות הפרימיום.

אחרי דילוג מעל סף כניסה גבוה, בסיוע ידית צד חסונה, מוצאים עצמם הנהג ונוסעיו בתוך סביבת מחייה יוקרתית ואיכותית למראה ולמגע. בגרסה הבכירה בה נסענו המושבים מרופדים בריפוד עור תפור ונאה, בגוון שתואם את משטחי הדיפון של מערך הפיקוד ושל הקונסול המרכזי וההגה.

גם הדלתות עטויות בדיפונים בתפירה נאה ויש גם משטחי עץ וגימור כסוף לחלק מהמותגים. המרווח הפנימי בשתי שורות המושבים הקדמיות טוב עם מרחב תנועה מכובד לארבעה־חמישה מבוגרים גבוהים ותנוחת ישיבה גבוהה. השימושיות של צמד המושבים בשורה השלישית כבר יותר מאותגרת בשל הגישה המוגבלת אליהם, שדורשת גמישות, ובשל מרחב רגליים די מזערי. ניתן לדחוק לתוכם שני ילדים או חיית מחמד, אבל לא מומלץ לעשות זאת עם מבוגרים בנסיעות ארוכות.

האבזור התקני בגרסת הפרימיום הבכירה עשיר ומכובד, אך גרסת הכניסה, שזולה יותר בכ־30 אלף שקל מוותרת על פי'צרים מבוקשים בפלח כמו דלת אחורית חשמלית, חלון גג חשמלי, ריפוד עור וכו'. איכות הגימור טובה אם כי פה ושם אפשר למצוא משטחים סמויים די מחוספסים.

מולטימדיה ומצלמות

הנדסת האנוש חושפת את גילו המתקדם של הרכב. אנחנו לא חסידים של הגישה המינימליסטית המודרנית ונטולת המתגים ששולטת כיום בשוק, אבל הרקסטון לוקח את העניינים לכיוון השני די בקיצוניות עם מערך עמוס של מתגי שליטה פיזיים וידית הילוכים ענקית ומגושמת, שבולטת במרכז הקונסול "כמו פעם". מערכת המולטימדיה עושה את העבודה, והמסך מציג רזולוציה טובה ותגובה די מהירה לפקודות מגע.

תא מטען

כמקובל בכלים מהפלח הזה, תא המטען מספק נפח מזערי של 240 ליטר כשכל המושבים פתוחים. קיפול מסעד השורה השנייה מפנה מרחב מאסיבי של יותר מ־1,800 ליטר, שמאפשר לשאת ציוד טיולים רציני. פתח ההטענה האחורי רחב ושימושי אבל בשל ממדיה ומשקלה של הדלת, מומלץ לא לוותר על פתיחת וסגירה חשמלית. שדה הראייה לאחור מוגבל מאד בשל העמוד האחורי הרחב.

מנוע וצריכת דלק

הרקסטון המחודש ממשיך עם מנוע הטורבו־דיזל 2.2 ליטר של קודמו. זהו מנוע די־ותיק, שפותח במקור על ידי מרצדס בתחילת העשור הקודם ועבר מאז מספר עדכונים. הוא מייצר 202 כ"ס ומומנט מאסיבי של 45 קג"מ, שזמין כבר ב־1500 סל"ד, ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. המנוע משמיע טרטור דיזל אופייני בעת התנעת בוקר קרה ובהאצה חזקה, אבל הוא שקט ונעים לאוזן בעת שיוט על הכביש המהיר.

למרות המשקל הנכבד של הרכב, כ־2.18 טון לפני נוסעים ומטען, המומנט השופע מעניק תחושה די זריזה. תיבת ההילוכים מותאמת היטב לאופי המנוע, ולמרות השהיה קלה בעת האצה היא מחליקה היטב את העברת ההילוכים ומאפשרת צבירת מהירות בקצב טוב. צריכת הדלק המוצהרת נעה סביב 12 ק"מ לליטר ומי שימצא תחנה עם סולר מוזל וינהג במתינות יתוגמל בהוצאות שוטפות סבירות בהחלט.

על הכביש

הרקסטון מצויד בשלדה בתצורת סולם, שמאפיינת רכב שטח תכליתיים. לתצורה הזו יש מגבלות ידועות בתחום התנהגות כביש ואלה מורגשות גם ברקסטון. ההגה אמנם מחזיר היזון חוזר סביב אבל הרכב מייצר לא מעט תנודות על כבישים משובשים ובעת העברות משקל מהירות, ונטיית הגוף בפניות הדוקות בולטת. כניסה מהירה מדי לפנייה גם תלווה בחריקת צמיגים קולנית. מנגד, השיוט על הכביש המהיר במהירויות גבוהות די יציב ואינו רגיש לרוחות צד. בקיצור זהו רכב להתנהלות כביש רגועה ומתונה.

נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה סבירה תודות לכיול רך יחסית של המתלים ורק מעבר על מהמורות משמעותיות נוטה להקפיץ אל־על את החלק האחורי, ואת היושבים בו.

סאנגיונג החלה את דרכה ההיסטורית בפיתוח רכבי שטח קשוחים ועבירים עבור הצבא הדרום־קוריאני, והרקסטון עדיין משמר את המורשת. יש לו תיבת העברה מקצועית עם הילוך "כוח", דיפרנציאל אחורי ננעל, מרווח גחון של 22 ס"מ, מתלים ארוכי מהלך ומבנה תחתי חסון וקשוח, שמשקף הרבה מאד ניסיון. זה לא מפתיע שהרכב צלח ללא קושי את המכשולים שהצבנו לפניו.

מחיר

גרסת הבסיס של הרקסטון עולה בישראל 260 אלף שקל, והגרסה המפוארת מציבה את הרף על 300 אלף שקל. אלה לא מחירים עממיים וניתן לרכוש בהם לא מעט דגמי "כמו שטח" מאובזרים היטב. אבל מי שצריך רכב טיולים/עבודה רציני עם עבירות שטח מקצועי ושבעה מקומות ישיבה, יגלה שההיצע בפלח הזה בישראל מזערי והמחירים נוסקים לשמיים. כך שבנישה הייחודית הזו הרקסטון הוא עדיין הכלי הכי נגיש. 10.7 שניות
מ־0 ל־100 קמ"ש

חלק מהמתחרות

טויוטה לנדקרוזר J 250 2024

השבוע פתחה טויוטה את ההזמנות בישראל לדור החדש של טויוטה לנדקרוזר הקשוח. יש לו תא נוסעים עדכני עם שבעה מקומות ישיבה וכמו בעבר גם יכולות שטח. המנוע הוא 2.8 ליטר טורבו דיזל עם 204 כ"ס

טויוטה לנדקרוזר J250 2024 / צילום: יח''צ

מיצובישי אאוטלנדר 4X4

248 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של מיצובישי אאוטלנדר בגרסת ההנעה הכפולה. מרווח הגחון טוב אבל אין הילוך כוח או נעילת דיפרנציאל. המנוע הוא בנזין 2.5 ליטר, שמייצר 181 כ"ס

מיצובישי אאוטלנדר 4X4 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-3.5%, אפל ב-2%

נאסד"ק ירד ב-0.8% ● S&P 500 חצה רף חדש והגיע לראשונה ל-5,500, אך נסוג ● אחת מתעודות הסל הפופולריות ביותר, XLK, עומדת לשנות את משקל המניות בה, תהיה לכך השפעה ניכרת על אנבידיה ואפל ● ב-Marketwatch מנסים לזהות מי החברות שיוכלו להגיע לרף ה-4 טריליון דולר ● טראמפ מדיה צללה ב-14%, סולאראדג' ב-8% ● הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי, בשוויץ הריבית ירדה

כוחות צה''ל מתמרנים ברצועת עזה. כוונות סמאש מסייעים ללוחמים שמפעילים אותן לזהות מטרות באופן עצמאי ולפגוע בהן בצורה מדוייקת / צילום: דובר צה''ל

הנשק שמיוצר בקיבוץ יגור וכבר נמכר לעשר מדינות בעולם

צבאות באירופה ובאמריקה הלטינית מביעים התעניינות במערכת "סמאש" (פגיון) מתוצרת חברת סמארטשוטר מקיבוץ יגור ● ארמניה מתעניינת במערכת ישראלית ● וגם: מל"ט מעקב ותקיפה חדש של אירונאוטיקס ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

קבוצת התומכים נרחבת וקולנית יותר. דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Anadolu ו־ Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המנכ"לים הבכירים בארה"ב חושבים שיש לטראמפ סיכוי, ורוצים מקום ליד השולחן

בכירי עולם העסקים נוהרים לפגוש את הנשיא לשעבר, שמגייס בקלות תמיכה מחודשת באמצעות הבטחות להפחתת מסים והסרת רגולציה ● על אף ההרשעה האחרונה, נראה שהביקורת כלפי טראמפ רוככה, בעוד שהתסכול מהמדיניות הכלכלית של ביידן גובר ● בין התומכים הבולטים: אילון מאסק

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla

למה נסראללה מאיים דווקא על קפריסין ומה תעשה ישראל?

בחיזבאללה חוששים כי קפריסין היא זו שתיתן את המענה הנדרש לישראל במצב שבו המלחמה בצפון תסלים ופעילות הנמלים בחיפה תושבת ● האם יש ביכולתו של נסראללה לפגוע בקפריסין? מהו היקף שיתוף־הפעולה הביטחוני של האי השכן עם ישראל? ● גלובס עושה סדר

מגדלי Da Vinci דה וינצ'י / צילום: עמית גירון

הדירות הריקות במגדל היוקרה: צללנו לאחד הסיפורים המוזרים של שוק הנדל״ן

כבר חודשים ש-40 דירות במרכז תל אביב עומדות ריקות בגלל פלונטר חסר תקדים בין רשות מקרקעי ישראל לעירייה ● איך הגענו למצב הזה והאם הסאגה תיפתר בקרוב? ● גלובס צולל לאחד הסיפורים המפתיעים של שוק הנדל"ן

ההפסדים נערמים, התחרות בלתי אפשרית, אבל תחום אחד בפייבוקס מושך את בנק דיסקונט

למרות שהן משמשות מיליוני לקוחות, הפסידו אפליקציות התשלומים מאות מיליוני שקלים מאז החלו לפעול ● לאחר ששופרסל "נשברה" ומכרה את חלקה בפייבוקס לדיסקונט, ינסה הבנק להתמקד בתחום חשבונות העו"ש נושאי הריבית, ולהכניס שותף שיוציא אותה לחו"ל

הפקולטה לניהול. למה אתרי ההיכרויות מקשים על מציאת בני זוג / צילום: Shutterstock

אפקט טינדר: למה אתרי ההיכרויות מקשים על מציאת בני זוג, והטעות של הכלכלנים הקלאסיים

התיאוריה הכלכלית הקלאסית צופה ששיפור בטכנולוגיות החיפוש ייטיב עם המשתתפים בשוק ● אבל המציאות באתרי ואפליקציות ההיכרויות מעט שונה ● ההיצע האדיר והזמינות גורמים לגברים ונשים לבררנות יתר, בשל האשליה שיש להם סיכוי למצוא בני זוג אטרקטיביים יותר

BMW X5 50E / צילום: יח''צ

ב.מ.וו X5 שומר על העיצוב המסורתי ומתחדש במנוע חסכוני במיוחד

הדור המחודש של ב.מ.וו X5 שומר על קווי המתאר והממדים המאיימים של קודמו אבל מציע תא נוסעים אולטרה־מודרני ואת אחת ממערכות הנעת הפלאג־אין המוצלחות בשוק ● מבחן דרכים

אתר בניה ברחובות / צילום: כדיה לוי

קבלני הביצוע בקריסה, אבל אינטרסים של יזמים והמון כסף שחור עוזרים לכולם לעצום עיניים

בלמ"ס פרסמו כי מחירי שכר עבודה בענף הבנייה עלו ב–1.9% ב–12 חודשים, והוכיחו שוב את עומק הניתוק מהמציאות ● כשאלפי קבלנים רבים על כל מי שיודע להחזיק שפכטל, נוצר כאוס ● וכשחלק לא מבוטל של התוספת בשכר מגיע במזומן, הפער מובן וגם קריסת הקבלנים

חפירות תל בית מירסים בחבל לכיש. בשנות השלושים של המאה הקודמת / צילום: מחלקת הצילום של המושבה האמריקאית, מתוך ספריית הקונגרס של ארה''ב

מאה שנה של התיישנות

הציונים ניצלו את היתרונות שמצב הדעת של המערב זימן להם בתחילת המאה ה־20 ● אבל הם מוסיפים לחפש תשובות באותה המגירה, ומגלים שהיא התרוקנה

ג'יין פרייזר, מנכ''לית סיטיבנק / צילום: ap, Andrew Harnik

מה עושה החטיבה המסתורית של סיטיבנק, שמניבה לו מחצית מהרווחים

יום המשקיעים של סיטיבנק התמקד בחטיבת השירותים, שעומדת זמן רב בצללים של כמעט כל פעילות, מכרטיסי אשראי ועד מסחר באג"ח ● היא משרתת כ־5,000 מהחברות הגדולות בעולם

איור: גיל ג'יבלי

האם מחירי הדירות ימשיכו לעלות?

הריבית הגבוהה, האינפלציה והמלחמה – כל אלו לא עוצרות את מחירי הדירות, שחזרו לעלות בקצב גבוה, לאחר הפסקה קצרה ● האם אנחנו בדרך לעוד גל עליות, ומה יכול לעצור את המגמה הזו? ● שאלת השבוע, מדור חדש 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

למרות המלחמה: הכנסת תאשר העברת חצי מיליארד שקל בכספים קואליציוניים

במסגרת העברות הכספים הקואליציוניים, שלא הוסבו לצרכי מימון המלחמה, משרד ההתיישבות בראשות השרה אורית סטרוק צפוי לקבל את הנתח הגדול ביותר - 302 מיליון שקל ● גם השרים עמיחי אליהו, מאיר פרוש ועמיחי שיקלי צפויים לקבל נתח מהעוגה

גבינות ויין ב–Jerus Yard / צילום: אסף קרלה

"אוכל שגם זקני בגדד נשבעים בו": המסעדה העיראקית בשוק שהיא מקדש לקובות

קובות מנחמות מכל הסוגים, תערוכת צילומים על סיפורו של הנגב המערבי, מקלחת דופמין ירוקה ושוק עם קניות מפתיעות ● ביקור בפתח תקווה

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם אשחר בן שטרית / צילום: יקיר פולק, מנחם רייס

"לא רציתי שיהיה כתוב על המצבה שלי 'מנהל מוצר'": מאחורי הקלעים של הקמת רידיפיין

אשחר בן שטרית הפסיק לפני עשור לאכול בשר - אבל לא מצא תחליפים ראויים, אז הוא עזב את עבודתו כמנהל בחברה בינלאומית - והקים את רידיפיין מיט ● היום היא כבר אחרי הגיוס הגדול ביותר בשוק, שקרה דווקא בקורונה, ומוצריה משווקים בעשר מדינות ● בשיחה עם ערן גפן הוא קורא ליזמים כמוהו לקפוץ למים ומספר למה המוטו של החברה הוא דווקא כאוס

עו''ד ציון אמיר / צילום: שלומי יוסף

על חשבון הציבור: כמה כסף יקבל העו"ד הפרטי שייצג את לוין בבג"ץ?

עקב הודעתה של היועמ"שית ללוין כי לא תוכל להגן על עמדתו בעתירה בעניין מינוי נשיא בית המשפט העליון, משרד המשפטים אישר לו לשכור את שירותיו של עו"ד ציון אמיר ● אמיר יקבל 100 אלף שקל תמורת הייצוג בעתירה, על חשבונם של משלמי המסים

איטה. תפריט האוכל נועד לשרת את היין / צילום: חיים יוסף

השף של פופינה הגשים פנטזיה באיטה: בר יין משוחרר עם תפריט מצומצם ושובב

בר היין החדש של השף אוראל קמחי מאפשר לסועד לבחור איזה ערב בא לו להעביר ● ויש לו יתרון בולט: הידע והפסיליטיז של מסעדת האם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

ללקוחות החזקים יש מי שידאג. החלשים ממשיכים לשקוע

הפוליטיקאים עוזרים דווקא למי שמסתדר לבד ● מספר ההרוגים בכבישים מתקבל באדישות ● ואיך משחק ספורט הופך לעוד שטח מלחמה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בנייה מתוכננת במתחם ההסתדרות. המתחם הראשון כבר יצא לדרך / הדמיה: סטודיו אלכס לובימוב

פרויקט הענק יוצא לדרך: ברחוב אחד בגבעתיים ייבנו יותר מ־2,000 דירות חדשות

בלב אזור הביקוש בגבעתיים יוצא לדרך אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר של התחדשות עירונית ● כך צפויה שכונת "מתחמי ההסתדרות" להפוך משכונה ירוקה עם מבני רכבת נמוכים לשכונת מגדלים מחודשת

חנות סבן אקספרס / צילום: אריאל שנדלמן

מדוכן בקניון לגאון לוקיישנים: הדרך של ה"פנטזיונר" לרכישת חנויות סבן אילבן

רשת סבן אילבן נכנסה ארצה בקול גדול ועם תורי ענק, אך עברה ידיים בתמורה לסכום זעום שמכסה בקושי עשירית מההשקעה בה ● את הרשת רכש עם שותפים אסף קמרי, בעלי רשת סבן אקספרס, שאת דרכו הקמעונאית התחיל בדוכן ממתקים בקניון איילון ● בשוק מתארים שועל נדל"ן שהיה סוגר עסקאות בתוך עשר דקות: "היה מצב שבכל שבוע הוא היה פותח חנות. הוא מגזימן, אבל גם המציאות מוגזמת"