גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכלים והטריקים שכדאי להכיר באייפון

מקיצורי מקלדת ועיצוב אישי דרך חיבוריות בין אייפון למק, ועד פיצ'ר שמסייע לשמור על ריכוז ● השבוע הכריזה אפל על יכולות ה–AI במכשיריה, אך למעשה היא משחררת באופן קבוע עדכונים שכדאי להכיר

הפיצ'ר Genmoji יאפשר לייצר אימוג'י לבקשתכם / צילום: יח''צ
הפיצ'ר Genmoji יאפשר לייצר אימוג'י לבקשתכם / צילום: יח''צ

 

ענקית הטכנולוגיה אפל הכריזה השבוע על מערכת ההפעלה החדשה שלה iOS 18, ואף שיתפה כיצד היא מתכננת להשיק את הבינה המלאכותית פנימה. אפל, שמשחררת עדכונים כל הזמן, מגדירה זאת כשינוי הגדול ביותר שלה עד כה. לטובת אלה שלא מכירים את כל הפיצ'רים, הנה כמה שכדאי לאמץ.

בדיקה טכנולוגית | השמועות וההדלפות: איך ייראה אייפון 16 החדש?
בדיקה טכנולוגית | אחת מחברות הסאונד המובילות בעולם רוצה למכור לכם אוזניות. בדקנו אותן

עיצוב: התאמה אישית גבוהה יותר

אחד הדגשים המרכזיים של אפל בעדכוני תוכנה אחרונים מאפשר למשתמשים לעצב את המכשיר בצורה הרבה יותר אישית, למשל בעמודי הבית, בעזרת יכולות מתקדמות. אחד החידושים האחרונים מאפשר לעצב גם עמודי האפליקציות בצורה "פתוחה יותר" כמו באנדרואיד - כלומר להציב אותן איפה שרוצים בעמוד, ללא צורך בהמשכיות אחד אחרי השני. לכל אלו אפשר להוסיף ווידג'טים או אפליקציות שיהפכו את החוויה שלכם להרבה יותר נוחה.

רכיב נוסף מאפשר לעצב את אנשי הקשר שלכם. ברגע שתבחרו תמונה ועיצוב מסוים ל"דף המתקשר" שלכם, כל מי שיקבל מכם שיחה או פרטי איש קשר, ומשתמש אף הוא באייפון, יוכל לראות את העיצוב הנבחר. כל שיש לעשות הוא להיכנס לאפליקציית הטלפון, בראש הרשימה למצוא את איש הקשר ולעצב לפי טעמכם.

אפל מאפשרת להעביר את פרטי אנשי הקשר בעזרת נגיעה בין שני אייפונים, ואז גם העיצוב עובר מאחד לשני. לצד זאת, החברה הציגה באירוע האחרון את Tap to Cash שמאפשר להעביר כסף בין אנשים רק בעזרת קירוב המכשירים שלהם. אם זה יגיע לישראל, אפליקציות דומות ייאלצו לחשב מסלול מחדש.

מקלדת קיצורי טקסט

בין הפיצ'רים היעילים ביותר נמצא פיצ'ר קיצורי המקלדת. בהגדרות, תחת לשונית מקלדת, יש אפשרות "החלפת מלל", שבה אפשר להחליט מהם הקיצורים שיהפכו לביטויים מלאים. לדוגמה, תוכלו להחליט שצמד התווים "@@", יהפוך מיידית לכתובת המייל שלכם, ועוד קיצורים שישפרו לכם את השימוש הרגיל.

מדידה: לפני שקונים רהיט חדש

אם עושים שיפוץ בבית או סתם רוצים לקנות רהיט חדש, שווה להכיר את Measure, שמציעה מדידת מרחקים או גדלים שונים בעזרת מציאות רבודה על גבי המצלמה. אם יש חלל מסוים בפינת החדר שאתם רוצים לדעת את הגודל והגובה שלו, תוכלו להשתמש באפליקציה כי למדוד אותם. שימוש נוסף לאפליקציה הוא מדידת רהיט קיים, מה שיקל על בחירת רהיט חדש במידות דומות.

לצד זאת, האפליקציה מאפשרת לבדוק אם חפץ מסוים נמצא באיזון בעזרת הפיצ'ר Level, שמאפשר לבדוק אם התמונה או הטלוויזיה ישרה. בלחיצה על המסך תוכלו לבדוק את החלק הנמדד - לאורך או לרוחב.

פוקוס: להתרכז בלי הסחות דעת

במרכז הבקרה של של המכשיר קיימת אפשרות שנקראת "ריכוז", או פוקוס באנגלית. הרעיון הוא להתאים את התראות המכשיר שלכם ואת האנשים והאפליקציות הנגישות ביחס למה שאתם עושים באותו רגע - ישנים, בעבודה, בבית או סתם לא מעוניינים בהפרעות לא רצויות. אם יש לכם מקבוק או מכשיר אפל אחר, כל המכשירים יתכתבו ביניהם ויפעילו את המצב בכלל המוצרים.

באפליקציה אפשר להגדיר מצבים נוספים, ולא רק אלו שהוגדרו מראש, ולקבוע אילו אפליקציות ואנשי קשר יוכלו לעקוף את הסינון, איך ייראו המסכים השונים, באיזה שעות המצב יופיע בצורה אוטומטית ועוד.

זיהוי שירים: שאזאם מובנה

אחת האפליקציות המוכרות לזיהוי שירים היא שאזאם, ואפל מאפשרת להשתמש בה באופן מובנה. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס להגדרות, מרכז בקרה, ולסמן את "זיהוי מוזיקה". האפליקציה תצטרף למרכז הבקרה, וברגע שתלחצו על הכפתור של שאזאם, המכשיר יקשיב עד שיזהה את השיר ויתריע על כך.

מהאייפון למק: העתקת טקסטים וחיבוריות

אפל משקיעה בבניית אקו-סיסטם חזק כדי שתשתמשו יותר במערכת שלה, והופכת את השימוש באייפון ובמקים להרבה יותר נוח. לדוגמה, אם תעתיקו טקסט במחשב או באייפון, והמכשירים מחוברים תחת אותו חשבון Apple ID, תוכלו להדביק את הטקסט במכשיר השני.

דוגמה נוספת היא במענה לשיחת טלפון, שיכול להתבצע לא רק באייפון אלא גם במק. אותו דבר במעבר מהאיירפודס: המכשיר מזהה אם אתם קרובים לאייפון או למחשב, ולפי זה יודע להעביר את ההשמעה למכשיר שמתאים לכם.

באירוע האחרון הוצגה אפשרות ה-iPhone Mirroring, שבאמצעותה המשתמשים יכולים לגשת לאייפון שלהם באופן מלא דרך המק. כך ניתן לבצע פעולות או אפילו להיכנס לאפליקציות דרך המחשב, בעיצוב של האייפון.

הבינה המלאכותית: קפיצת המדרגה של אפל

אפל הציגה בימים האחרונים יכולות AI חדשות שהיא מכניסה למכשיריה. הפיצ'רים עדיין לא זמינים, אבל בשבועות הקרובים, ובוודאי עם השקת אייפון 16, יהיה אפשר לנסות אותם.

בין הפיצ'רים שאפל הציגה: כתיבת טקסטים, בדיקת איות ודקדוק, ביצוע סיכומים ועוד. אפל מאפשרת לצרכנים לקבל תעדוף בהתראות לפי מה שהמכשיר לומד שיותר חשוב לכם. לצד זאת, החברה תאפשר תמלול וסיכום של שיחות טלפון והקלטות.

אחת הבשורות המעניינות היא יכולת Image Playground - יצירת תמונות בשלושה סגנונות, אנימציה, איור או רישום. יתרה מכך, אפל תאפשר לכם לייצר אימוג'י לבקשתכם, וקוראת לפיצ'ר Genmoji.

למעשה, אפל מאפשרת הרבה כלים שכבר מוכרים בשוק, כמו מחיקת אובייקטים שמפריעים לתמונה ועריכות יותר חכמות לתמונות ולסרטונים. אחת הבשורות המרכזיות היא שיפור של סירי ביכולת ההבנה שלה, באפשרות להקליד לה טקסט, בשפה הטבעית שלה ובכך שהיא נשמעת יותר אמיתית. לצד זאת הוצגה בינה מלאכותית במקים החדשים וגם באייפדים - למשל פתרון תרגילים במתמטיקה באייפד.

 

עוד כתבות

מפעל לייצור סוללות לית'יום לכלי רכב חשמליים / צילום: Shutterstock

במדינה אירופית קטנה: הפרויקט שיעזור למערב להשתחרר מסין

מיזם כריית הליתיום בעמק ג'אדאר בסרביה קיבל אור ירוק - על אף החששות הסביבתיים ומאבק התושבים המקומיים ● המכרה צפוי לספק 17% מהליתיום הנדרש לכלי רכב חשמליים באירופה

מנכ''ל פריון, טל יעקובסון / צילום: אוהד דיין

ההכנסות ירדו: פריון מפטרת 6% מכח האדם

פעילות חטיבת החיפוש הצטמצמה באופן משמעותי בחודשים האחרונים על רקע מהלכיה של מיקרוסופט ● רוב העובדים שיעזבו הם מישראל ● תהליך ההתייעלות נועד לאפשר לחברה להתמקד במנועי הצמיחה המרכזיים שלה

דיון בבג''ץ על חוק הגיוס / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

החלטה היסטורית, אבל תיאורטית: החורים בפס"ד יאפשרו לממשלה לא לפעול

בצד ההחלטה הדרמטית והערכית של בג"ץ, יש חולשה שצפויה להשפיע על השאלה הכי חשובה - כיצד תיושם ההחלטה ● פסק הדין נעדר הנחיות אופרטיביות, ובהינתן מרחב התמרון שנוצר, הממשלה צפויה למצוא דרכים שלא לנקוט בפעולות מיידיות, בדיוק כפי שעשתה עד היום

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

דיון בכנסת לעניין חברת סלייס מהיום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"פרשת הבנק למסחר על סטרואידים": כשהכנסת גילתה על פרשת סלייס

באיחור של למעלה מחצי שנה, נחשפו בוועדת הכספים של הכנסת לפרשה החמורה בחברת קופות הגמל בניהול אישי, שעל פי החשד ניידה מעל 800 מיליון שקל של חוסכי פנסיה לקרנות זרות ● ב"דיון המהיר" הוטחה ביקורת בעיקר ברשות שוק ההון, אך לא התקבלו החלטות מעשיות

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט לאוסטין: התחייבתם למנוע גרעין מאיראן - הזמן אוזל

שר הביטחון, יואב גלנט, בפגישה בפנטגון: מתקרבים לצומת קבלת החלטות שישפיע על המזרח התיכון כולו ● בוושינגטון סבורים שישראל תבצע מהלך גדול בתוך לבנון בשבועות הקרובים ● בעזה מדווחים: אחותו של הנייה נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה ● חיל האוויר תקף הלילה בצפון הרצועה מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר ● עדכונים בולטים 

תחנת הכוח אורות רבין בחדרה / צילום: ap, Dan Balilty

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מגבה את מנכ"ל נגה: "אין מספיק כושר ייצור"

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מתייחס לסערה סביב מוכנות משק החשמל למלחמה ומגבה את מנכ"ל נגה שאול גולדשטיין, שנשקלת הדחתו: "הוא צודק, גם אם היה יכול להתבטא אחרת" ● יו"ר נגה, סמי תורג'מן, התייחס לראשונה לסוגיה בוועידה השנתית לאנרגיה ולכלכלה: "לא סותמים לאף אחד את הפה, אבל צריך לדעת איך מביעים את הדעות"

רחפן לוכד כטב''ם באמצעות רשת במהלך הדגמת מוצר בארה''ב / צילום: Reuters, Stephen Lam

טכנולוגיית יירוט הרחפנים הרוסית החדשה שקיימת גם בישראל

רוסיה השיקה את מערכת "נטקומט", שמיירטת כטב"מים באמצעות שיגור רשת לעברם ומיועדת במיוחד להתמודדות מול הרחפנים של צבא אוקראינה ● בעוד שהמערכת הרוסית רחוקה מלהיות תקדים עולמי, הייחודיות שלה נעוצה ביכולת להתקין אותה כמעט על כל רחפן אפשרי ● חברת רובוטיכאן הישראלית יצרה רחפן בעל יכולות דומות

רני צים / צילום: איל יצהר

קבוצת רני צים משיקה מרכז קניות ברהט בהשקעה של 80 מיליון שקל

המתחם, שנקרא "SEVEN רהט", ייפתח בחודשים הקרובים ויתפרס על פני 11 אלף מ"ר ● ברקע הדברים: מסע מימושים בשנה החולפת - על רקע חוב פיננסי כבד

שאול גולדשטיין / צילום: ענבל מרמרי

ההדחה קרובה? מחר: הדיון המכריע על עתיד שאול גולדשטיין בנגה

לאחר שמנכ"ל החברה הזהיר בשבוע שעבר כי משק החשמל בישראל לא ערוך למלחמה כוללת עם לבנון - קידם יו"ר החברה מהלך להדחתו ● לגלובס נודע כי הדיון על ההדחה ימשך מחר

מגדל ToHA 2 / הדמיה: Viewpoint

כפי שנחשף בגלובס: גוגל תשכור כ־20 קומות במגדל בת"א במיליארד שקל לעשר שנים

גוגל תשכור מידי אמות וגב־ים כ־60 אלף מ"ר במגדל ToHa2 המוקם בימים אלה, תמורת 115 מיליון שקל לשנה ● לחברה יש זכות יציאה חד־פעמית מהחוזה לאחר חמש שנים ● המגדל צפוי להתאכלס ב־2026

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית סולאראדג' נפלה ב-20%, אנבידיה זינקה ב-6%

נאסד"ק עלה ב-1.2% ● סולאראדג' נפלה לאחר שהודיעה על מכירת אג"ח להמרה ● אנבידיה התאוששה לאחר שצללה אמש ב-6.6% וגררה את נאסד"ק ואת מניות השבבים מטה ● במיטב מעריכים כי קיים סיכון בהשקעה בשוק המניות היפני ● ביוליוס בר חיוביים לגבי אגרות החוב הממשלתיות בהודו

בית המשפט העליון / צילום: Shutterstock, Seth Aronstam

היועצת מאותתת: פסק הדין משליך על אפיקי מימון נוספים לתמיכות

לאחר פסיקת בג"ץ, שקבע כי על המדינה לפעול לגיוס בני הישיבות, בהרב-מיארה הנחתה להימנע מכל פעולה להעברת כספים שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפה של פסק הדין ● גנץ: "הגיע הזמן למתווה שירות בהסכמה רחבה" ● השר פרוש מסר כי "פסיקת בג"ץ מובילה לשתי מדינות" ● הליכוד: "הפתרון האמיתי הוא השלמת חוק הגיוס ההיסטורי שנמצא כעת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"

אייל בן-חיים, ראש החטיבה הבנקאית, בנק לאומי, עם בר לביא, ראש מערכת החדשות של גלובס / צילום: גיא צרחי

אייל בן-חיים, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי: "הכלכלה בדרום התחילה לחזור לעצמה אבל בצפון יש בעיה אמיתית"

אייל בן-חיים, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, מקצרין שבקו האש • "יש הבדל גדול בין הכלכלה במדינה שחוזרת למה שהיתה ערב השביעי באוקטובר לעומת הצפון והדרום. הדרום התחיל לחזור, אבל בצפון יש בעיה שנמשכת לאורך זמן. יש אתגרים גדולים" • מחר: הכנס מגיע לעכו

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

אנבידיה צנחה בכ-7% וגררה את נאסד"ק ומניות השבבים לירידות

הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% ● נעילה חיובית באירופה ● אפל מסתבכת עם הרגולציה באיחוד האירופי ● הין היפני שנחלש מול הדולר הגיע כמעט ל-160 ין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990 ● מיטב: גבר הסיכון לתיקון רציני בשוק המניות בארה"ב ● בשישי יתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE ויהדהד אל פתיחת הרבעון השלישי

תושבי ברצלונה מפגינים נגד התיירות ההמונית (יוני) / צילום: ap, Emilio Morenatti

ברצלונה החליטה לאסור דירות airbnb בעיר. האם אירופה תלך בעקבותיה?

חקיקה חדשה שעיריית ברצלונה מקדמת תאפשר לה לא לחדש רישיונות להשכרת דירות לטווח קצר ● הסיבה למהלך: עשרות מיליוני תיירים מקפיצים את מחירי השכירות ודוחקים את המקומיים ● באירופה מתמודדים עם אתגרים דומים, אך טרם ננקט צעד כה דרסטי

יהודה דואה, ראש המועצה האזורית קצרין, עם בר לביא, ראש מערכת החדשות של גלובס / צילום: גיא צרחי

"המדינה צריכה לחזק את תושבי הצפון ולומר 'אנחנו שמחים שבחרתם לא לעזוב'"

יהודה דואה, ראש המועצה המקומית קצרין, השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, מקצרין ברמת הגולן • "אנחנו מצפים לפיצויים בצורה רחבה שלא גורמת לאף משק בית לעשות חשבון מה קונים הביתה" • מחר: הכנס מגיע לעכו

אוטובוסים של חברת דן / צילום: כדיה לוי

הנסיעה באוטובוס התייקרה כבר מהיום? כל מה שכדאי לדעת

התחבורה הציבורית מתקיירת בשיעור של 5%, באפליקציות התשלום כבר מהיום וב-1 ביולי לכולם ● מה עומד מאחורי ההתייקרות, ולמה העלייה במחירים מתחוללת כעת? ● גלובס עושה סדר

כבר כיום היוונים עובדים את מספר השעות הרב ביותר באיחוד האירופי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

נגד המגמה האירופית: ביוון חוזרים לעבוד שישה ימים בשבוע

לדברי שר העבודה היווני, המהלך נובע בעיקר ממצוקת כוח האדם המיומן במדינה, ובמיוחד בעבודות הדורשות נוכחות מסביב לשעון ● כבר כיום היוונים עובדים את מספר השעות הרב ביותר באיחוד האירופי

אלוף במיל' עמוס גלעד / צילום: שלומי יוסף

הבכיר שבטוח: אלו הטעויות של נתניהו בניהול המלחמה

האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ולאסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, סבור כי רה"מ חוזר על אותן טעויות בהתנהלותו מול ארה"ב, טוען שחיסול חמאס הוא אפשרי, ומודאג מהמתרחש בצפון: "אני מתחיל לחשוב שנתניהו דוחף אותנו לעימות צבאי עם חיזבאללה בלי שאנחנו מוכנים"