גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המיזם שמסייע לצעירים מהעוטף ולשורדי הנובה לחזור למעגל התעסוקה

חוות מרפא רשפון ועמותת נערי האור בנו תוכנית אימון תעסוקתי בסביבה מכילה ותומכת, במטרה לשקם את שורדי ה-7 באוקטובר ● אחרי פיילוט מוצלח, בחודש הבא תצא לדרך התוכנית המורחבת ● ישראל מתגייסת

ד''ר אילנה קוורטין, חוות מרפא רשפון / צילום: ליפז בר אל
ד''ר אילנה קוורטין, חוות מרפא רשפון / צילום: ליפז בר אל

 

יותר משמונה חודשים חלפו מאז מתקפת החמאס על יישובי העוטף וחוגגי מסיבת הנובה, והפצעים מהחוויה הטראומטית עדיין רחוקים מלהגליד אצל רבים. ביניהם נמנים צעירים המתמודדים עם קשיים נפשיים ותפקודיים משמעותיים, אשר מקשים עליהם להשתלב מחדש במעגל התעסוקה. 

ישראל מתגייסת | מבוסטון לישראל: ההייטקיסטים שמסייעים לסטארט־אפים במלחמה
ישראל מתגייסת | איך מסייעים לבני משפחה של חטופים להתמודד עם הקושי הנפשי
ישראל מתגייסת | "כל העיניים עליהן": היוזמה לשחרור החטופות בתגובה לקמפיין הפלסטיני

על מנת למנוע מצב שבו צעירים אלו ייכנסו למעגל של חוסר תפקוד, תלות ונזקקות, בחוות מרפא רשפון ועמותת נערי האור בנו תוכנית אימון תעסוקתי מיוחדת עבורם. בשלב ראשון נערך פיילוט בקרב 14 צעירים שורדי נובה, שעבדו בתחומים מעשיים בחווה, בסביבה מכילה ותומכת ותוך כדי השתתפות בטיפולים קבוצתיים ופרטניים.

בעקבות הצלחת הפיילוט, ובשיתוף עם משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי, תחל בחודש הבא תוכנית מורחבת שבה ייקחו חלק 50-100 משתתפים, ושתימשך בין חודשיים לחצי שנה, בהתאם לצרכים האישיים. 

התוכנית תכלול מספר רבדים. ברובד הראשון, הצעירים יועסקו בייצור קרמיקה, נרות וגידול צמחי מרפא במשמרות של 3־6 שעות, בהיקף של 2־5 משמרות בשבוע. התעסוקה, מלבד היותה מקור הכנסה, היא בעלת אופי שיקומי, ומקדמת חזרה לתפקוד מלא באופן הדרגתי, בהתאם ליכולותיהם ולמצבם של המשתתפים. 

הרובד השני כולל ליווי טיפולי קבוצתי ופרטני על ידי מטפלים מוסמכים, לצורך עיבוד חוויות שעולות מתוך העבודה, וכן התמודדות עם קשיי היומיום. ברובד השלישי ייקחו המשתתפים חלק בסדנת כישורים ומיומנויות בת 12 מפגשים אשר תעסוק בהצבת מטרות, ניהול סדר יום, התמודדות עם הצלחות וכישלונות, התמדה בהגשמת יעדים, ניהול זמן ורגשות ועוד. 

לאחר מכן, צוות התוכנית יבנה במשותף עם כל משתתף תוכנית "חזרה למסלול" מותאמת אישית, המתמקדת בחזרה לשגרת החיים ולתפקוד מיטבי. 

"לקום מבין ההריסות"

לדברי ד"ר אילנה קוורטין, מנכ"לית חוות מרפא רשפון, "אחרי החוויה הטראומטית ושלב ההישרדות הראשוני, מגיע שלב ביניים שבו האדם שחווה את הטראומה חותר לחזרה הדרגתית לשגרה.

"זה השלב שבו אנחנו שואפים לשלב את האימון התעסוקתי, המהווה צעד נוסף במסע הארוך של הצמיחה מהטראומה, והחזרה לעולם ולנקודה שבה היו המשתתפים לפני שחייהם נתלשו מהם. אנחנו מאפשרים למשתתפי התוכנית את השלב הזה במסע שלהם, עד להיטמעות חזרה בשוק העבודה".

מלי קניאס, מנהלת פעילות נערי האור, מספרת כי במהלך תקופת הפיילוט פגשה "סיפורים קשים ומורכבים, אבל מנגד התוודענו לתעצומות נפש וליכולות מופלאות לקום מבין ההריסות, ולהיבנות מחדש. זו זכות לקחת חלק בתוכנית".

ליצירת קשר: healingspace.co.il/contact או במייל: info@healingspace.co.il


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

חוסן ילדינו

מיזם "חוסן ילדינו" של ארגוני החברה האזרחית ציונות 2000 ושיתופים, בהובלת היזם החברתי רוני דואק, יקיים בחודשים הקרובים שורת סדנאות חוסן עבור נשות ואני חינוך במועצה האזורית אשכול, טבריה ושדרות.

המיזם הוקם מיד לאחר ה-7 באוקטובר, במטרה לתת מענה לבני הנוער והילדים המפונים מדרום ומצפון הארץ. כעת, עם חזרת חלק מהמפונים לבתיהם, יתקיימו הסדנאות שבהן יוענקו כלים תומכי חוסן לתלמידים שחוו את התופת. הסדנאות הן במסגרת פיילוט "בתי ספר חוסן" הפועל ברחבי העוטף, ומטרתו להקים מסגרות חינוכיות שיתנו מענה חינוכי חוסני עבור צעירים בבתי הספר היסודי והתיכון.

לפרטים נוספים: www.yeladenu.org.il

קבוצת עזריאלי ומיזם "חפץ מעבר"

תערוכה חדשה בשם "חפץ מעבר" מציגה חפצים שנשלפו מתוך הריסות הבתים ביישובי הדרום שהותקפו על ידי ארגון הטרור חמאס ב־7 באוקטובר, ועברו תהליך של חידוש.

התערוכה מתקיימת בעזריאלי שרונה, כחלק משיתוף־פעולה שנרקם במסגרת פרויקט "ADA עזריאלי עיצוב ואמנות", שמטרתו לטפח את סצנת העיצוב והאמנות המקומית, ולעודד ממשק בין היוצרים לציבור הרחב.

כל חפץ שמוצג, בין אם חלון ויטראז', פמוטים או חנוכייה, מגלם בתוכו סיפור. בין היתר מדובר בכורסה שנהרסה ביריות על ידי מחבלים, חנוכייה ופמוטים שנבזזו ונמצאו בעזה על ידי אחד החיילים והוחזרו לבעליהם, חלון ויטראז' שנופץ בעת ניסיונות הפריצה לבית, ציור ששוחזר לאחר שנורה ונהרס ועוד.

את המיזם הקימה טל סטרלין הלפרין יחד עם הצלמת שונית פלקו זריצקי, ובשיתוף מחדשת הרהיטים מאיה גל. השלוש פנו לתושבי הדרום שביתם נהרס במהלך מתקפת הטרור, כשהמטרה הייתה לסייע לתושבים המפונים בתהליך השיקום, תוך סיוע בחידוש הרהיטים והפריטים שנאספו מביתם. התהליך תועד על ידי הצילום, וסיפורו של כל חפץ עולה לאתר האינטרנט של המיזם. המיזם פועל כולו מתרומות, ועבודת הצוות מתקיימת בהתנדבות.

לדברי דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, "התערוכה מביאה עמה הנצחה ותקווה. כולי תקווה שכפי שהחפצים שמוצגים בה עוברים תהליך רגיש ומרפא של חידוש, כך גם אנחנו - כל אחד מאתנו כפרטים וכמדינה - נשתקם, נצמח ונשיב לעצמנו את הניצוץ ואת מהות קיומנו".

התצוגה פתוחה לקהל הרחב עד ה-4.7, בימים א'-ה' 18:00-10:00, שישי 14:00-10:00, מוצ"ש כחצי שעה מצאת שבת ועד 22:30

אלביט

אלף עובדי ועובדות חברת אלביט מערכות קטפו כ-300 טון תוצרת חקלאית בכ-45 משקים בדרום השפלה, בשרון, ובצפון. מרבית התוצרת שנקטפה נרכשה על ידי העובדים.

עובדי אלביט מודיעין / צילום: אלביט מערכות

פריון

חברת האדטק פריון ערכה אירוע הוקרה לחיילים שנפצעו במהלך המלחמה ונמצאים כעת בשיקום בבתי החולים לווינשטיין, שיבא ואיכילוב.

לערב ההוקרה, שנערך במשרדי החברה בחולון, הגיעו 80 חיילים שפעלו בשמונה יחידות: סיירת צנחנים, סיירת גבעתי, מטכ"ל, דובדבן, נח"ל, מגלן, גולני ויהלום. החיילים הגיעו יחד עם 20 מלווים ומתנדבים מבתי החולים.

במהלך האירוע, שכלל ארוחת ערב, שיחקו המשתתפים במשקפי VR וצפו בהופעת סטנד-אפ של גיא הוכמן.

עוד כתבות

אבישי קרואני / צילום: גיא הכט

מנהל ההשקעות שמאמין: המניה הלוהטת של וול סטריט בדרך לתיקון

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקים, צופה כי ענקית השבבים שמנייתה לא עוצרת "תסבול מתיקון משמעותי במוקדם או במאוחר", ולכן מעדיף לחפש הזדמנויות במניות שאיבדו גובה כמו סיילספורס ● כחובב אקסטרים הוא מציע למשקיעים "לחפש את הסיכונים מחוץ לשוק ההון"

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

פרשת סלייס: רשות שוק ההון ביצעה ביקורת בסוכנות פינברט

במסגרת חקירה שמבצעת רשות שוק ההון בפרשת חברת הגמל סלייס, בוצעה ביקורת בסוכנות פינברט ● במכתב ששלחה פינברט לממונה על שוק ההון, מבקשת הסוכנות להשעות את ההליך בטענה ל"שיקולים זרים מצד הרשות"

צרפת שוקלת לתגבר את צבא לבנון, והסיבה שפוטין תומך בחמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: צרפת רואה בצבא לבנון כגורם שיכול להרגיע את הרוחות במדינה, פוטין מרוצה מהשפעות מלחמת "חרבות ברזל" והמגעים בין חמאס ופת"ח, בתיווך סין, הגיעו למבוי סתום ● כותרות העיתונים בעולם

שי גרינברג / צילום: ענבל מרמרי

3,000 שקל לגנרטור: הביקושים מזנקים, ולא רק בצפון הארץ

החששות המתמשכים מהתפתחות הלחימה בצפון הביאו לעלייה חדה בביקושים לגנרטורים ולתחנות כוח חשמליות בימים האחרונים

מסאיושי סאן, מנכ''ל סופטבנק / צילום: ap, Eugene Hoshiko

סופטבנק פספסה את הזינוק של אנבידיה, אבל יש חברה שהיא מאמינה בה אפילו יותר

באספת בעלי המניות השנתית של קבוצת סופטבנק בטוקיו, נזכר המנכ"ל מסאיושי סאן באחת הטעויות הגדולות של החברה: מכירת מניות אנבידיה ● אבל מניית שבבים אחרת בה משקיעה סופטבנק מניבה לה תשואה יפה, וסאן אף אמר: "הייתי בוחר בה מול אנבידיה ללא היסוס"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

רק לפני שנתיים היא הייתה החברה הישראלית הגדולה בעולם, ואז הגיעה ההתרסקות

עוד שיא שלילי לחברת הטכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, כשמנייתה נחלשה לשווי של מתחת ל־2 מיליארד דולר, שנתיים וחצי אחרי שהוכתרה לישראלית בעלת השווי הגבוה בוול סטריט ● החורף של סולאראדג' כולל גם הצטברות מלאים אצל הספקים, גריעה ממדד S&P 500 ופיטורי מאות עובדים ● אך בחברה ממשיכים בפעילות מואצת, וגם האנליסטים פחות פסימיים

הרשת מלאה בפייקים על היחס של העולם לישראל

כמה רע מצבה של ישראל בזירה הבינלאומית? רצוי לא להסיק מהרשתות ● המשרוקית של גלובס

מגישות התוכנית the view / צילום: יח''צ

פינה אצל ג'יי לנו: כך משתלבות חברות הטק הישראליות בשוק הטלוויזיה העולמי

עוגת הפרסום הקטנה בארץ מחייבת את המשרדים לחפש מקורות הכנסה נוספים, כמו עבודה עם חברות ישראליות בארה"ב ובבריטניה ● מה שעובד למקאן ת"א ולאדלר־חומסקי בתחום הדיגיטל, עושה יהושע TBWA עם חברת התוכן השיווקי אינסייד, שפותחת כעת סניף בניו יורק

תושבי ברצלונה מפגינים נגד התיירות ההמונית (יוני) / צילום: ap, Emilio Morenatti

ברצלונה החליטה לאסור דירות airbnb בעיר. האם אירופה תלך בעקבותיה?

חקיקה חדשה שעיריית ברצלונה מקדמת תאפשר לה לא לחדש רישיונות להשכרת דירות לטווח קצר ● הסיבה למהלך: עשרות מיליוני תיירים מקפיצים את מחירי השכירות ודוחקים את המקומיים ● באירופה מתמודדים עם אתגרים דומים, אך טרם ננקט צעד כה דרסטי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

אנבידיה צנחה בכ-7% וגררה את נאסד"ק ומניות השבבים לירידות

הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% ● נעילה חיובית באירופה ● אפל מסתבכת עם הרגולציה באיחוד האירופי ● הין היפני שנחלש מול הדולר הגיע כמעט ל-160 ין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990 ● מיטב: גבר הסיכון לתיקון רציני בשוק המניות בארה"ב ● בשישי יתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE ויהדהד אל פתיחת הרבעון השלישי

בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה העבירה החלטה להקצות 3.5 מיליארד שקל לצפון

רה"מ התגאה בהחלטת ממשלה שמקצה סכום עתק לצפון. אבל היא קצת מנופחת ● המשרוקית של גלובס

שכונת בת גלים בחיפה / צילום: Shutterstock

מתחם פינוי-בינוי ליד הים בחיפה משך עשרות חברות. מי זכו?

בשכונת בת גלים בחיפה מתוכנן פינוי בינוי, במסגרתו יבנו בין 900-1,000 דירות חדשות במקום 300 הדירות הישנות ● כמה מהחברות הגדולות ביותר בשוק התמודדו על הפרויקט ● הדיירים יקבלו תמורות גבוהות: תוספת של 25 מ"ר לשטח הדירה, מרפסת וחניה

מגדלי לנדמרק בתל אביב / הדמיה: עמרי אמסלם

אחרי 20 שנה: קרן פיטנגו עוזבת את הרצליה לטובת תל אביב

קרן ההון סיכון הוותיקה שכרה 1,400 מ"ר במגדלי לנדמרק שהחלו להתאכלס לאחרונה בשרונה ● הערכות: תעזוב את המשרדים במגדלי אקרשטיין בהרצליה פיתוח שבהם שכנה יותר מ-20 שנה

האדריכל סנטיאגו קלטרווה בחיפה / צילום: דוברות נמל חיפה

דווקא במלחמה: המוזיאון שיקימו הנדבן האנונימי ואדריכל-העל

שיתוף פעולה בין תורם יהודי לאדריכל־העל הספרדי סנטיאגו קלטרווה יוביל להקמת מוזיאון ימי בנמל חיפה ● המוזיאון ימוקם בפרויקט חזית הים, שאמור להפוך למוקד משיכה בעיר ● ישראל מתגייסת

העברת אמצעי מיגון לעוטף עזה. העותרים לא קיבלו וטוענים לאפליה / צילום: דוברות משרד הביטחון

שלושה קיבוצים במועצת אשכול עתרו לבג"ץ: דורשים סיוע ומיגון

אורים, גבולות וצאלים - שלושת הקיבוצים היחידים במועצה האזורית אשכול שלא הוכרו כזכאים לסיוע - עתרו לבג"ץ בבקשה לחייב את המדינה לעשות כן ● בנוסף הם מבקשים לתקן את הגדרת קו העימות, להכלילם במסגרת יישובי תקומה ולהורות על מיגון בתיהם

העברת עודפי תקציב בוועדת הכספים, היום (ב') / צילום: נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת

אחרי שעות של דיונים: 874 מיליון שקל יועברו למשרדי הממשלה

חברי האופוזיציה הצליחו לעכב את ההצבעה על מרבית ההעברות התקציביות ● הכספים שכן יעברו הם ממשרד החקלאות, משרד המדע, משרד התרבות והספורט ומנשיא המדינה ● הדיון לווה במחלוקת חריפה בין חברי הקואליציה והאופוזיציה חרף העלויות הגבוהות של המלחמה

רחוב תירוש 19, בשכונת ספיר בנוף הגליל / צילום: יח''צ

הייטקיסט רכש דירת 3 חדרים בנוף הגליל להשקעה. כמה הוא שילם?

בשכונת ספיר בנוף הגליל נמכרה דירת 3 חדרים, 72 מ"ר, תמורת 820 אלף שקל ● הרוכש הוא הייטקיסט שקנה אותה להשקעה בציפייה לפינוי־בינוי ● אין הערכה בשלב זה מה הסיכוי שפרויקט פינוי־בינוי יאושר ויוקם

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

למרות המלחמה: מזמינים יותר חופשות ונערכים לבילויי הקיץ כרגיל

בחודש מאי חלה עלייה מצרפית של כ-9% ברכישות מאתרי האונליין, בעיקר באתרים הבינלאומיים ● אתר אל על רשם גידול של כ-50% במספר הזמנות הטיסות ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

עליות קלות באסיה; הניקיי מטפס בכ-1%

ההנג סנג עולה ב-0.6% ● אנבידיה צללה אמש וגררה את הנאסד"ק ואת מניות השבבים מטה ● במיטב מעריכים כי קיים סיכון בהשקעה בשוק המניות היפני ● ביוליוס בר חיוביים לגבי אגרות החוב הממשלתיות בהודו

ג'יין פרייזר, מנכ''לית סיטיבנק / צילום: ap, Andrew Harnik

בתוך העסק המסתורי ביותר של סיטיגרופ

יום המשקיעים הדגיש את הערך החבוי של הצינורות הפיננסיים של הבנק