גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותרו לפרסום שמות של 2 חללי צה"ל: סמל שלום מנחם וסמ"ר צור אברהם

לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם במרחב הימי של נהריה, צה"ל תקף בלבנון ● בג"ץ הורה לעצור את ביקורת מבקר המדינה על צה"ל והשב"כ ● צה"ל מבהיר: אין בדרום הרצועה הפסקה של הלחימה, אלא הפוגה באזור ספציפי בלבד ● הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה מבין שמונת לוחמי ההנדסה שנפלו בתקרית ברפיח, בקרב בצפון הרצועה נפלו שני לוחמי מילואים בשריון ● עדכונים בולטים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים בולטים

20:18 - הותרו לפרסום שמות של 2 חללי צה"ל: סמל שלום מנחם הוא ההרוג ה-8 באסון ברפיח, סמ"ר צור אברהם נפל בקרב בדרום הרצועה 

סמל שלום מנחם בן 21, מבית אל, לוחם בגדוד ההנדסה 601, הוא ההרוג השמיני בתקרית הקשה ברפיח. סמ"ר צור אברהם, בן 22, ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם בסיירת נח"ל נפל בקרב בדרום רצועת עזה. 

באירוע בו נפל סמ״ר צור אברהם ז״ל, נפצע באורח קשה קצין לוחם במילואים המשמש כחוקר שטח ביחידה 504. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. לכתבה המלאה

18:45 - צה"ל תוקף בדרום לבנון

צה"ל תוקף בכמה מרחבים בדרום לבנון, בהם א-טייבה, כפר כילא, שקרא ומחיבב.

18:05 - הרמטכ"ל: כל גדוד חדש מוריד תעסוקה של אלפי אנשי מילואים, גיוס חרדים? צורך מובהק 

אחרי אישור העלאת גיל הפטור ממילואים היום (ראשון), הרמטכ"ל הרצי הלוי פרסם התייחסות חריפה לגיוס חרדים: "זה צורך מובהק". לדבריו, "כל גדוד כזה סדיר, שאנחנו מקימים, חרדי, הוא מוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים רבים מאוד בזכות סדיר חובה".

"אנחנו רוצים להרחיב את הבסיס כמה שיותר ממי שמגיע להתגייס", אמר הלוי בהערכת מצב בעזה. "אני אומר לכם שיש הזדמנות לשינוי גם בחברה החרדית, לא מספיק רחב, אבל יש רצון לשינוי. אנחנו רוצים ללכת קדימה לא כי זה יפה, קודם כל כי צריך".

לדבריו של הרמטכ"ל, "זה עכשיו צורך מובהק, ולכן אנחנו מאוד מעודדים את זה, אנחנו רוצים לעשות את זה נכון, אנחנו רוצים לעשות את זה בטוב".

"מהצד השני, דברו עם האנשים. זו זכות. אנחנו מגנים על המדינה", הוסיף הלוי. "עכשיו, אנשים עושים את זה, ואני יודע שזה קשה, אגב זה טבעי לגמרי, מי שכבר קרוב לשמונה חודשים לקצת הפוגות. לא בבית, והוא איש מילואים והוא באזרחות ועבודה ומשפחה וכל הדברים מסביב, זה לא מובן מאליו. מהצד השני אנחנו חייבים את זה קדימה". לכתבה המלאה ב-N12

16:10 - עתירה לבג"ץ: להקים ועדת חקירה ממלכתית

התנועה לאיכות השלטון ופורום חומת מגן לישראל עתרו לבג"ץ בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאלתר לחקר מחדלי אסון השביעי באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. העותרים טוענים כי האסון שאירע ב-7.10.23 חשף כשלים מהותיים בכל הרמות - מהדרג המדיני ועד הצבאי, והוא נחשב למחדל הביטחוני-מדיני הגדול ביותר בתולדות המדינה. לכן, רק הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה תאפשר בדיקה מעמיקה ויסודית של המחדלים, תוך הפקת הלקחים הנדרשים.

15:30 - גלנט: שולחים לוחמים למשימות ראויות בלבד - המחירים כבדים

שר הביטחון גלנט ביקר סמוך לגבול רצועת עזה, והתייחס לתקרית אתמול ברפיח שבה נהרגו שמונה לוחמים: "מקפידים לשלוח לוחמים רק למשימות ראויות, המשימות האלה קשות, לצערנו הרב יש גם מחירים מאוד-מאוד כבדים. זה קרב של נחישות, קרב של התמדה ואנחנו חייבים להמשיך ולהביא לכך שאנחנו מכריעים את האויב".

14:25 - בג"ץ השהה את חקירת מבקר המדינה על צה"ל והשב"כ עד לדיון ביולי

בג"ץ השהה את חקירת מבקר המדינה על צה"ל והשב"כ. השופטת גילה כנפי שטייניץ קבעה כי "לנוכח המציאות המורכבת והיקף הביקורת המתוכנן שיפגעו בלחימה - יש להשהות את הליכי הביקורת בשלב זה". ההחלטה התקבלה במסגרת עתירה שהגישו התנועה לאיכות השלטון ופורום חומת מגן לישראל, שתדון ביולי 2024 בפני שלושה שופטים.

14:15 -  ראשת ממשלת איטליה: ישראל נפלה למלכודת של חמאס

ראשת ממשלת איטליה, ג'ורג'ה מלוני, שאירחה השנה את פסגת מדינות ה-7G, התייחסה בדברי הסיכום שלה למלחמה בעזה. היא אמרה כי לפלסטינים ולישראלים מגיע "לחיות בשלום" וכי הארגון מקדם את התוכנית האמריקאית להפסקת אש מקיפה שתכלול את שחרור החטופים. עם זאת, בניתוח של המצב היא אמרה כי נראה שישראל נכנסה למלכודת שחמאס הטמין לה. "נראה שישראל נפלה לתוך מלכודת, מלכודת חמאס שמטרתה לבודד אותה, ונראה שזה עובד".

מלוני הביעה בעבר תמיכה בישראל, אך ממשלתה הודיעה על הפסקה זמנית של אספקת הנשק לישראל בשל המלחמה, והיא קראה לישראל להימנע מפעולה ברפיח.

13:45 - לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם במרחב הימי של נהריה

צה"ל יירט כטב"ם במרחב הימי של נהרייה. לא הופעלה אזעקה. במקביל דווח על תקיפה של צה"ל בדרום לבנון.

13:28 - הממשלה הסמיכה את מנהלת תקומה להאריך את שהות תושבי החבל המפונים שנותרו במלונות ובמעני הדיור הזמניים עד 15.8.2024

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסמיך את ראש מנהלת תקומה משה אדרי ואת המנהלת להאריך את שהות התושבים שפונו מבתיהם, במלונות ובמעני הדיור הזמניים שממומנים בידי המדינה, עד 15 באוגוסט 2024.

12:36 - ארגוני המחאה מחריפים את המאבק נגד הממשלה

מארגני המחאה נגד הממשלה הכריזו על "שבוע התנגדות". "הממשלה איבדה כל לגיטימיות, נפגין בצורה חוקית ולא אלימה", מסרו. לידיעה המלאה

11:57 - הותר לפרסום: סמל יקיר יעקב לוי נהרג באסון פיצוץ הנמר"ה ברפיח

דובר צה"ל התיר לפרסום שם של חלל נוסף מפיצוץ הכלי ההנדסי ברפיח שאירע בין שישי לשבת: סמל יקיר יעקב לוי, בן 21 מחפץ חיים, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401). עד כה הותרו שמות של שבעה לוחמים שנפלו באסון מתוך שמונת ההרוגים.

סמל יקיר יעקב לוי ז''ל / צילום: דובר צה''ל

שמות ששת החללים הנוספים מהאסון שהותרו לפרסום: סמל אליהו משה צימבליסט, סמל איתי עמר, סמ"ר סטניסלב קוסטרב, סמ"ר אור בלומוביץ, סמ"ר עז ישעיה גרובר וסרן ווסים מחמוד. 

10:25 - נתניהו וגלנט לא עודכנו מראש על החלטת צה"ל על "הפוגה טקטית" בלחימה באזור רפיח

פתיחת הציר ההומניטרי ברפיח וההפוגה הטקטית: ראש הממשלה ושר הביטחון לא עודכנו מראש על החלטת צה"ל ומתפ"ש.

08:50 - בצה"ל מבהירים: אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה

בצה״ל מבהירים כי אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה, והלחימה ברפיח נמשכת. כמו כן, אין שינוי בהכנסת הסחורות לרצועה. הציר המוביל את הסחורות יהיה פתוח במהלך שעות היום בתיאום עם ארגונים בינ״ל, לשינוע הסיוע ההומניטרי בלבד.

השר בן גביר תקף: "מי שהחליט על ״הפוגה טקטית״ לצורך מעבר הומניטרי במיוחד בשעה שטובי חיילנו נופלים בקרב הוא אוויל וכסיל שאסור לו להמשיך להיות בתפקידו. לצערי מהלך זה לא הובא בפני הקבינט והוא מנוגד להחלטותיו. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה ולהפסיק את הגישה המטורללת וההזויה שרק מביאה עלינו עוד הרוגים ונופלים".

8:39 - חסימות כבישים ברחבי הארץ: כביש 4 נחסם דרומה מרעננה, מפגינים חסמו את איילון דרום

מפגינים נגד הממשלה חוסמים צמתים מרכזיים וכבישים שונים בהם איילון, כביש 4 ליד רעננה, כביש 70 בצומת יבור לדרום, צומת עינת וכביש 40. ברעננה המפגינים הבעירו צמיגים והניפו שלטים עם הכיתוב "בחירות עכשיו". לכתבה המלאה

מפגינים חוסמים את איילון דרום ליד מחלף קק''ל, הבוקר / צילום: Lior Segev

07:30 - צה"ל הודיע על עצירת הלחימה בדרום הרצועה מדי יום כדי לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי

צה"ל הודיע על עצירת הלחימה באופן טקטי באזור רפיח מדי יום בין השעות 08:00 ל-19:00 עד להודעה חדשה, על מנת לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי דרך מעבר כרם שלום עד לציר סלאח א-דין ומשם לאזורים נוספים ברצועת עזה. עצירת הלחימה בציר תואמה עם האו"ם וסוכנויות סיוע בין לאומיות.

06:08 - שני לוחמי שריון במילואים נפלו בצפון הרצועה

סרן איתן קופלוביץ ז"ל, בן 28, מירושלים. שירת כקצין לוחם בגדוד חש״ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. 

סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז''ל

רס"ב אילון ויס ז"ל, בן 49, מהיישוב פסגות בבנימין. אילון, נשוי לנטע, אבא ל-7 ילדים וסב לנכדה. הוא התנדב למילואים ושירת מאז שמחת תורה כלוחם שריון. נפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

רס''ב (מיל') אילון ויס ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

06:08 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של 5 לוחמים שנהרגו באסון הנמ"ר ההנדסי ברפיח

סמל אליהו משה צימבליסט ז"ל, בן 21, מבית שמש שירת כלוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל באסון הנמ"ר ההנדסי ברפיח.

סמל אליהו משה צימבליסט ז''ל

סמל איתי עמר ז"ל, בן 19, מכוכב יאיר-צור יגאל, שירת כלוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל באסון הנמ"ר ההנדסי ברפיח. 

סמל איתי עמר ז''ל

סמ״ר סטניסלב קוסטרב ז"ל, בן 21 מאשדוד, שירת כלוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל באסון הנמ"ר ההנדסי ברפיח. 

סמ''ר סטניסלב קוסטרב ז''ל

סמ״ר אור בלומוביץ ז"ל, בן 20, מפרדס חנה-כרכור, שירת כלוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל באסון הנמ"ר ההנדסי ברפיח.

סמ''ר אור בלומוביץ ז''ל

סמ״ר עז ישעיה גרובר ז"ל, בן 20, מטל מנשה, שירת כלוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל באסון הנמ"ר ההנדסי ברפיח. 

סמ''ר עז ישעיה גרובר ז''ל

לכתבה המלאה ב-N12

03:22 - אזעקות ביישוב הילה (מצפה הילה) שבגליל המערבי

00:56 - הפגנות ברחבי הארץ להקדמת הבחירות; עימותים בין מפגינים ושוטרים אחרי שאוהלים הוצתו במחאה

רבבות בני אדם הפגינו עד שעות הלילה המאוחרות בכמה מוקדים ברחבי הארץ נגד הממשלה וקראו להקדמת הבחירות. במהלך עימותים אלימים שפרצו בין המפגינים לבין המשטרה, נעצר צלם עיתון הארץ. במקביל, התקיימה עצרת גדולה בעד קידום עסקה לשחרור החטופים שנמצאים בשבי חמאס. לאחר הפרישה מהממשלה: גנץ נכח בעצרת בשער הנגב. לכתבה המלאה 

0:27 - אחרי גל התקיפות: חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקות הופעלו בשורת יישובים באזור: ריחאנייה, כרם בן זמרה, עלמה, יראון, מלכיה, דישון, דלתון ואביבים.

23:52 - צה"ל תקף מטרות נוספות של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מטרות טרור של חיזבאללה במרחב עיתרון, בהם מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. בנוסף הותקפה תשתית טרור של הארגון במרחב שיחין, לצד מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

22:57 - הפלסטינים מדווחים: חיל האוויר פתח בגל תקיפות נרחב במרכז הרצועה

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים, התקיפות של מטוסי חיל האוויר מתמקדים בעיר דיר אל-בלח ששוכנת במרכז הרצועה.

22:38 - הותר לפרסום: מת מפצעיו סמל יאיר רויטמן, שנפגע בתחילת השבוע בפיצוץ המבנה הממולכד. באותה תקרית נפלו ארבעה לוחמים נוספים

סמ''ל יאיר רויטמן ז''ל / צילום: דובר צה''ל

21:00 - דובר צה"ל על התקרית ברפיח: צוות מומחים יבחן את פרטי הארוע

דניאל הגרי אמר כי צוות מומחים של צה"ל ושל משרד הביטחון יבחן את פרטי התקרית הקשה בדרום הרצועה. עוד אמר הגרי כי "לא נוכל להשיב הביתה את כל החטופים באופן בו חילצנו את 4 החטופים". דובר צה"ל פנה לתושבי הצפון ואמר: לא נאפשר חזרה למה שהיה לפני ה-7 באוקטובר. "נחושים ונכונים לעשות כל שיידרש כדי לשנות המצב בצפון".

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

BMW X5 50E / צילום: יח''צ

ב.מ.וו X5 שומר על העיצוב המסורתי ומתחדש במנוע חסכוני במיוחד

הדור המחודש של ב.מ.וו X5 שומר על קווי המתאר והממדים המאיימים של קודמו אבל מציע תא נוסעים אולטרה־מודרני ואת אחת ממערכות הנעת הפלאג־אין המוצלחות בשוק ● מבחן דרכים

צילום: איל יצהר (עיבוד תמונה)

מחפשים קרקע חקלאית? ממה צריך להיזהר

זרם המודעות המציעות קרקע חקלאית בזיל הזול אינו נפסק, ועל הרוכשים להיזהר מהבטחות ללא כיסוי: "לא כל קרקע תיבנה בעתיד" ● האזינו

ג'יין פרייזר, מנכ''לית סיטיבנק / צילום: ap, Andrew Harnik

מה עושה החטיבה המסתורית של סיטיבנק, שמניבה לו מחצית מהרווחים

יום המשקיעים של סיטיבנק התמקד בחטיבת השירותים, שעומדת זמן רב בצללים של כמעט כל פעילות, מכרטיסי אשראי ועד מסחר באג"ח ● היא משרתת כ־5,000 מהחברות הגדולות בעולם

איך הפכו האנשים המשעממים בעולם ללהיטים ויראליים / צילום: מתוך יוטיוב

איך הפכו האנשים הכי משעממים בעולם ללהיטים ויראליים

תחזית מזג אוויר בלופ, שידורי בייסבול דמיוניים והקראת ערכים שלמים בוויקיפדיה במשך שעות ● הקלטות של קריינים מונוטוניים הפכו לאחרונה לפופולריות במיוחד, עם מיליוני צפיות והאזנות ● קהל היעד: אנשים שסובלים מנדודי שינה

ההפסדים נערמים, התחרות בלתי אפשרית, אבל תחום אחד בפייבוקס מושך את בנק דיסקונט

למרות שהן משמשות מיליוני לקוחות, הפסידו אפליקציות התשלומים מאות מיליוני שקלים מאז החלו לפעול ● לאחר ששופרסל "נשברה" ומכרה את חלקה בפייבוקס לדיסקונט, ינסה הבנק להתמקד בתחום חשבונות העו"ש נושאי הריבית, ולהכניס שותף שיוציא אותה לחו"ל

מגדלי Da Vinci דה וינצ'י / צילום: עמית גירון

הדירות הריקות במגדל היוקרה: צללנו לאחד הסיפורים המוזרים של שוק הנדל״ן

כבר חודשים ש-40 דירות במרכז תל אביב עומדות ריקות בגלל פלונטר חסר תקדים בין רשות מקרקעי ישראל לעירייה ● איך הגענו למצב הזה והאם הסאגה תיפתר בקרוב? ● גלובס צולל לאחד הסיפורים המפתיעים של שוק הנדל"ן

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הכירו את המגבלות החדשות על ההשקעות שלכם - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

האתר הכלכלי Marketwatch מסמן שמונה מניות שיכולות להגיע לשווי של 4 טריליון דולר עד 2027 ● קרן ההשתלמות שהשיגה תשואה דו־ספרתית מתחילת השנה ● וגם: המניה הביטחונית שנסחרת בת"א והניבה תשואה של 1000% בשלוש שנים

עו''ד ציון אמיר / צילום: שלומי יוסף

על חשבון הציבור: כמה כסף יקבל העו"ד הפרטי שייצג את לוין בבג"ץ?

עקב הודעתה של היועמ"שית ללוין כי לא תוכל להגן על עמדתו בעתירה בעניין מינוי נשיא בית המשפט העליון, משרד המשפטים אישר לו לשכור את שירותיו של עו"ד ציון אמיר ● אמיר יקבל 100 אלף שקל תמורת הייצוג בעתירה, על חשבונם של משלמי המסים

רחוב תירוש 19, בשכונת ספיר בנוף הגליל / צילום: יח''צ

אחרי עלייה במחירים: דירה בנוף הגליל נמכרה ב־820 אלף שקל

בשכונת ספיר בנוף הגליל, נמכרה דירת 3 חדרים, 72 מ"ר, תמורת 820 אלף שקל ● הרוכש הוא הייטקיסט שקנה אותה להשקעה בציפייה לפינוי בינוי ● אין הערכה בשלב זה, מה הסיכוי שפרויקט פינוי בינוי יאושר ויוקם

ההפגנה בקפלן / צילום: איתן סלונים

המונים במחאה של קפלן, "יום הולדת" לנעמה לוי בכיכר החטופים

משפחות חטופים: "לא תהיה עסקה ולא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול" ● מאות אנשים צעדו לציון יום הולדתה של התצפיתנית נעמה לוי ● טילי נ"ט פגעו בבתים במטולה, חיזבאללה קיבל אחריות לירי ● בלבנון: צה"ל חיסל בתקיפת כטב"ם פעיל טרור מרכזי בחמאס ובג'מעה האיסלאמית ● ישראלי נרצח בקלקיליה, עולה החשד שמדובר בפיגוע ● ארה"ב התחייבה לתמוך בישראל באופן מלא אם תפרוץ מלחמה נרחבת עם חיזבאללה ● עדכונים שוטפים

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla

למה נסראללה מאיים דווקא על קפריסין ומה תעשה ישראל?

בחיזבאללה חוששים כי קפריסין היא זו שתיתן את המענה הנדרש לישראל במצב שבו המלחמה בצפון תסלים ופעילות הנמלים בחיפה תושבת ● האם יש ביכולתו של נסראללה לפגוע בקפריסין? מהו היקף שיתוף־הפעולה הביטחוני של האי השכן עם ישראל? ● גלובס עושה סדר

שיתוק שינה / איורים: Shutterstock, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

40% מבני האדם סובלים מזה לפחות פעם אחת: מה גורם לשיתוק שינה?

התופעה המפחידה, שזמן רב האמינו כי היא נגרמת על ידי רוחות רעות, מובנת כיום כניתוק בין המוח לגוף ● למה זה קורה ומה אפשר לעשות אם מתעוררים עם שיתוק שינה?

לונדון / צילום: ap, Kin Cheung

מדוע המולטי־מיליונרים הזרים מזדרזים לעזוב את בריטניה לפני הבחירות

השמרנים והלייבור בבריטניה היו בעבר מפלגות עם מדיניות כלכלית כה ברורה עד כי שימשו להשראה עולמית ● אבל בבחירות שיתקיימו בעוד כשבועיים התערבבו שמאל וימין כלכלי והציבור כבר לא מאמין להבטחות ● הכוונה למסות את העשירים הזרים, לראשונה זה 225 שנה, היא דוגמה לכך

חנות סבן אקספרס / צילום: אריאל שנדלמן

מדוכן בקניון לגאון לוקיישנים: הדרך של ה"פנטזיונר" לרכישת חנויות סבן אילבן

רשת סבן אילבן נכנסה ארצה בקול גדול ועם תורי ענק, אך עברה ידיים בתמורה לסכום זעום שמכסה בקושי עשירית מההשקעה בה ● את הרשת רכש עם שותפים אסף קמרי, בעלי רשת סבן אקספרס, שאת דרכו הקמעונאית התחיל בדוכן ממתקים בקניון איילון ● בשוק מתארים שועל נדל"ן שהיה סוגר עסקאות בתוך עשר דקות: "היה מצב שבכל שבוע הוא היה פותח חנות. הוא מגזימן, אבל גם המציאות מוגזמת"

הנריק פיסקר ודגם Ocean של החברה / צילום: ap, Joan Mateu Parra

נגמרה לה הסוללה: החברה שביקשה לחקות את טסלה נגררה לפשיטת רגל

מיזם הרכב החשמלי של הנריק פיסקר, שראה בעצמו "אפל של תחום הרכב", עם מודל ייצור ייחודי, הגיע לקצה דרכו ● ללא מושיע פיננסי, הכסף של פיסקר יאזל

אתר בניה ברחובות / צילום: כדיה לוי

קבלני הביצוע בקריסה, אבל אינטרסים של יזמים והמון כסף שחור עוזרים לכולם לעצום עיניים

בלמ"ס פרסמו כי מחירי שכר עבודה בענף הבנייה עלו ב–1.9% ב–12 חודשים, והוכיחו שוב את עומק הניתוק מהמציאות ● כשאלפי קבלנים רבים על כל מי שיודע להחזיק שפכטל, נוצר כאוס ● וכשחלק לא מבוטל של התוספת בשכר מגיע במזומן, הפער מובן וגם קריסת הקבלנים

קבוצת התומכים נרחבת וקולנית יותר. דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Anadolu ו־ Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המנכ"לים הבכירים בארה"ב חושבים שיש לטראמפ סיכוי, ורוצים מקום ליד השולחן

בכירי עולם העסקים נוהרים לפגוש את הנשיא לשעבר, שמגייס בקלות תמיכה מחודשת באמצעות הבטחות להפחתת מסים והסרת רגולציה ● על אף ההרשעה האחרונה, נראה שהביקורת כלפי טראמפ רוככה, בעוד שהתסכול מהמדיניות הכלכלית של ביידן גובר ● בין התומכים הבולטים: אילון מאסק

השבוע בעולם / חומרים: AP, גיל ג'יבלי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

52 מעלות הורגות עולי רגל במכה ובודהיסט זקן יפרק את סין

למי תודה על אינפלציה נמוכה? לא לך, אומרים הבריטים לראש ממשלתם, ערב תבוסתו ● הסקרים חוזים התמוטטות היסטורית של המרכז בצרפת ובבריטניה ● חום מוטרף הורג מאות עולי רגל במכה ושורף יערות בשלוש יבשות ● כוהן דת בן 88 מפחיד את סין ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

בנייה מתוכננת במתחם ההסתדרות. המתחם הראשון כבר יצא לדרך / הדמיה: סטודיו אלכס לובימוב

פרויקט הענק יוצא לדרך: ברחוב אחד בגבעתיים ייבנו יותר מ־2,000 דירות חדשות

בלב אזור הביקוש בגבעתיים יוצא לדרך אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר של התחדשות עירונית ● כך צפויה שכונת "מתחמי ההסתדרות" להפוך משכונה ירוקה עם מבני רכבת נמוכים לשכונת מגדלים מחודשת

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם אשחר בן שטרית / צילום: יקיר פולק, מנחם רייס

"לא רציתי שיהיה כתוב על המצבה שלי 'מנהל מוצר'": מאחורי הקלעים של הקמת רידיפיין

אשחר בן שטרית הפסיק לפני עשור לאכול בשר - אבל לא מצא תחליפים ראויים, אז הוא עזב את עבודתו כמנהל בחברה בינלאומית - והקים את רידיפיין מיט ● היום היא כבר אחרי הגיוס הגדול ביותר בשוק, שקרה דווקא בקורונה, ומוצריה משווקים בעשר מדינות ● בשיחה עם ערן גפן הוא קורא ליזמים כמוהו לקפוץ למים ומספר למה המוטו של החברה הוא דווקא כאוס