גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ישראלית נוספת על הכוונת של השורטיסטים בוול סטריט

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בטאוואר שואפים להגדיל את התגמולים למנכ"ל הוותיק ראסל אלוואנגר ● אלוט עלתה בכ-6% תוך יומיים לאחר שקרן Outerbridge הגדילה החזקה במניות החברה ● ומאנדיי נסחרה בתנודתיות לאחר שפורסם דוח של שורטיסט שצופה דאונסייד של 30% במניה

ראסל אלוואנגר (טאואר), ערן זינמן ורועי מן (מאנדיי), אייל הררי (אלוט) / צילום: ענבל מרמרי, נתנאל טוביאס, איל יצהר
ראסל אלוואנגר (טאואר), ערן זינמן ורועי מן (מאנדיי), אייל הררי (אלוט) / צילום: ענבל מרמרי, נתנאל טוביאס, איל יצהר

שני הימים האחרונים של שבוע המסחר בוול סטריט הסתיימו במגמה מעורבת ועם תנודות מתונות במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס עלה ביומיים ב-0.8%, מדד S&P 500 ירד ב-0.4% ומדד נאסד"ק איבד 1%. אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

מה עושים עם 100 אלף שקל בשנתיים? המדריך למשקיע לטווח הקצר 
מה עושה החטיבה המסתורית של סיטיבנק, שמניבה לו מחצית מהרווחים 

מאנדיי: שורטיסט צופה דאונסייד של 30% במניה

מניית מאנדיי  נסחרה בתנודתיות בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע: ביום חמישי המניה ירדה ב-3.3%, ולמחרת טיפסה ב-3.3% למחיר של כ-225 דולר, המשקף לחברה שווי של 11 מיליארד דולר. הטלטלה במניה הגיעה על רקע דוח של שורטיסט מיום חמישי. Hedgeye, שמגדירה את עצמה כחברה המספקת מחקר איכותי למשקיעים, הכניסה את מניית מאנדיי לרשימת המניות שהיא ממליצה עליהן בשורט והעריכה שיש סיכון לדאונסייד של 30% במניית מאנדיי ב-9-12 החודשים הבאים.

לפי Hedgeye, מאנדיי, המספקת מערכת הפעלה לעבודה, צמחה בממוצע ב-27% בשנים האחרונות וב-2023 היו לה 225 אלף לקוחות. עם זאת, להערכתם הניסיונות של מאנדיי להתרחב לתחומים נוספים הציגו הצלחה מוגבלת ושיעורי חדירה נמוכים.

מאנדיי הוקמה ומנוהלת על-ידי ערן זינמן ורועי מן. לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, רוב האנליסטים שמסקרים את מניית מאנדיי מחזיקים בהמלצות חיוביות, ורק אנליסט אחד ממליץ עליה בהמלצת תשואת חסר. מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניה הוא כ-261 דולר, פרמיה של 16% על המחיר הנוכחי בנאסד"ק.

טאואר: האסיפה תצביע על העלאת התגמולים למנכ"ל

יצרנית השבבים טאואר  מבקשת להגדיל את התגמולים למנכ"ל הוותיק ראסל אלוואנגר. החברה פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות שתתכנס ב-31 ביולי ובה יצביעו בעלי המניות על כמה הצעות, ביניהן העלאת שכרו של אלוואנגר והקצאה של תגמול הוני עבורו.

ועדת התגמול של דירקטוריון טאואר מבקשת להעלות את שכרו השנתי של אלוואנגר ב-5% מכ-948 אלף דולר לכ-995 אלף דולר, ומציינת בין היתר את ניסיונו הרב, כישוריו והידע שלו בתעשיית השבבים, לצד הצלחתו של אלוואנגר בהשגת נתחי שוק ושיפור המצב הפיננסי של החברה מאז שהצטרף אליה ב-2005 (כזכור, אלוואנגר הגיע לטאואר כשהייתה במשבר נזילות משמעותי והוביל אותה לרווחיות וצמיחה). בדירקטוריון סבורים שהשכר של אלוואנגר צריך להיות תחרותי בהשוואה לחברות דומות.

במקביל מבקשים בטאואר להקצות לאלוואנגר הקצאה הונית. בחברה מציינים שלפי נתונים השוואתיים, האפסייד בהקצאה ההונית של טאואר נמוך משל חברות דומות. לאחר בחינה של הנתונים החליטה ועדת התגמול (בכפוף לאישור האסיפה) להקצות לאלוואנגר תגמול הוני שנתי ששווה לשמונה פעמים שכרו השנתי (כ-7.96 מיליון דולר אם העלאת השכר תאושר וכ-7.58 מיליון דולר אם לא תאושר). מתוך ההקצאה, 40% יהיו מניות חסומות רגילות ו-60% על בסיס עמידה בביצועים. בזימון לאסיפה מודגש שבכל מקרה התגמול ההוני הכולל לעובדים ולדירקטורים כולל המנכ"ל לא יעלה על 10% מהון המניות של החברה בדילול מלא.

הצעה נוספת באסיפה נוגעת לתגמול ההוני לטווח ארוך. בחברה מציינים שעל רקע בדיקה של חברת ייעוץ עצמאית, ועדת התגמול שקלה איך לייצר מנגנון תמריץ ארוך טווח. הוחלט להקצות לאלוואנגר 217,500 מניות חסומות נוספות אם המניה תגיע תוך חמש שנים ל-80 דולר (ממוצע של 20 ימי מסחר רצופים), וזאת לעומת כ-39 דולר היום. שווי התגמול מגיע לכ-4.5 מיליון דולר. במקרה שהמניה תגיע ל-75 דולר אלוואנגר יקבל חלק יחסי מהתגמול. בחברה סבורים שכדי להגיע למחיר היעד שנקבע, טאואר תצטרך להגדיל את הכנסותיה ואת שולי הרווח שלה.

מניית טאואר עלתה ב-28% מתחילת השנה, אחרי שאיבדה 29% ב-2023 בעקבות ביטול מכירתה לאינטל. שווי החברה כיום כ-4.3 מיליארד דולר.

אלוט: Outerbridge הגדילה החזקה ומצפה לאסטרטגיה חדשה

קרן ההשקעות האמריקאית Outerbridge Capital הגדילה את ההחזקות שלה בחברת הטכנולוגיה אלוט כשרכשה בשבועות האחרונים מניות תמורת 1.2 מיליון דולר, במחירים של 2.05-2.15 דולר למניית אלוט. הקרן היא בין בעלי המניות הגדולים בחברה.

מניית אלוט  עלתה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע בארה"ב ב-5.9% למחיר של 2.16 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 83 מיליון דולר. מדובר על ירידה של 92% במניה מהשיא של 2012, אך על עלייה של 67% לעומת השפל אליו היא הגיעה לפני חצי שנה.

הקרן האמריקאית מחזיקה במצטבר בכ-9.3% מהמניות באמצעות מספר גופים. היא רכשה את מניות אלוט בעבר במחירים גבוהים משמעותית מהמחיר הנוכחי. לפי הדיווח על הגדלת ההחזקה, הקרן "מכירה בצעדים שנקטה החברה בשנה האחרונה. בקרן מציינים לטובה את הפעולות של אלוט ותומכים במנכ"ל ובסמנכ"לית הכספים שמונו לאחרונה - אייל הררי וליאת נחום שהחליפו את ארז ענתבי וזיו לייטמן, ומצפים מהם להציג את האסטרטגיה שלהם ברבעונים הקרובים.

עוד כתבות

כיתה ריקה. ילדים חשפו לראשונה את הפגיעה שלהם למבוגר מחוץ למשפחה, כמו גננת, מורה או יועצת בית ספר / צילום: Shutterstock

השעה דוחקת: איך נאכפת חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף קרן ידידות טורונטו: חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים

ORA 07 PRO+ / צילום: יח''צ

בפחות מ-200 אלף שקל: החשמלית שאי אפשר להתעלם ממנה, לטוב ולרע

העיצוב של החשמלית הגדולה מבית GWM הסינית לא מותיר אנשים אדישים. יש לה באגים, כמו תא מטען קטנטן, אבל היא מציעה תמורה לא רעה למחיר ● מבחן דרכים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

למרות הדיבידנדים: אגד דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו האדום בשל חוסר רווחיות

מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות ● אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל ● מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: יח''צ מזרחי טפחות

מניות הבנקים עולות מתחילת השנה, אז למה זו של מזרחי טפחות יורדת?

בשנת 2023 מניית בנק מזרחי הייתה השיאנית של המערכת הבנקאית. בזמן שלאומי והפועלים הציגו תשואה חד-ספרתית, מזרחי התבלט עם עליות דו-ספרתיות גבוהות ● אבל אז הגיעה 2024, ובזמן שמדד הבנקים עלה ב-3.5%, מניית מזרחי ירדה ביותר מ-7%

מפעל נירלט השרוף בניר עוז. בעיגול: המנכ''ל עמרי לוטן / צילום: לירון מולדובן, דור פוזואלו

מנכ"ל מפעל נירלט שנשרף: "תמיד היינו מטרה, אבל לא יפחידו אותנו"

מפעל הצבע בניר עוז נשרף כליל במתקפת חמאס, ומאז מייצר במפעל זמני בבאר שבע ● במקביל, חלק מהמוצרים מיובאים מיוון. "הבנו שלייבא מטורקיה זה להרוג את עצמנו פעם שנייה" ● ישראל מתגייסת

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי

הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13

על פי הערכות בשוק, מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' יכללו מלבד תנאי שכר של 80 אלף שקל ברוט בחודש, גם נהג פרטי ואפשרות למינוי שתי משרות אמון ● בעוד התנאים לא חריגים לעומת מנכ"לים קודמים, שמאלוב-ברקוביץ' נהנית גם מסעיף אי-תחרות ארוך שמבטיח שתקבל שכר עד תום החוזה גם אם תפוטר

העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק

ביום חמישי הבא נתיבי איילון ייחסמו שוב. כל מה שצריך לדעת

מתי ואיפה תבוצע החסימה, אילו עבודות מבצעים בכביש, איך הן ישפיעו על התנועה, ולמה לא מבצעים אותן בשבת? ● גלובס עושה סדר

איתן בן אליהו, מפקד חיל האוויר בדימוס, הכנס מדברים צפון / צילום: כדיה לוי

האם תהיה מלחמה בצפון? ההערכה של מפקד חיל האוויר לשעבר

האלוף במיל' איתן בן אליהו השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, שהתקיים בעכו ● "העובדה שישראל וחיזבאללה נוהגים בריסון יחסי בצפון מעידה על כך שיש אינטרס מובהק של שני הצדדים בשלב הזה לא לתת למצב להידרדר"● ומה צפוי ברצועת עזה? "אין אפשרות להציב תחלופה לחמאס, ולכן מי שהולך להישאר שם זה אנחנו. ואת המודל הזה אנחנו מכירים מ-18 שנים בלבנון"

מערכת טילים מתקדמת ספייק LR2 מתוצרת רפאל / צילום: רפאל

שיגור תוך פחות מחצי דקה: 80 אלף טילים ישראליים כבר נמכרו

הסטארט-אפ הישראלי שמכווין מטוסי קרב אל מפעילי כטב"מים ● הביקוש לטילי ספייק מתוצרת רפאל ממשיך לצמוח ● הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה הזמנה היסטורית של פגזי 155 מ"מ ● וגם: המדינות הנורדיות מאחדות כוחות בשל החשש מרוסיה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

השבוע בעולם / חומרים: AP- Sputnik, Kremlin, Dan Kitwood עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ג'סטין סופרסטאר (לשעבר) מתקרב אל סוף שלטונו בקנדה, והצבאים השתגעו

צווי מעצר נגד נשיאים, שרי הגנה ורמטכ"לים ● מפגינים מציתים את הפרלמנט של קניה והנשיא חוזר בו ממסים חדשים ● מואצים חילופי המשמרות הפוליטיים בדמוקרטיות ● השימוש בנשק באמריקה מוכרז "משבר בריאות ציבורי" ● הדציבלים הורגים צבאים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

לן בלווטניק, בעלי רשת 13 / צילום: טים בישופ

המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?

עשרות גורמים שעבדו עם לן בלווטניק, אחד מאנשי העסקים העשירים והמתוחכמים בעולם, מנסים לענות על השאלות: עד כמה היה מעורב במינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ולאן פניו של הערוץ ● "אין סיכוי שלא היתה רוח גבית שלו"

לא חיזבאללה ולא חמאס, זה כנראה האיום הגדול ביותר על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב הזרימה לישראל סיוע ביטחוני בשווי 6.5 מיליארד דולר, איראן מגבירה את האיומים לבנות פצצות אטום, ובגרמניה נכנס לתוקף חוק חדש שרוצה למנוע מאנטישמים לקבל אזרחות ● כותרות העיתונים בעולם

אסדת קידוח גז לוויתן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההכנסות יגדלו, הביטחון האנרגטי יצטמצם: יצוא הגז בדרך להתרחב

שותפות מאגר לוויתן קיבלו אישור להכפיל את היקף יצוא הגז ● המהלך אומנם צפוי להגדיל את הכנסות המדינה במיליארדי שקלים, אך עלול להשליך על היצע הגז למשק המקומי

המרגלים הרוסים מהבית ממול / צילום: צילומי מסך

הם חייו שנים כזוג מנומנם, עד שנודע שהם חלק מתוכנית העילית של פוטין

הזוג הנשוי והשקט, שהתחזה לצמד מהגרים ארגנטינאים בסלובניה, התגלה כחלק מהמאמץ האגרסיבי של פוטין לשתול במערב סוכני מודיעין בכיסוי עמוק ● תחקיר חוצה יבשות חושף רשת שקרים ומזימות, ומדגים איך בונים זהות בדויה בתוכנית העילית של שירות הביון הרוסי - בעלות של מיליוני דולרים לאדם

ח''כ שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"שינוי משטרי": הממשלה מקדמת מינוי נציב שופטים על ידי הכנסת

ח"כ שמחה רוטמן מקדם הצעת חוק לשינוי אופן הבחירה בנציב תלונות הציבור על שופטים, לפיה הבחירה תועבר מהוועדה לבחירת שופטים לכנסת ● יועמ"ש הנהלת בתי המשפט, ברק לייזר, ביקר בחריפות את הצעת החוק: "עשויה להוביל למינוי של אדם שאינו כשיר לכך, מתוך מניעים פוליטיים ואשר מטרתו היא לפגוע במערכת המשפט"

מגדלי אלון בתל אביב. בעיגול: ניר צוק / צילומים: Shutterstock, טל גבעוני

ענקית הסייבר פאלו אלטו במגעים להשתלט על מגדל שלם בת"א

החברה של ניר צוק השלימה עסקאות לשכירות חצי ממגדל אלון 1 ובוחנת שכירות של המגדל כולו ● אם המגעים יבשילו, המחיר יעמוד על כ־80 מיליון שקל בשנה ● הבעלים, הראל ומגדל, שוקלות למכור את המגדל כולו ב־2.5 מיליארד שקל

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מירי רגב נאבקת על חסיון מסמכים שנתפסו במשרד התחבורה

שרת התחבורה ערערה לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה לעשות שימוש במסמכים שנתפסו בלשכתה, בטענה כי כל מסמך בעל אופי פוליטי הוא בהכרח חסוי ● טענתה כבר נדחתה על־ידי נשיא בימ"ש השלום בראשון לציון, שקבע שלא ייתכן שכל משרד התחבורה יחסה תחת כנפי החסינות האישית של השרה, "כאילו שהיא אוחזת בידה מטה קסמים"

האור הכחול / אילוסטרציה: Shutterstock

מחקרים חדשים מנפצים את כל מה שחשבתם על צפייה במסכים לפני השינה

במשך השנים האשימו את האור הכחול שבוקע ממכשירים אלקטרוניים בכך שהוא גורם הפרעות שינה, ואפילו התפתח שוק של עשרות מיליוני דולרים לניטרול ההשפעה שלו ● אבל מחקר שפורסם לאחרונה מנפץ כמה מיתוסים על הקשר בין ההיצמדות למסכים בלילה לאיכות השינה, וטוען שלפעמים הם אפילו יכולים לעזור להירדם ● אז איפה בכל זאת הבעיה?