גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בתל אביב; פריים אנרג'י זינקה בכ-23%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.5% ● להב רוכשת 30% מפריים אנרג'י ● טקטונה רוכשת 42% מהוריזון תמורת כ-12 מיליון שקל ● מיטב: הורדנו את תחזית האינפלציה ל-2.9%, עלו הסיכויים להורדת הריבית, וגבר הסיכון לתיקון רציני בשוק המניות בארה"ב ● פוריה פיננסים: ישראל היא כעת השוק האטרקטיבי ביותר בעולם המערבי מבחינת מכפילים, תמחור וגורמים נוספים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד ב-0.5% ות"א 90 עלה בכ-1%. מדד הבנקים השיל מערכו כ-1.1% ות"א ביומד הוסיף לערכו כ-1.7%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

בלטו לחיוב מניות אלקטריאון , קרסו נדלן , אופקו הלת' , מיטרוניקס  ומטריקס .

מנגד, פריון נטוורק , משק אנרגיה , מימון ישיר , סלע נדלן  ושוב אנרגיה  ננעלו בירידות.

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו סביב רמות הבסיס. בשוק החוב הממשלתי, התשואה ל-10 שנים ירדה קלות ל-4.88% והתשואה לשנתיים ירדה ל-4.32%.

16:42

מגמה מעורבת בתל אביב. מדד ת"א 35 יורד ב-0.5%, ות"א 90 מוסיף לערכו כ-0.6%. בקרב המדדים הענפיים, בולט לשלילה ת"א בנקים 5 שיורד בכ-1.4%.

אנלייבקס , העוסקת בפיתוח תרופות להשבת האיזון למערכת החיסונית, מרכזת עניין לאחר שדיווחה על הזרקה לחולה ראשון בניסוי קליני בטיפול לדלקת מפרקים ניוונית של האגודל. 

15:05

שינוי מגמה בבורסה המקומית - מדד הבנקים עובר כעת לירידה של כ-1% ומעיב את על הבורסה ובפרט על מדד ת"א 35 שיורד ב-0.2%. מדד ת"א 90 עולה ב-0.9%. 

גילת טלקום  מעדכנת את תחזית הרבעון השני. דיווחה היום לבורסה שאינדיקציות ראשונות שיש בידה, טרם ביצוע סקירה מלאה על רכיבי הדוחות הכספיים והשלמת תהליכי סגירת הדוחות הפנימיים, להערכתה היא תסיים את הרבעון השני של שנת 2024 ברווח נקי לרבעון של כ-400-600 אלפי דולר.

בשוק החוב המקומי נרשמו היום ירידות נוספות בתשואות - איגרת החוב הממשלתית ל-10 ירדה ב-2 נ"ב ל-4.87% ואיגרת החוב לשנתיים ירדה ב-5 נ"ב ל-4.34%.

המרווח בין האג"ח השקלית ל-10 שנים לאג"ח האמריקאית המקבילה ירד בשבוע שעבר בכ-0.15%. במיטב מציינים ש"יחס כיסוי בהנפקות האחרונות עלה, אך זאת בגלל הביקושים במחירים נמוכים במיוחד שהציעו המזמינים למקרה של 'החלקה' של מחיר ההנפקה לירידה משמעותית. על כך מעיד הפער השלילי הגדול במיוחד בין המחיר הממוצע של הביקושים שהוגשו בהנפקה לבין המחיר הממוצע שבו נסגרו הנפקות".

13:53

העליות הנאות שאפיינו את שעות הבוקר נחלשות מעט -  מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ומדד ת"א 90 ב-1.1%. מדד הבנקים עבר לירידה של 0.2%. מדדים ענפיים שבולטים הם מדד הבניה ומדד הביטוח ושירותים פיננסים שעולים ב-1%. 

השקל התחזק מעט היום בכ-0.2% ונסחר ב-3.73 שקלים לדולר, וזאת בעיקר בזכות החלשותו של הדולר בשוק המטבע. לעומת זאת האירו התחזק מול השקל בכ-0.1%, 4 שקלים לאירו. השקל נתמך מצד אחד בזכות העודף בחשבון השוטף, אך הסיכונים הגיאופוליטיים בישראל מקזזים את הגורם הזה

12:18

המסחר בתל אביב מוסיף ומתנהל כעת במגמה חיובת - מדד ת"א 35 עולה ב-0.7% ומדד ת"א 90 ב-1.7%. מדדים ענפיים שבולטים הם מדד הבניה ומדד הביטוח ושירותים פיננסים שעולים ב-2%. 

מבנה נדל"ן בניהולו של עוזי לוי דיווחה הבוקר על האסטרטגיה העסקית שלה לחמש השנים הקרובות. התוכנית, המוצגת היום בכנס משקיעים של החברה, נועדה לתמוך בצמיחה ארוכת טווח, מיצוי הערך בתיק הנכסים הקיים, ביצוע מהלכי צמיחה מבוססי רכישות בתחומי ליבת פעילותה של החברה, ושדרוג משמעותי של תשתיות הניהוליות והטכנולוגיות של החברה. התוכנית נוקבת ביעדים עסקיים לשנים הקרובות. בהתאם לתכנית, צופה החברה צמיחה של 60%-65% ב-NOI שלה לרמה של 1.25-1.3 מיליארד שקל, ובמקביל גידול של 49%-58% ב- FFO שלה עד לרמה של 900-950 מיליון שקל. כמו כן, במהלך השנים מציינת החברה, כי גלום רווח יזמי בסך של כ-419 מיליון שקל בפרויקטים השונים שהיא מקימה בתחום המגורים.

למבנה כ-1.65 מיליון מ"ר שטחים מניבים ברחבי הארץ, כאשר על פי התוכנית האסטרטגית הם צפויים לגדול בכ-17% בשנים הקרובות לכ-1.9 מיליון מ"ר. היקף ההשקעה בצפוי ב-5 השנים הקרובות בהקמה, תכנון ושדרוג נכסים, אשר יגדילו את תיק הנכסים המניבים של החברה נאמד בכ-4 מיליארד שקל.

במקביל, מעדכנת החברה, כי בכוונתה לממש נכסים בכ-350 מיליון שקל, בהם נכסים בחו"ל, ובעיקר נכסים שאינם אסטרטגיים לחברה וללא פוטנציאל השבחה, לרבות נכסי משרדים CLASS B ללא פוטנציאל השבחה.

באשר לחלוקת רווחים, החברה מציינת בתוכניתה כי בכוונתה לחלק מדי שנה עד 50% מה-FFO השנתי של החברה, וזאת בהתחשב בכך שעל פי החלטתה בתוכנית, יחס המינוף (חוב ל-CAP נטו) של החברה לא יעלה על 50%.

11:17

להב  רוכשת כ-17.5% ממניות פריים אנרג'י  מבעל השליטה ירון קיקוז ומבעלי עניין 12.5% מניות נוספות וסה"כ 30% ממניות פריים אנרג'י בתמורה לכ-43.3 מיליון שקל, המשקף שווי חברה ממוצע לפריים אנרג'י של כ- 145 מיליון שקל (לאחר התאמות).

העסקה עם בעלי העניין לרכישת 12.5% ממניות פריים אנרג'י  הושלמה בשווים הנעים בין 130-139 מיליון שקל. מול ירון קיקוז נחתם הסכם עקרונות לא מחייב לרכישת 17.5% בשווי חברה של 150 מיליון שקל. למרות שמחיר העסקה הינו מעל מחיר המניה בבורסה הנהלת להב א.אר והדירקטוריון רואים בו מחיר אטרקטיבי וכדאי המשרת את מטרותיה העסקיות והאסטרטגיות של החברה.

פריים אנרג'י עוסקת בייזום פיתוח הקמה וניהול של מתקנים באנרגיות מתחדשות. בבעלות החברה 43 מגה-וואט מתקנים המספקים אנרגיה מתחדשת בשלבי תפעול והקמה, 273 מגה-וואט פרויקטים לקראת הקמה, ו- 133 מגה-וואט פרויקטים ברישוי וייזום לצד 1.4 גיגה- וואט פרויקטי אגירה קיימים ועתידיים ופרויקטים נוספים.

10:40

המסחר בתל אביב מתנהל כעת במגמה חיובת - מדד ת"א 35 עולה ב-0.3% ומדד ת"א 90 ב-0.8%. מדד הבנייה עולה ב-0.7%. מדד הבנקים שפתח בירידה עולה כעת ב-0.25%. 

טקטונה , הפועלת בתחום הבלוקצ'יין והנכסים הדיגיטליים, חתמה על עסקה לרכישת כ-42% ממניות חברת הוריזון, המעניקה שירותי קניה, מכירה ושמירה של מטבעות קריפטוגרפיים. במועד ההשלמה, תשלם טקטונה תמורה כוללת של כ-11.7 מיליון שקל.

בנוסף, טקטונה תשקיע סכום נוסף של 2 מיליון שקל בהוריזון, בתמורה להקצאת מניות נוספות של הוריזון. לאחר השלמת כל העסקאות הנ"ל, תחזיק טקטונה בכ-42% ממניות החברה. בית ההשקעות אלטשולר שחם ימשיך להיות בעל השליטה בהוריזון ויחזיק בכ- 43% ממניותיה. יתרת מניות הוריזון תוחזק ע"י בעלי מניות נוספים, ביניהם מנכ"ל הוריזון.

10:04

המסחר בתל אביב נפתח הבוקר במגמה חיובית - מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ומדד ת"א 90 ב-0.4%. מדד הבנייה עולה ב-0.7%. מדד הבנקים יורד ב-0.25%. 

אנלייט אנרגיה , העוסקת בתחום הייזום, הפיתוח והייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, ומניבים קרן הריט החדשה המשקיעה בנדל"ן מניב, חתמו על הסכם למכירת חשמל לתקופה של 10 שנים לרבות תעודות ירוקות. הסך הכספי הכולל לתקופת ההסכם מוערך בכ-80 מיליון שקל וכן אפשרות לגידול בהיקף הצריכה לאורך תקופת ההסכם.

ההסכם נחתם על רקע התקנות לאסדרת השוק במשק החשמל הישראלי, המאפשרות ליצרני חשמל מאנרגיות מתחדשות ולצרכני חשמל גדולים להתקשר ביניהם בהסכמים ישירים, דבר אשר צפוי להאיץ את מעבר המשק הישראלי לאנרגיה ירוקה. בכך מצטרפת מניבים לשחקניות מובילות במשק שכבר נמצאות בהסכמים מול אנלייט לרכישת חשמל ירוק, ביניהן, ביג מרכזי קניות, מגה-אור, סודה סטרים, אמדוקס, ואפלייד מטיריאלס.

08:23

במסחר במטבע חוץ השקל נחלש הבוקר בכ-0.2% ונסחר ב-3.746 שקלים לדולר, 4 שקלים לאירו.

08:00

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

1. שוקי המניות

המסחר בתל אביב צפוי להפתח הבוקר במגמה מעורבת. אתמול נרשם יום נוסף של ירידות שערים שהורגשו בעיקר במניות השורה השניה. ת"א 90 ירד ב-1.5%, מדד ת"א 35 ירד ב-0.2%.

מדד הבנקים נסחר עד שעה לסגירה בירידות של קרוב ל-1% אך ננעל בעלייה של 1.2%. מדד ת"א נפט וגז איבד 2% ומדדי הנדל"ן ירדו בעד 1.3%.

קרן התשתיות קיסטו ן נערכת למימוש האופציה לרכישת יתרת מניות חברת התחבורה הציבורית אגד (40%) מידי המחזיקים בהן, מאות חברי אגד. הקרן הודיעה, יחד עם שותפתה להחזקה, קרן המורים והגננות, על כך שתקבל מסגרת אשראי של עד מיליארד שקל מגופים בנקאיים.

אפולו פאוור  קיבלה הזמנה בסך של כמיליון שקל מתאגיד אירופאי לפאנלים סולאריים של החברה. בנוסף מנהל החברה מו"מ מתקדם עם התאגיד האירופאי להפצה בלעדית בצרפת, מונקו ואנדורה.

ג'י סיטי  דיווחה על מכירת המרכז המסחרי Flora הממוקם בפראג תמורת כ-232 מיליון אירו. זהו הנכס הנכס האחרון של החברה בצ'כיה. בכך ממשיכה ג'י סיטי של חיים כצמן את התכנית להקטנת המינוף תוך מימוש נכסים שאינם בליבת הפעילות שלה בישראל ובארה"ב. 

דוראל אנרגיה  חתמה על הסכם מחייב להשקעה הונית בסך 400 מיליון דולר. המשקיעה, APG, מנהלת נכסי פנסיה והשקעות בהולנד, בהיקף של כ-570 מיליארד אירו.

ניתוח | וול סטריט ריכוזית? ארבע המופלאות שבלעדיהן מדד תל אביב 35 היה יורד השנה 

שבוע המסחר באסיה נפתח בירידות שערים, בעיקר כתוצאה מהטלת המכסים על יבוא מכוניות חשמליות מסין לאירופה והחשש מהתלקחות מלחמת סחר - מדד שנגחאי יורד ב-1%, הנג סנג ב-1.4%%, קוספי ב-0.7%. מדד ניקייי היפני עולה ב-0.3%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים מצביעים על ירידות קטנות של עד 0.2%. 

אחר הצהרים יפתח ישבוע המסחר האחרון של הרבעון ושל חצי השנה הראשונה. המשקיעים מקווים לשבוע רביעי רצוף של עליות, למרות שהיומיים האחרונים של המסחר נסגרו בירידות בהובלת מניות השבבים.

מדד S&P 500 ירד בשישי ב-0.2% אבל סיים את השבוע בעלייה של 0.6%, עלייה רצופה של שלושה שבועות. נאסד"ק ירד ב-0.2% אך סיים את השבוע ללא שינוי, דאו ג’ונס עלה מעט וסיים את השבוע בעלייה של 1.5%.

סקטור השבבים ירד השבוע ב-1.1% בהובלת אנבידיה  שירדה ב.6.6% ביומיים האחרונים של המסחר ואף נפרדה בינתיים מהתואר - החברה בעלת השווי הגדול ביותר בוול סטריט לטובת מיקרוסופט . ברביעי תקיים החברה את אסיפת המשקיעים השנתית. 

WSJ | אחראית לשליש מהרווח במדד: אנבידיה עלולה להפוך לצרה הגדולה של S&P 500  

לפי CNBC, טסלה  פיטרה השנה כ-14% מעובדיה ברחבי העולם וכעת היא מעסיקה 121 אלף. מנכ"ל החברה אלון מאסק אמר באפריל שהחברה תפטר כ-10% מכח האדם. 

ברביעי תפרסם מיקרון  את תוצאותיה הכספיות, השוק יצפה בדריכות לתוצאות שיעידו על הביקוש למוצרי הבינה מלאכותית שלה. 

נייקי  תדווח תוצאות ביום חמישי הקרוב לאחר המסחר, באופנהיימר פרסמו שדרוג המלצה למנייה באפסייד של 23%, וזאת בזכות מהלכי ההתייעלות, האולמיפיאדה ואף הציפיות הנמוכות.

2. שוקי האג"ח

תשואות האג"ח הממשלתיות בישראל עלו קלות ביום א'. התשואה ל־10 שנים עלתה ל־4.9% והתשואה לשנתיים עמדה על 4.37%.

המרווח בין האג"ח השקלית ל-10 שנים לאג"ח האמריקאית המקבילה ירד בשבוע שעבר בכ-0.15%. במיטב מציינים ש"יחס כיסוי בהנפקות האחרונות עלה, אך זאת בגלל הביקושים במחירים נמוכים במיוחד שהציעו המזמינים למקרה של 'החלקה' של מחיר ההנפקה לירידה משמעותית. על כך מעיד הפער השלילי הגדול במיוחד בין המחיר הממוצע של הביקושים שהוגשו בהנפקה לבין המחיר הממוצע שבו נסגרו הנפקות".

בארה"ב, התשואות בשוק הממשלתי עלו קלות במהלך השבוע החולף, תשואת איגרת החוב הממשלתית ל־10 שנים  ב־5 נקודות בסיס ל-4.25%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

המתיחות הביטחונית בסוף השבוע האחרון העיבה גם על המסחר במט"ח, כאשר בשישי השקל נחלש ב־0.5% מול הדולר עד לסביבת 3.76 שקלים ונסחר הבוקר ב-3.75 שקלים לדולר. בסיכום שבועי הדולר התחזק מול השקל בכ־1% והאירו התחזק מול השקל בכ־0.9%.

השקל נתמך מצד אחד בזכות העודף בחשבון השוטף, אך הסיכונים הגיאופוליטיים בישראל מקזזים את הגורם הזה מה גם שהדולר התחזק בכל העולם ביום שישי.

לקראת פתיחת שבוע המסחר: האם השקל ימשיך לצנוח? 

מטבע שבולט בחולשתו לאחרונה הוא הין היפני שנחלש מול הדולר והגיע כמעט ל-160 ין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990. וזאת למרות שהאינפלציה ביפן מסרבת לרדת ועמדה במאי ברמה של 2.8% גבוה יותר מאשר בסוף 2023. למרות החולשה ב-ין, שוק המניות ביפן נמצא בירידה לאחרונה והרבה יותר משווקים האחרים בעולם בניגוד לדפוס הרגיל שלו.

מחיר הנפט השלים שבועיים של עליות בעקבות החששות להתגרות ההסלמה בצפון ולכן לשיבושי אספקה בשווקי הנפט. הבוקר מחירו 80 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-85 לחבית מסוג ברנט.

4. מאקרו

אלכס זבז’ינסקי הכלכלן הראשי של מיטב טוען בסקירתו השבועית שהציפיות לאינפלציה ירדו משמעותית בכל הטווחים, במיוחד בקצרים והבינוניים. "הורדנו תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים ל-2.9%. הירידה באינפלציה ובציפיות האינפלציה מעלים סיכוי להורדת הריבית ע"י בנק ישראל. ציפיות לריבית בנק ישראל הגלומות בריביות העתידיות ירדו כמעט ב-0.25% תוך שבוע. אלמלא הסיכון הביטחוני המוגבר היינו מעריכים בסיכוי גבוה שבנק ישראל יוריד ריבית בפגישה הקרובה ביולי".

הצריכה הפרטית חזרה לרמות של ערב המלחמה, אז למה האנליסטים חוששים? 

בארה"ב, "הנתונים הכלכליים בארה"ב ממשיכים לרוב לאכזב", כותב זבז’ינסקי, "מתרבים סימנים שמשקי הבית בארה"ב מורידים ביקושים, ולפי הקשר ההיסטורי לשוק המניות, הירידה מגבירה סיכון לתיקון רציני בשוק".

"בנוסף הקורלציה בין המניות בתוך מדד S&P500 ירדה לרמה הנמוכה מאז 2018 שגם זה מסמן התקרבות של תיקון בשוק המניות. ולמרות זאת, אין אפילו נגיד אחד בפד שתומך בפומבי בהורדת ריבית כבר בפגישה הקרובה. כל מי שמתבטא מדגיש שעדיין לא בשלו התנאים להורדת ריבית. זה לא מפריע לציפיות לריבית בסוף 2025 לרדת מתחילת מאי בכ-0.4% ולהגיע מתחת ל-4%".

בניגוד לפד, אומר זבז'ינסקי, "הבנקים המרכזיים האחרים בעולם מוכנים יותר להקל במדיניות. ציפיות השווקים לריבית בעוד שנה ירדו ברוב המדינות המפותחות . שוויץ הורידה ריבית פעם נוספת ואם לא יהיו הפתעות משמעותיות, הבנק המרכזי באנגליה יוריד את הריבית בפגישתו הבאה".

הנתון החשוב השבוע יתפרסם רק ביום שישי בצהריים ויהדהד אל פתיחת  הרבעון השלישי. זהו מדד ה-PCE, מדד הוצאות הצרכנים שהוא מדד האינפלציה המועדף על ידי הפדרל ריזרב. הצפי הוא לעלייה במחירי הליבה של 0.1%, העלייה החודשית הקטנה ביותר מאז נובמבר שעבר. בחישוב שנתי מדד הליבה השנתי צפוי לעלות ב-2.6%, הכי נמוך מאז מרץ 2021. 

גם באוסטרליה וביפן יתפרסמו השבוע נתוני האינפלציה. 

5. תחזית

אור פוריה, מנהל השקעות ויו"ר פוריה פיננסים, טוען שמחירי המניות בישראל נמצאים בחסר משמעותי, ומגלמים הזדמנות השקעה משמעותית לטווח הבינוני והארוך."בעת הנוכחית, ישראל היא השוק האטרקטיבי ביותר בעולם המערבי מבחינת מכפילים, תמחור וגורמים נוספים. הזה נכון שהמצב קשה אך לא בהכרח מחלחל לרווחי החברות. הבנקים למשל ממשיכים לדווח על תוצאות שיא, ונסחרים מתחת להון העצמי שלהם, כאילו מדובר בחברות שההון העצמי שלהן צפוי לרדת, זה כמעט ,'כסף על הרצפה’".

"תמיד אפשר להגיד שזה יכול להחמיר, ואולי תיפתח חזית מול לבנון, אבל לעולם לא נוכל לתזמן את השווקים. למשל לחברות כמו בזק שירדה בשיעור משמעותי, למרות שאין שום פגיעה בצריכת שירותי התקשורת, אלביט מערכות שדווקא צפויה להנות מעלייה של תקציבי הביטחון בארץ ובעולם ובדוגמאות רבות נוספות".

השוק בישראל חווה את 'הסערה המושלמת' - ירידות שערים חדות ב-2022 יחד עם העולם כתוצאה מהעלאות הריבית החדות והמהירות, פגיעה בשוק כתוצאה מחששות מהרפורמה המשפטית, ולבסוף המלחמה שנפתחה ב-7/10".

"כשמסתכלים על המחירים בעולם, המחירים קרובים מאוד לתמחור של אפס סיכונים, כלומר המחירים 'מלאים' ולא קל למצוא הזדמנויות השקעה אטרקטיביות. גופים מוסדיים רבים מחזיקים כרגע בחשיפה לא קטנה לישראל וגם גופים המעוניינים לאורך זמן להחזיק בחשיפה נמוכה יותר, מבינים שכרגע זה לא העיתוי המתאים לצמצם את החשיפה".

עוד כתבות

אימונים של חיזבאללה בדרום לבנון לפני כחודש / צילום: ap, Hassan Ammar

ממנהרות ועד יכולות ימיות: גלובס צולל לארסנל הכלים שמחזיק חיזבאללה

בכירי הצבא לא מסתירים את ההיערכות לתמרון צבאי בלבנון, וארגון הטרור יחכה לו שם עם יכולות שהוא הציג, וכאלה שעדיין לא עמדנו על טיבן ● כבר הכרנו את הכטב"מים, הנ"ט והרקטות, אבל מה עם המנהרות והיכולות הימיות? ● גלובס נובר בארגז הכלים של האויב

זריעת חיטה וגידולי חורף בעמק החולה / צילום: פייסל הייב, ג''ג, החברה לפיתוח הגליל

יקרה ונחותה: למה יבואני החיטה מחויבים לקנות גם חיטה מקומית

לחיטה הישראלית מוניטין גרוע בשל איכות ירודה ומחיר מופקע, אך קנייתה מהווה תנאי ליבוא חיטה מחו"ל ● בשוק טוענים לשיטת תמחור אבסורדית ואף ל"חגיגת שחיתות" של קבלני החיטה ● כך שאיפת משרד החקלאות לביטחון תזונתי מחמירה את יוקר המחיה בישראל

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בקמפיין. אכזב / צילום: Reuters

בריטניה לקראת מהפך: אחרי סקנדל הימורים, אין מי ששם כסף על סונאק

שבוע לבחירות בבריטניה, התמונה ברורה: המפלגה השמרנית עושה ככל יכולתה להפסיד אותן, וללייבור רק נשאר לעמוד מנגד ולגרוף עוד ועוד מושבים בפרלמנט ● שערוריית ההימורים שבה אפילו שר מכהן הימר על הקדמת הבחירות מרמזת איזו תבוסה צפויה בממלכה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; אמזון זינקה לראשונה מעל לשווי של 2 טריליון ד'

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● אירופה ננעלה בירידות קלות ● מניות הטכנולוגיה משכו את מדד ניקיי לעליות ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה ● בשישי יפורסם מדד ה-PCE בארה"ב

צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חגיגה בחברה הביטחונית: חמישה בכירים התחלקו ב-350 מיליון שקל

מניית חברת הטכנולוגיה הביטחונית נקסט ויז'ן השלימה זינוק של פי 10 מהנפקתה ונחשבת לאחת ההצלחות של גל ההנפקות מ-2021 ● חמישה מנהלים ומשקיעים בחברה מכרו בשנים האחרונות כמחצית מהחזקותיהם בתמורה למאות מיליוני שקלים ● וגם: האלוף בדימוס שעשה אקזיט

גם זה קרה פה/ חומרים: שלומי יוסף, חדשות 12, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אם אנחנו רוצים פוליטיקה חדשה, אחוז החסימה צריך דווקא להתכווץ

בכנסת זורקים הצעות בלי לעבוד יותר מדי ● שינוי מרחיק לכת באחוז החסימה יעשה את ההבדל ● ולמה רומניה כן וישראל לא? ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מגדלי אלון בתל אביב. בעיגול: ניר צוק / צילומים: Shutterstock, טל גבעוני

ענקית הסייבר פאלו אלטו במגעים להשתלט על מגדל שלם בת"א

החברה של ניר צוק השלימה עסקאות לשכירות חצי ממגדל אלון 1 ובוחנת שכירות של המגדל כולו ● אם המגעים יבשילו, המחיר יעמוד על כ־80 מיליון שקל בשנה ● הבעלים, הראל ומגדל, שוקלות למכור את המגדל כולו ב־2.5 מיליארד שקל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

במחירים אטרקטיביים: פלח הרכבים שצפוי לעשות קאמבק

המכסים הכבדים שהוטלו על רכבים חשמליים מסין מעודד את היצרנים במדינה לייצא דגמים שאינם נענשים במכס כמו החשמליים, בהם גרסאות פלאג־אין של דגמים פופולריים ● וגם: הקרוס־אובר החשמלי היוקרתי־ספורטיבי שנחת בישראל ● השבוע בענף הרכב

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר

דולרים / צילום: Shutterstock

הכי חזק בעולם? הדולר מאבד מכוחו. מי מתחזק על חשבונו

הדולר האמריקאי הוא המטבע החזק בעולם, אך הוא תופס כיום נתח של 60% בלבד מהרזרבות של הבנקים המרכזיים - לעומת 70% בתחילת שנות האלפיים

הבית הלבן, ארה''ב. היחסים עם ישראל מתקררים / צילום: Shutterstock

בית הלבן מאשרים: התקדמות בפתרון אספקת הנשק לישראל

מיד אחרי גרמניה: הולנד קראה לאזרחיה לעזוב "בדחיפות" את לבנון • גלנט לפני פגישה עם סאליבן בבית הלבן: "את המחלוקות פותרים בחדרים סגורים" • הנשיא הרצוג נגד הקהילה הבינלאומית: "לא נוקפים אצבע, שלא יופתעו אם המצב בצפון ייצא משליטה" • תיעוד: תקיפה של מחבלים שירו טיל נ"ט לעבר כוחותינו • מטרה חשודה יורטה בדרך לאילת  ● עדכונים שוטפים 

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

ORA 07 PRO+ / צילום: יח''צ

בפחות מ-200 אלף שקל: החשמלית שאי אפשר להתעלם ממנה, לטוב ולרע

העיצוב של החשמלית הגדולה מבית GWM הסינית לא מותיר אנשים אדישים. יש לה באגים, כמו תא מטען קטנטן, אבל היא מציעה תמורה לא רעה למחיר ● מבחן דרכים

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: יח''צ מזרחי טפחות

מניות הבנקים עולות מתחילת השנה, אז למה זו של מזרחי טפחות יורדת?

בשנת 2023 מניית בנק מזרחי הייתה השיאנית של המערכת הבנקאית. בזמן שלאומי והפועלים הציגו תשואה חד-ספרתית, מזרחי התבלט עם עליות דו-ספרתיות גבוהות ● אבל אז הגיעה 2024, ובזמן שמדד הבנקים עלה ב-3.5%, מניית מזרחי ירדה ביותר מ-7%

אסדת קידוח גז לוויתן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההכנסות יגדלו, הביטחון האנרגטי יצטמצם: יצוא הגז בדרך להתרחב

שותפות מאגר לוויתן קיבלו אישור להכפיל את היקף יצוא הגז ● המהלך אומנם צפוי להגדיל את הכנסות המדינה במיליארדי שקלים, אך עלול להשליך על היצע הגז למשק המקומי

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

הם פרשו מהרווארד וגייסו 120 מיליון דולר כדי להתחרות באנבידיה

הסטארט-אפ החדש Etched גייס כ-120 מיליון דולר על מנת לבנות שבב AI חדש שיתחרה בשבבים שאנבידיה מייצרת ● בחברה טוענים כי השבבים החדשים יהיו מהירים משמעותית משבבי ה-Blackwell של אנבידיה

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי ומה טווח המחירים בשוק

הויכוח המשודר בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, לפני הבחירות לנשיאות / צילום: ap, John Bazemore

פאניקה במפלגה הדמוקרטית לאחר כישלון של הנשיא ביידן בעימות הטלוויזיה עם טראמפ

אילו העימות בין ביידן וטראמפ היה מוכרע באמצעות נוקאאוט, השופטים היו מסיימים אותו בדקה החמישית, לאחר הפגנת רפיון ובלבול מדהימים של ביידן ● כעת גוברים הניחושים שבכירי המפלגה יפצירו בנשיא להסתלק מן המרוץ, ולאפשר לוועידת המפלגה באוגוסט להחליף אותו ● התוכן כמעט לא חשוב, אבל טראמפ אמר שביידן הוא "פלסטיני חלש"

אודי סגל והילה קורח / צילום: צילום מסך, חדשות 13

"ניסיון לחיסול פוליטי של מערכת החדשות": הילה קורח ואודי סגל נגד שמאלוב-ברקוביץ'

הילה קורח ואודי סגל, מגישי המהדורה המרכזית בחדשות 13, פרסמו הודעה משותפת נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● "עוד לא מאוחר לתקן", כתבו בהודעה שפרסמו

תרומה לא מוכרת: חיילים קונים ציוד, המדינה מערימה קשיים ומסים / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

לוחמי השייטת רכשו לעצמם 200 קסדות במלחמה. ואז הכל הסתבך

שמונה חודשים לתוך המלחמה וחיילי צה"ל עדיין מתלוננים על מחסור בציוד ● פלוגות מגייסות כספים מהציבור, עמותות קונות במיליונים, והפניות לתורמים זורמות בלי סוף ● אלא שזה לא נגמר כאן: הרכישות האלה כרוכות בתשלומי מע"מ כבדים, חלקן נתקעות במכס, והמדינה מצדה לא יכולה לסייע