גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בוול סטריט; נייקי צללה ב-20%

מניית נייקי צנחה לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות; מדובר בירידה הגדולה ביותר של המניה מאז 2001 ● אסיה ננעלה בירוק ● נעילה מעורבת באירופה ● מדד ה-PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) לחודש מאי ירד לקצב שנתי של 2.6% - בהתאם לצפי בשוק

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים;  מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, מדד ה-S&P 500 ירד בכ-0.4% והנאסד"ק ננעל בירידות של 07%.

נייקי ירדה בכ-20% אחרי שחתכה את תחזית ההכנסות לשנה, ודיווחה כי צופה ירידה של כ-10% במכירות ברבעון. מדובר בנפילה הגדולה ביותר של נייקי מאז 2001. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה כבר ירדה ב-17%. קמעונאיות ציוד ולבוש ספורט אחרות, ביניהן JD Sports ופומה ירדו גם הן. 

21:50

ירידות בוול סטריט: : מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.3%, מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק יורדים בכ-0.2%. 

 Infinera מזנקת בכ-19% אחרי שנוקיה הודיעה על כוונתה לרכוש את החברה תמורת 2.3 מיליארד דולר. 

20:25

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: מדד דאקס עלה ב-0.1%, מדד הפוטסי ירד ב0.2%. קאק הצרפתי ירד ב-0.7%.

בוול סטריט התמתנו העליות: מדדי הדאו ג'ונס, ה-S&P 500 והנאסד"ק רושמים עליות קלות של עד 0.1%.

18:45

וול סטריט צבועה ירוק: מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.3%, מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק עולים בשיעור דומה.

נייקי  יורדת בכמעט 20% אחרי שחתכה את תחזית ההכנסות לשנה, ודיווחה כי צופה ירידה של כ-10% במכירות ברבעון. 

החברה של המתמודד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, Trump Media & Technology Group, חברה פרטית שמחזיקה ברשת החברית TRUTH social, יורדת בכ-4% אחרי שעלתה במסחר המוקדם, על רקע העימות הנשיאותי שנערך בלילה בינו לבין נשיא ארה"ב ביידן.

17:30

נמשכות העליות בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.5%, מדד ה-S&P 500 רושם עליות של 0.6% והנאסד"ק מתרומם ביותר מ0.7%.

היום מסתיימים ששת החודשים הראשונים של השנה, במהלכם הנאסד"ק עלה בכ-20%, מדד ה-S&P 500 עלה בחצי השנה האחרונה בכ-15%, הדאו הסתפק בעלייה של כ-4.5%.

מניית נייקי צוללת ביותר מ-19% אחרי שדיווחה על הכנסות מאכזבות לרבעון האחרון והורידה את תחזית ההכנסות. 

המגמה המעורבת בבורסות אירופה נמשכת. מדד דאקס עולה ב-0.4%, מדד הפוטסי עולה ב0.1%. קאק הצרפתי יורד כעת ב-0.5%.

16:35

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות: מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.3%, מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק עולים בשיעור דומה. 

מניית נייקי  צונחת ב-17% לאחר שהחברה חתכה את התחזיות השנתיות שלה. 

15:35

מדד ה-PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) לחודש מאי ירד לקצב שנתי של 2.6% - בהתאם לצפי בשוק. מדובר ברמה הנמוכה ביותר שלו בשלוש השנים האחרונות. בחודש שעבר עמד המדד על 2.7%.

המדד מצביע על המשך התמתנות הדרגתית באינפלציה אך לא ברמה שתאפשר לפד הורדת ריבית בקרוב. התחזיות מעריכות ברובן כי הפד יחל בהקלות מוניטריות בין החלטת הריבית של ספטמבר להחלטת נובמבר - סמוך למועד הבחירות בארה"ב או ממש לאחריו.

"בהתאם לקונצנזוס, מדד המחירים של ה-PCE נותר ללא שינוי. הנתון החודשי המתון אינו מפתיע, בעיקר בהתחשב במדד המחירים אשר פורסם על ידי ה-BLS לפני כשבועיים, והצביע גם הוא על יציבות מחירים. היעדר השינוי החודשי במחירים מסייע גם למתן את האינפלציה השנתית אל 2.6%" , כתב יוני פנינג, אסטרטג ראשי במזרחי טפחות.

"אינפלציה חודשית של 0 לא נצפתה ב-PCE מאז נובמבר אשתקד. כמו במדד המחירים לצרכן האחרון, הרבה מזה נבע למעשה מהתיקון במחירי הדלק. אבל גם אינפלציית הליבה של ה-PCE עלתה ב-0.1% בלבד החודש. גם את זה לא ראינו מאז נובמבר. וגם אז, זה היה במידה רבה בסיוע הירידות במחירי הנפט בעולם, בסביבת אותה התקופה. להבדיל, העלייה הבולטת של מחירי הביטוח הרפואי בנתון היום, ב-0.7% במהלך מאי בלבד, היא דוגמה בולטת להתאמות המחירים שעוד צריכות להתבצע במשק האמריקאי. ובצירוף התרומה הקבועה יחסית והגבוהה של מחירי השכירות, לא מפתיע שאנחנו ממשיכים לראות רמות אינפלציה גבוהות יחסית, בחלוקות כאלה ואחרת.

"ביוני 23', העלייה החודשית ב-PCE עמדה של 0.2%, וביולי זה כבר הצטמצם ל-0.1% בלבד. קשה לנו להאמין שנתוני יוני ויולי 24', ישחזרו שניהם את ההישג. טכנית, זה אומר אינפלציה שנתית שתעלה מעט למעלה, לפחות בחודשיים הקרובים. כזכור אינפלציה שנתית של 2% ב-PCE מהווה את היעד הרשמי של הפד לעניין יציבות המחירים במדינה. למרות המרחק המצומצם מהיעד של הנתון היום, ובהתחשב באמור, כנראה שבזמן הקרוב נמשיך להיות קרובים ליעד, אבל לא ביעד.

"ציפיות השוק להורדת ריבית הפד בהודעה הקרובה, בסוף יולי, אף פעם לא היו גבוהות במיוחד. להערכתנו, התמחור הנוכחי, העומד על כ-10%, מתמקד יותר באפשרות לתרחיש קיצון, מאשר סיטואציית, 'עסקים כרגיל', שבה פתאום הפד מחליט שבכל זאת הגיע הזמן להתחיל להוריד ריביות. זה מותיר את ההחלטה בספטמבר בתור ה-money time. השוק ממשיך לתמחר הסתברות גבוהה יחסית להורדת ריבית ראשונה דווקא שם.

"בינתיים, אצלנו, עננת המלחמה ממשיכה לרחף מעל לכלכלה המקומית. ויותר משהיא מביאה לפגיעה של ממש בפעילות, החששות מהסלמה מהוות גורם משמעותי יותר מבחינת הפרמטרים בשוק. שער הדולר הוא כמובן הדוגמה הבולטת ביותר לעניין הזה. וברמות הנוכחית, PCE או לא PCE, קשה לנו לראות את בנק ישראל מוריד ריבית בעוד שבוע וחצי. ההודעה שאחריה תתקבל בשלהי אוגוסט. להערכתנו נראה שם הורדת ריבית מקומית".

14:30

המגמה המעורבת בבורסות אירופה נמשכת. מדד דאקס עולה ב-0.6%, ומדד הפוטסי עולה ברמה דומה. ואילו קאק הצרפתי יורד כעת ב-0.3%.

בשעות הבוקר התפרסם מדד המחירים לצרכן במספר מדינות באירופה. בצרפת, האינפלציה האטה מעט ביוני. גם בספרד האינפלציה מתחילה לרדת. לפי הנתונים שפורסמו, היא ירדה ביוני לקצב שנתי של 3.5%, לעומת 3.8% במאי.

באיטליה לעומת זאת האינפלציה המשיכה לעלות קלות, ב-0.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

13:00

חברת האחזקות היפנית סופטבנק הודיעה היום על כוונתה לגייס חוב של כ-900 מיליון דולר, וכ-900 מיליון אירו, הסכום הכולל שתגייס החברה צפוי לעמוד על 1.86 מיליארד דולר. התשואה השנתית על האג"ח שתנפיק החברה תעמוד על 5.4%-7%.

מטרת גיוס החוב כפולה לפי החברה, לכסות את החוב הקיים בה, ולהשקיע בפיתוח בינה מלאכותית. לאחר ההכרזה מניות החברה זינקו בכ-2.5%.

בצרפת, ימים אחדים לפני הבחירות לממשלה, הסקרים צופים ניצחון למפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן. הקאק, המדד המרכזי בבורסה הצרפתית, מאבד כעת 0.3% משוויו, עם ירידה של 3% במניית לוריאל , ירישה של 1.2% בהרמס , וירידה של 0.4% בלואי ויטון .

בארה"ב, החוזים על המדדים המרכזיים בוול סטריט ירוקים, כשבשוק מחכים לנתוני האינפלציה שיפורסמו בסוף החודש.

מדד האינפלציה המועדף על הפד, ה-PCE, צפוי להישאר במאי ללא שינוי יחסית לחודש אפריל, ולהגיע לקצב שנתי של 2.6%, כך לפי ה-CNBC.

מניית נייקי  צונחת ב-14% במסחר המוקדם לאחר שהחברה חתכה את התחזיות השניות שלה. לאחר מכן חברת הנעלת הספורט פוטלוקר  איבדה אף היא 5%.

11:00

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת, מדד דאקס עולה ב-0.3%, הפוטסי עולה ב-0.4%, ואילו הירידות בקאק הצרפתי מתחזקות ל-0.5%. 

בשוק המטבעות, ביפן, הין מגיע לשפל נוסף מול הדולר. מטבע הין עומד כעת על 160.9, לאחר שבשעות הבוקר אף חצה את רמת ה-161, בפעם הראשונה מאז 1986.

ביום רביעי האחרון המטבע היפני עמד על 160.82 - שפל של כ-38 שנה מול הדולר. השפל  העלה את ההערכות כי הבנק המרכזי עלול להתערב שוב בשוק המטבעות היפני.

10:15

פתיחה ירוקה ברובה בבורסות אירופה. מדד דאקס עולה ב-0.4%, הפוטסי עולה ב-0.5%, ואילו קאק הצרפתי נסחר בירידה של 0.1%. מדד סטוקס 50 הכלל אירופי עולה ב-0.3%.

בצרפת, מניית חברת האיפור לוריאל צונחת ב-2%, מניית לואי ויטון נחלשת ב-0.5%, ומניית הרמס מאבדת 0.6%.

המדדים המרכזיים באסיה ננעלו בעליות. הניקיי הוסיף 0.6%, , בורסת שנגחאי זינקה ב-0.7%, ומדד הקוספי עלה ב-0.5%.

ההנג סנג מטפס בכ-0.4%

8:10

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בעליות. הניקיי מוסיף 0.6%, ההנג סנג מטפס בכ-0.4%, בורסת שנגחאי מזנקת ב-1%, ומדד הקוספי עולה ב-0.3%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בעליות קלות, החוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.3%.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות קלות. נאסד"ק הוסיף ב-0.3%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.1%.

מניות השבבים נגררו היום לירידות בעקבות הדוח המאכזב של מיקרון טכנולוג'י שירדה בכ-6%, אנבידיה ירדה אף היא בכ-2%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח עולות קלות. התשואה על האגרת לשנתיים עולה בנקודה לרמה של 4.72%, והתשואה על האגרת ל-10 שנים מוסיפה 2 נקודות ונסחרת ברמה של 4.31

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בנעילה בת"א; אלקטריאון טיפסה בכ-12%, ריטיילורס צללה בכ-10%

מדד ת"א 35 עולה בכ-0.4%, ת"א 90 מוסיף לערכו 0.2% ● בסיכום חודש יוני מדד ת"א 35 נחלש כ-2% ובסיכום חצי שנתי עלה בכ-6% ● ה-S&P 500 עלה ב-15%, העלייה הגבוהה ביותר במחצית ראשונה של שנת בחירות מאז 1976 ● בשבוע הקרוב, ייערכו בחירות בבריטניה ולפרלמנט בצרפת ● במזרחי טפחות מעריכים שבנק ישראל יפחית את הריבית באוגוסט

סיכום מחצית בשוק המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

מי שהשקיע במניה הישראלית הזו שילש את כספו מתחילת השנה

המחצית הראשונה של 2024 האירה פנים למדדי הדגל בוול סטריט בעוד שבבורסה המקומית התמונה פחות זוהרת ● אילו מניות ישראליות כיכבו בוול סטריט, איזו מניה אכזבה במדד ת"א 125 ומה היה התחום הלוהט בשוק המניות?

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יש לכם 100 אלף שקל פנויים? המדריך למשקיע לטווח הקצר - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

כשמגיעים לטווחי השקעה קצרים של שנה או שנתיים, האפשרויות מצטמצמות - מומחים ממליצים על מכשירי ההשקעה המתאימים ● תופעה חדשה יחסית בארה"ב תופסת תאוצה - תעודות סל ממונפות על מניה בודדת ● ארבע מניות בת"א 35 אחראיות על העליות בו ● וגם: למה ההצלחה של אנבידיה היא הבעיה של שוק המניות

עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

הממדים של פרשת סלייס כמעט בלתי נתפסים: 4.3 מיליארד שקל של יותר מ־100 אלף חוסכים מוקפאים כבר יותר מחצי שנה ● ביום אחד מצאו את עצמם לקוחות חברת ניהול הגמל ללא חסכונות וללא עוגן כלכלי, ועבור אלפים מהם כלל לא ברור אם אי־פעם יקבלו את כספם בחזרה ● גלובס מביא את העדויות שמתארות שלב אחר שלב איך התפתחה הפרשה שמטלטלת את המדינה

הצוללת. הילה ויסברג ואסף גלעד בשיחה עם שיחה עם סאמר סינג'ילוואי / צילום: Reza Green

"אנחנו אשמים, כל העם הפלסטיני, במה שקרה ב-7 באוקטובר"

שיחה עם סאמר סינג'ילוואי, איש עסקים ופעיל פוליטי מהאופוזיציה בפת"ח ● על שלטון אבו מאזן, הרצון להקים מדינה פלסטינית דמוקרטית ורצועת עזה ביום שאחרי ● האזינו

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

איזה בנק עשה שינויים בקמפיין שלו לאחר שעורר סערה ברשת

איך אומרים פטריוטיזם בעברית, מי הבקיע את השער המהיר ביותר בתולדות היורו, ומהן ראשי התיבות של חסמב"ה? ● הטריוויה השבועית

ביקש לבטל את העברת הדירה לאשתו / איור: Shutterstock

האב גילה שהילדה איננה בתו וביקש לבטל את העברת הדירה לאשתו: מה קבע בית המשפט?

ביהמ"ש המחוזי הגן על זכויות הקניין בדירת מגורים שנרכשה ע"י אדם ללא שיתוף עם אחרים בכלל או בת זוגו בפרט ● לטענת האב, ההסכם הראשון נחתם רק בעקבות איומי האישה להפיל את העובר שברחמה, וההסכם השני נחתם רק כדי לספק קורת־גג לבתו

גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb

חברת המו"פ הרפואית ורילי תסגור את פעילותה בישראל בתחילת אוקטובר

ורילי, חברת הבת של אלפאבת (החברה האם של גוגל) אשר נוסדה כדי להוציא לפועל פרוייקטים ברמת חדשנות והשפעה גבוהה בתחום הבריאות, הודיעה כי תסגור את מרכז הפיתוח בישראל ● "ההחלטה לא קשורה למלחמה" מסרה החברה לגרדיאן הבריטי ● המרכז מעסיק 25 עובדים בישראל

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי, ומה טווח המחירים בשוק

פרויקט התחדשות עירונית ברחוב בלוך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

מעל 10 אלף יח"ד בחמש שנים: איזו עיר היא שיאנית ההתחדשות העירונית?

בדיקת הלמ"ס מעלה, כי תל אביב וערי המרכז מובילות בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית, ואילו בצפון ובדרום אין כמעט פרויקטים ● הממצאים מחזקים את הביקורת הרבה שקיימת כיום על ההתחדשות העירונית ותמ"א 38 בישראל, שאינה מגיעה כמעט לפריפריה

עופר גלבוע / צילום: שלומי יוסף

עופר גלבוע רכש חברת תעופה שעמדה בפני פשיטת רגל. היום היא שווה כמיליארד דולר

את חברת ק.א.ל הכושלת רכש גלבוע, לשעבר בכיר בענף הטקסטיל, תמורת כ־10 מיליון דולר בלבד: "הייתי המשוגע היחיד שהסכים לקנות חברה עם מטוס אחד, שנותר לו חודש לטוס" ● לאחר שהקורונה והאיום החות'י הזניקו את מחירי התובלה האווירית, היא נמצאת במקום שונה לגמרי עם הכנסות של כ-800 מיליון דולר בשנה ורווחיות גבוהה, הנובעת מהתמחות בהטסת מטענים מיוחדים

לשכת ההוצאה לפועל / צילום: רשות האכיפה והגבייה

עלייה במספר התיקים בהוצאה לפועל: באיזו עיר מספר החייבים הוא הגבוה ביותר?

מנתוני רשות האכיפה והגבייה עולה כי בסוף שנת 2023 היו במערכת ההוצאה לפועל 562,996 חייבים - עלייה של 5% לעומת 2022 ● בת ים בולטת עם השיעור הגבוה ביותר של חייבים מבין הערים הגדולות ● אילו ערים נוספות ברשימה?

טול כרם (ארכיון) / צילום: Associated Press, Majdi Mohammed

דיווח על חיסול מהאוויר בטול כרם; נפילות ליד קריית שמונה

הפלסטינים מדווחים שצה"ל תקף מהאוויר "ב-3 פצצות" במחנה פליטים נור א-שמס, וכי מדובר בניסיון חיסול • כוחות צה"ל בלחימה ממושכת במרכז הרצועה, רפיח וסג'עייה • שתי סגירות מעגל מהירות: חיל האוויר תקף חוליות מחבלים ששהו במבנים צבאיים של חיזבאללה • עדכונים שוטפים

קרית שמונה / צילום: Associated Press, Leo Correa

אזעקות בלתי פוסקות בצפון, דיווח על פגיעה ישירה בשלומי

עם כניסת השבת נשמעו עשרות התרעות ברחבי הצפון מפני טילים וחדירת כלי טיס • תושבים מדווחים על יירוטים בשמי נהריה, אזעקות נשמעו גם בשדרות • בעזה דיווחו על תקיפות ברפיח ובמרכז הרצועה ● עדכונים בולטים

אל''מ במיל' שי קרמונה / צילום: דוברות מתפ''ש

המנכ"ל שמשרת במילואים מאוקטובר כותב מהשטח: "הדיסוננס ענק"

שי קרמונה, מנכ"ל זכיינית KFC ישראל, משרת מאז אוקטובר במילואים כנציג מפקדת התיאום והקישור לעזה ● בטור מיוחד לגלובס הוא משתף באתגרים ובקשיים, ומסביר מה גורם לו להמשיך ● ישראל מתגייסת

HJ-8 (''חץ אדום'') / צילום: ויקיפדיה

נחשף טיל הנ"ט הסיני שבו חמאס משתמש נגד צה"ל

בתיעוד חדש מרפיח נחשף סרטון בו חמאס משתמש בטיל נ"ט מונחה מתוצרת סין ● משגר HJ-8L יכול לכלול שני טילים: אחד בעל טווח של 3 ק"מ ואחד גדול יותר ל־4 ק"מ ● טיל הנ"ט המונחה מתווסף לאמצעי לחימה נוספים מתוצרת סין שבהם השתמשו חמאס

''אינדל''. היוצר סירב ללבוש מדי שוטר כשהשתתף ב'האח הגדול' / צילום: הוט

"אינדל": יוצר יוצא אתיופיה בסדרה בועטת שלא מנסה לרכך את התמונה לצופים

דרמת פשע חדשה שעלתה לאוויר בהוט מציבה במרכזה את האלימות המשטרתית ממנה סובלים בני העדה האתיופית ● הסדרה לא מתחנפת לצופים ומציגה את המציאות הקשה של בני העדה בה גברים מסומנים אוטומטית כפושעים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

קרן הפנסיה סירבה לשלם לחולה בסרטן. מה קבע ביהמ"ש?

אב הגיש תביעת מזונות לביהמ"ש לענייני משפחה, אך גרושתו טענה כי הוא מחויב בתשלום מזונות ולכן אינו יכול להגיש בקשה כזו ● עיריית אשקלון פיגרה בתשלומים לקרן הפנסיה, והקרן סירבה לשלם קצבה לחולת סרטן ● ואדם שמכר לשותפו בחברה את מניותיו טען להסכמה בע"פ לרכוש אותן בחזרה ● 3 פסקי דין בשבוע

מאפים בקפה ברנצ'ו / צילום: דורון מניס

המושב בצפון שמאגד שלושה יקבי בוטיק מרעננים

עגלת קפה במרכזה של חוות סוסים, סדנה להכנת תכשירים מצמחים, שוק פשפשים כמו הברוקאנט בצרפת ולא פחות משלושה יקבים מרעננים ● ביקור בציפורי

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים