גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקריאה למשפיענים: קחו את הטלפון שלכם ושנו את מהלך ההיסטוריה

השבוע נפגשו בניו יורק כ־300 משפיענים עם כ־150 מיליון עוקבים, במטרה לדון בדרכים לקידום המלחמה באנטישמיות ● ראש העיר פנה אליהם ישירות: "זה הרגע שלכם, אין מקום לשנאה"

ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס / צילום: אוהד קב
ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס / צילום: אוהד קב

 

מאז שצה"ל נכנס לעזה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס, התמלאו הרשתות החברתיות במסרים פרו־פלסטיניים ואנטישמיים שנועדו להפיץ שנאה, להכפיש את ישראל ולצייר אותה כלא מוסרית, בלשון המעטה.

לצד הקולות הרבים האלה נשמעו גם קולות אחרים, ש"נלחמו" ברשתות למרות איומים ושיימינג, ומינפו את השפעתם כדי להיאבק באומץ באנטישמיות. על הרקע הזה התקיימה השבוע ועידת המשפיענים NYC Influencers Summit בניו יורק, בסימן "קולות למען האמת". 

ישראל מתגייסת | האפליקציה שמייצרת התאמה בין כישורי המילואימניקים לתפקידים שצה"ל צריך
ישראל מתגייסת | דווקא בזמן הקריאות לחרם על ישראל, יותר עסקים קטנים מוכרים בשוק הגלובלי
ישראל מתגייסת | כחמישית מהסטודנטים וחברי הסגל האקדמי בארץ פנו לטיפול נפשי במלחמה

הוועידה, פרי יוזמה משותפת של התנועה למאבק באנטישמיות ומשרד החוץ, הפגישה כ־300 משפיענים שמחזיקים במשותף כ־150 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות. חלקם פעילים בחזית ההסברה, ואחרים מתמחים במזון (פודיז), אופנה, סגנון חיים, מוזיקה ותרבות.

בין הדוברים היה הזמר היהודי־אמריקאי מתיסיהו, שחווה ביטולי הופעות מאז ה־7 באוקטובר בשל תמיכתו בישראל; אריק אדמס, ראש עיריית ניו יורק, שכבר התבטא מספר פעמים בשנה האחרונה לטובת ישראל; יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל וחברה בוועד האולימפי הבינלאומי; אופיר אקוניס, הקונסול הכללי בניו יורק; ועוד.

בין הנושאים שנידונו היו מאבק באנטישמיות באמצעות קומדיה, פירוק הנרטיבים השקריים של "התנועה הקווירית למען פלסטין" והדרכים היצירתיות לעמוד לצד ישראל והעם היהודי ברשתות החברתיות.

אדמס פנה למשפיענים ואמר להם: "אתם רק צריכים להרים את המכשירים שלכם כדי לשנות את מהלך ההיסטוריה. זה הרגע שלכם להשתמש בפלטפורמות שלכם, אין מקום לשנאה בעיר שלנו או על הגלובוס שלנו. אפשר לשנות את זה".

שימוש יעיל ברשתות

"זו הפסגה הבינלאומית הגדולה ביותר שנעשתה אי־פעם של משפיענים בעד ישראל ונגד אנטישמיות", אומר סשה רויטמן, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות. "היא סיפקה פלטפורמה לקולות שתומכים בעם היהודי להתאחד, לחלוק חוויות ולתכנן אסטרטגיה לשימוש יעיל בכוח שלהם ברשתות החברתיות.

"גל האנטישמיות ששוטף את העולם מחייב פעילות יצירתית. הדור הצעיר ניזון בעיקר מהחדשות ומהתכנים ברשתות, והם משפיעים על עיצוב תפיסת העולם שלו ביחס למלחמה, וגם משמשים חומר בערה שמלבה את אש האנטישמיות העולמית.

"אחת המטרות המרכזיות שלנו היא להעצים את משפיעני הרשת שתומכים בישראל - חלקם לא יהודים - לצייד אותם בארגז כלים הסברתי שיסייע להם להתמודד עם גלי השנאה, ולהראות שהם לא לבד".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

הגל שלי ועיריית תל אביב־יפו

עמותת הגל שלי, בשיתוף נמל יפו, יקיימו תערוכת צילומים המתעדת טיפול בטראומה באמצעות גלישת גלים, בעקבות אירועי ה־7 באוקטובר.

את התערוכה "ליפול ולקום" אוצר הצלם וחתן פרס ישראל אלכס ליבק. היא מתעדת צעירים וצעירות ובוגרים ובוגרות תושבי עוטף עזה ששרדו את התופת, שורדי ושורדות מסיבות הנובה ופסיידאק, מפונים ומפונות, חיילים וחיילות שנפגעו בגוף ובנפש וכן חטופות וחטופים צעירים ששבו מהשבי, הלוקחים חלק בתוכנית הטיפולית "כלים מהגלים".

בתערוכה לוקחים חלק כ-25 צלמים, חלקם מקצועיים וחלקם חובבנים שעברו בעצמם את התוכנית הטיפולית בעקבות הטראומה, וחשו צורך לתעד את התהליך הרגשי שחוו. את התמונות המוצגות ניתן יהיה לרכוש, וההכנסות יועברו להמשך פעילות העמותה בתוכנית לנפגעי טראומה.

מאז פרוץ המלחמה ועד כה נרשמו כ-1,800 משתתפים ומשתתפות למרכזי החירום של העמותה, ולקחו חלק במפגשים המשלבים בין פעילות גופנית בים לבין שיח רגשי, בהנחיית אנשי ונשות מקצוע מתחומי חינוך וים, פסיכולוגים קליניים ועובדים סוציאליים עם התמחות בטראומה.

התערוכה תתקיים מחסן 2 בנמל יפו המתחדש בתאריכים 5.7-5.8.24. ראשון-חמישי 10:00-20:00, שישי 10:00-15:00, שבת 10:00-20:00. ללא עלות.

אקטיב

חברת אקטיב, שבימי שגרה ממוקמת בקריית שמונה, נאלצה להתפנות מהעיר עם פרוץ המלחמה, וכ-100 עובדים פוזרו ברחבי הארץ. כעת יוצאת החברה בגיוס עובדים מפוני הצפון, וקוראת להם להצטרף לשורותיה.

לדברי מורגן ברמי, מנכ"לית אקטיב, העוסקת בשירות ומכירות, "מיקומה של החברה דווקא בקריית שמונה אינו מקרי, אלא נובע ממניעים ציוניים של בעלי החברה לייצר מקור תעסוקה לעובדים בישובים סמוכי גדר, על־מנת לאפשר להם להתפרנס בכבוד. אנחנו רוצים לסייע ולחזק מפונים נוספים שיצטרפו לעובדי החברה, בתקווה שנוכל בקרוב לחזור כולנו יחד לשגרת חיינו".

לפרטים: 053-6833367 או במייל meiravs@activesales.co.il

עמותת הגשמת חלום

בצל המלחמה, עמותת "הגשמת חלום" הטיסה מילואימניקים שנפצעו בזמן הלחימה בעזה לשני משחקי יורו - הולנד־רומניה ואיטליה־ספרד. במסגרת היוזמה, העמותה רכשה את כרטיסי הטיסה, הלינות וכרטיסי המשחקים, וארגנה טיולים למשתתפים.

נועם הרוש ועידו קנדר / צילום: באדיבות עמותת הגשמת חלום

בשגרה מגשימה העמותה חלומות לילדים חולים, ומאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" החלה להגשים חלומות למילואימניקים, פצועי מלחמה ונכי צה"ל.

מאנדיי

משלחת ישראל למוסדות האו"ם פתחה את התערוכה הישראלית CreatingHope#, שנוצרה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, במטה האו"ם בז'נבה. במעמד נכחו שגרירים ודיפלומטים, ראשי ארגונים בינלאומיים, מנהיגי הקהילה היהודית המקומית ועוד. התערוכה תוצג עד 8 ביולי.

במקור נקראה התערוכה #יוצריםתקווה, והיא הוצגה ביוזמת חברת ההייטק הישראלית מאנדיי כתערוכת רחוב שהתפרסה על גבי כ-100 שלטי חוצות ברחבי ישראל. בתערוכה מוצגות יצירותיהם של נפגעי הטבח והמלחמה, מפונים מהעוטף ומצפון הארץ, משפחות שכולות, אנשי מילואים ונשים וילדות שהיו בשבי חמאס.

בין המציגים: אמיליה אלוני, אביגיל עידן ומורן סטלה ינאי שנחטפו ושוחררו משבי החמאס; ענבר היימן pink, אמנית רחוב שנחטפה מהמסיבה בנובה ונרצחה בעזה; סם חלבי, גיא פינס, ציון ברוך, זיו קורן ועוד.

עוד כתבות

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

הביטקוין הגיע לשפל של 5 חודשים, למה זה קורה?

תשלומי פיצויים של בורסה שפשטה רגל גורמים לחשש מהצפת השוק במטבעות ביטקוין ● הביטקוין מתערער ויורד לשפל של כחמישה חודשים, וכנהוג גורר איתו את שאר מטבעות הקריפטו המרכזיים ● אבל התחזית צופה שהביטקוין יחזור ויתחזק

הצוללת. הילה ויסברג ודין שמואל אלמס בשיחה עם ד''ר גליה לינדנשטראוס / צילום: פרטי

המומחית שמציעה הסבר מפתיע לחרם שהטילה טורקיה על ישראל

שיחה עם ד"ר גליה לינדנשטראוס, חוקרת בכירה ב־INSS ● על הכוחות שמניעים את ארדואן מאחורי הקלעים ושאלת היום שאחריו ועל האינטרס הכלכלי מול איראן ורוסיה ● האזינו

חנות של קרטייה בשאנז אליזה בפריז / צילום: Shutterstock

הנכסים שאפילו הריבית הגבוהה לא יכולה לגעת בהם

התחרות על החנויות הבלעדיות ביותר בעולם היא עזה, למרות הגידול המתון בשכר הדירה ● אפילו בלקסטון להוטה לדריסת רגל בשוק הזה

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה / צילום: Associated Press, Hussein Malla

המתקפה החריפה על הצפון. מה אפשר ללמוד מיעדי הטילים של חיזבאללה?

המתקפה הנוכחית הגיעה בעקבות חיסול מפקד יחידת עזיז של חיזבאללה ע"י ישראל ● מדובר בפגיעה המשמעותית ביותר של ישראל בחיזבאללה, מאז חיסול מפקד יחידת נאסר ומפקד כוח רדואן ● עד כמה המתקפה של חיזבאללה חריגה בהיקפה, וכמה רקטות וכטב"מים יש לארגון הטרור השיעי? ● גלובס עושה סדר

התחדשות עירונית. ''יותר מעורבות של המדינה גם לאחר האכלוס'' / צילום: נוי מאיה

מחקר: מה צריך לעשות כדי לצמצם את הפערים בין האוכלוסיות בפרויקטי התחדשות עירונית

פרויקטי התחדשות עירונית מובילים במקרים רבים לרווח לדיירים הוותיקים, אך יכולים להכניס אותם גם להוצאות גבוהות לאורך הזמן ● מחקר חדש בדק את הפערים בין הדיירים הוותיקים לחדשים ובחן מה ניתן לעשות כדי לצמצם אותם

הדמיית העיר החכמה של Woven by Toyota / צילום: Toyota UK

יצרנית הרכב הגדולה בעולם בונה את העיר החכמה הראשונה

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, בונה את העיר החכמה הראשונה בעולם, ביפן • השלב הראשון של הפיתוח מתוכנן להסתיים עד סוף השנה, אבל מה נותר מהחזון שהניע אותו?

שלט רחוב של המלך סלמן (מימין) ובנו מוחמד. פער הדורות משתקף ביחס לישראל / צילום: ap, Amr Nabil

"האיראנים מצאו את עצמם עם הגב לקיר": העיתונאי הסעודי שבטוח - זו הסיבה לטבח המזעזע של ה-7 באוקטובר

עבד אל־עזיז אל־חמיס, עיתונאי סעודי מוביל, ניצל את מעמדו וכ־350 אלף עוקביו כדי להביע עמדה ברורה נגד פשעי חמאס ומשטר האייתוללות, וגרף כותרות בכל העולם ● לגלובס הוא מסביר את השיקול האיראני, ומה ישראל צריכה לעשות לטובת נורמליזציה

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

ווינסטון צ'רצ'יל זכה בפרס נובל. על מה?

מה השם החדש שניתן למשרד החקלאות, מדוע הופסק משחק הכדורגל בין גרמניה לדנמרק בשמינית גמר היורו, ואיזו מדינה ידועה בתור "המדינה הראשונה"?  ● הטריוויה השבועית

 

בינה מלאכותית לא מחסלת משרות? ספרו את זה לפרילנסרים / צילום: Shutterstock

שנתיים לאחר השקת ChatGPT: מהם הג'ובים שהכי נפגעו?

שנתיים לאחר שהושקו שירות ChatGPT ומודלים דומים לו, מחקרים קובעים בוודאות: AI נוגסת נתחים משמעותיים מהכנסתם של עצמאים ● זה ניכר בתחומים שבהם מצטיינת בינה מלאכותית יוצרת, כמו כתיבה, תרגום או תכנות ● מה זה אומר על העתיד של שוק העבודה כולו, ומי דווקא מצליח להרוויח מזה?

שימפנזים. מעמידים גם שומרי ראש / צילום: Shutterstock

מארבים, איסוף מודיעין וחיסולים: הצד האפל של השימפנזים מוכיח שוב עד כמה הם דומים לנו

עשרות שנות מחקר לא הותירו מקום לספק: השימפנזים מנוסים ביסודות המלחמה, וגם יודעים להטיל טרור

מסעוד פזשכיאן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

"אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם": המועמד המפתיע לנשיאות איראן

ביום שישי הקרוב ייגשו להצביע אזרחי איראן לסיבוב נוסף של הבחירות לנשיאות ● בסיבוב הראשון הוביל הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, אך הוא לא השיג את המינימום הדרוש לניצחון ויתמודד מול השמרן הקיצוני סעיד ג'לילי ● "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם", פרס פזשכיאן את משנתו בכנס בחירות

שקדי עגל איסקנדר / צילום: אסף קרלה

פאסטל של גל בן–משה היא חוף מבטחים בעיר של טרנדים

השף בעל כוכב המישלן בברלין אמנם לא ממציא את הגלגל בפאסטל, אבל מציג פרשנות אישית למנות ביסטרו מקומיות, עונתיות וטובות

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend

ניצחון ליזמים: מס השבחת המטרו צפוי לרדת ב-15%

בדיון הקרוב בוועדת הפנים, שיתקיים בתחילת השבוע הבא, צפוי להיקבע כי המס יופחת בשיעור זה עד סוף 2029, ולאחר מכן יהיה בשיעור 72% • עוד בדיון: עד 550 מיליון שקל סיוע לעסקים שייפגעו מהעבודות

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בסמוך לשכונה החרדית בנתניה: דירה בלי ממ"ד בבניין ישן נמכרה בכ־2 מיליון שקל

ברחוב הרצוג בנתניה נמכרה דירת 5 חדרים בקומה 4, ב־2.17 מיליון שקל ● היא נמכרה בתוך שבועיים מרגע הפרסום לזוג צעיר ● מעבר לכביש שוכנת קריית צאנז, שכונה חרדית שבשטחה נמצא בית החולים לניאדו ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כך מנעה לשכת השר לביטחון לאומי מידע לפי חוק, והציבור משלם

פרוטוקול דיון שהתקיים השבוע בביהמ"ש המחוזי בירושלים מקנה אינדיקציה נוספת לשפל ביחסי הנהלת המשרד לביטחון לאומי והייעוץ המשפטי ● עמותת "הצלחה" הגישה בקשת חופש מידע למשרד; למרות שהוסכם למסור מענה לבקשה, המענה לא הגיע ● העמותה פנתה לבית המשפט - והציבור יממן את ההוצאות

''מחכים שהמטבע יחזור ל־3.6 שקל לדולר'' / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל אולי לא יוריד את הריבית בשבוע הבא, אבל הדרמה צפויה להסתתר במקום אחר

עפ"י ההערכות בשוק, בנק ישראל צפוי להשאיר גם בשבוע הבא את הריבית על רמה של 4.5%, אך עדכון התחזיות יוכל להצביע על הצפי להמשך השנה ● בינתיים, פרמיית הסיכון של ישראל רק מוסיפה לעלות, והשקל נחלש ביותר מ־1.3% מול הדולר מאז ההחלטה באפריל

אמיר אליחי, מייסד ומנכ''ל Carbyne / צילום: מאט קאר

הוא הקים מיזם כשעבד כמאבטח בארה"ב ואז היה שוד ששינה את חייו

הוא היה אמור להתחיל התמחות, אבל אז נקלע לאירוע שאילץ אותו להעיד במשטרה: "זו הייתה חוויה נוראה" ● אז הוא חשב על כלי שיצליח לייעל את המערכת כולה: "אנחנו תומכים במוקדי 911 מ־120 מדינות בעולם" ● אז למה המשטרה מסרבת לשתף איתו פעולה? ● שיחה קצרה עם אמיר אליחי, מייסד ומנכ"ל Carbyne

סיכום שווקים / צילומים: shutterstock,AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האנליסטים ממליצים: אלה המניות שלא כדאי למכור - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד S&P 500 הניב לחוסכי הגמל במחצית הראשונה של 2024 תשואה כמעט כפולה מהמסלולים המנייתיי - ויותר מפי שלושה מאלה הכלליים ● מנגד, בג'יי.פי. מורגן צופים כי המדד יירד ב-22% עד סוף השנה ● וגם: ניתוח סטטיסטי מנסה לענות על השאלה: באיזה יום הכי כדאי להיכנס לשוק המניות?

מערכת ''קלע דוד'', תוצרת רפאל / צילום: דוברות רפאל

עסקת הענק של ארה"ב והתחרות למערכת הנשק הישראלית

צבא ארה"ב רוכש מערכות פטריוט מתקדמות בסך 5.2 מיליארד דולר מלוקהיד מרטין ● סין טוענת כי פיתחה מטוס חמקן שכנפיו מתפרקות לשני מל"טים - תוך כדי טיסה ● רוסיה משתמשת ברכבים בלתי־מאוישים כדי לפזר עשן כבד בשדה הקרב ● וגם: המשימה המסתורית של הצוללת הפורטוגלית במרחב הארקטי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

השר גולדקנופף מבקר באדמות היישוב תילה / צילום: יח''צ

10 קילומטר צפונית לבאר שבע: בשקט בשקט אושרה השבוע הקמת עיר חדשה. למה אף אחד לא רצה קרדיט?

בשקט בשקט הממשלה אישרה השבוע הקמת עיר חדשה בישראל, 10 קילומטר צפונית לבאר שבע, אבל איש לא מיהר לקחת על זה קרדיט ● למה? כי הדרך אל היעד נראית עקומה וסלקטיבית מאי פעם, בזמן שהגוף התכנוני הכי חשוב במדינה הפסיק להקשיב לאנשי המקצוע