גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית באירופה; בורסת וול סטריט בחופש יום העצמאות

כשברקע הבחירות בבריטניה, הפוטסי טיפס בכ-0.8% ● מדד ניקייי עלה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות ● הפניקס על שוק החוב בארה"ב: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תשואות תלול יותר" • יו"ר הפדרל ריזרב: "רוצה לראות צמצום נוסף כדי להוריד את הריבית" • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

לונדון / צילום: Shutterstock
לונדון / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

18:40

נעילה חיובית באירופה: מדד הדאקס עלה בכ-0.4%, ומדדי הפוטסי והקאק טיפסו שניהם בכ-0.8%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-4.3% ומחירו עומד על כ-57,600 דולר, בעוד האת'ריום יורד בכ-5.4% ומחירו עומד על כ-3,129 דולר.

16:45

המגמה החיובית באירופה נמשכת: מדד הדאקס עולה בכ-0.4%, הקאק מטפס בכ-0.8% והפוטסי מתקדם בכ-0.9%. 

מניית היצרנית הגרמנית קונטיננטל  קפצה ב-9.7%, לאחר שאנליסטים של סיטיבנק העלו את הדירוג שלה ל"קנה", וציינו כי הם מזהים רוח גבית חיובית למחלקת הרכב של החברה ברבעון השני.

בבריטניה, מניית חברת משלוחי האוכל הלופרש טיפסה בכ-10%, וכך השלימה עלייה של כמעט 33% עד כה השבוע. ג'יי.פי. מורגן הסירו את המניה מרשימת המעקב השלילי שלו, וציין כי הביקוש למשלוחי האוכל נמצא בהתייצבות בצפון אמריקה.

15:07

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ב-0.8%  ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. השוק מושפע לחיוב מנתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה) ומהאירועים הפוליטיים באירופה.

בבחירות שמתהלות כעת בבריטניה תנצח ככל הנראה מפלגת הלייבור, הנחה שמרגיעה את השווקים. בראשון יתקיימו הבחירות השניות בצרפת. 

בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום העצמאות של ארה"ב. 

בשוק הסחורות מחירי הנפט יורדים היום משיא של כחודשיים. מחירה של חבית נפט אמריקאי יורד בכ-0.8% ל-83 דולר לחבית ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 86.7 דולר.

13:08

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים וזאת בעיקר ב"זכות" נתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה)  מגבירים את התקווה להורדת ריבית קרבה בארה"ב - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%.

נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

11:39

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.4%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

10:27

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.5%, קאק ב-0.6% ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.5%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה

08:50

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת - מדד ניקייי עולה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות אותו ולראשונה מאז אפריל והוא קרוב לשיאו. מדד שנחאי יורד ב-0.4%, מדד הנג ללא שינוי ומדד קוספי הדרום קוריאני עולה ב-0.7%. 

היום יום העצמאות בארה"ב לא יערך מסחר בוול סטריט.

אתמול בוול סטריט ננעל יום המסחר המקוצר במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, S&P 500 עלה ב-0.5% ל-5,537 נקודות לאחר ששלשום חצה לראשונה אי פעם את רף 5,500 הנקודות, נאסד"ק עלה ב-0.9% לשיא נוסף. 

כלכלני פעילים ניהול תיקי השקעות מציינים ש"החודש האחרון הראה שוב את ההובלה הניכרת של וול-סטריט ביחס ליתר הבורסות בעולם. אמנם מדד המניות הגלובלי עלה בשיעור לא זניח של 2.6% אך מדדי S&P 500 ונאסד"ק הוסיפו 4% ו- 7% בהתאמה באותו פרק זמן. מאידך, מדד דאו ג'ונס עלה בשיעור של 1.6% ומתחילת השנה עלייתו הגיעה ל- 4%".

טסלה  עלתה אתמול ב-6% נוספים לאחר שביום שלישי זינקה ב-10% בעקבות דוח מסירות של הרבעון השני שהצביע על 444 אלף מסירות, מעל לציפיות האנליסטים. מתחילת יוני השלימה טסלה זינוק של כ-40% ומחקה את כל הירידות מתחילת השנה.

אנבידיה  התאוששה מכמה ימים של דישדוש וזינקה ב-4.5% ועקפה שוב את רף ה-3 טריליון בשווי השוק שלה.

ננו דיימנשן רוכשת את דסקטופ מטאל בפרמיה של 27%. דסקטופ מטאל המתמזגה לספאק לפני כ-4 שנים בשווי של 2.5 מיליארד דולר, ומאז ירד שוויה ביותר מ-90%. בשתי החברות מאמינים שהיתרונות בעסקה הם מוצרים משלימים והאצה לקראת מעבר התעשייה לייצור נרחב. 

האנליסטים בטוחים: המניה שעומדת לזנק ואלו שעולות בקביעות במחצית השנייה של השנה 

בשוק החוב בארה"ב תשואת הממשלתית ל־10 שנים נותרה בעינה על 4.4%, והתשואה לשנתיים עלתה ועמדה על 4.7%.

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות ניתחה את תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ביחס לסיכוייו של דונלד טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תלול יותר, כך לפחות משדרת וול סטריט השבוע", כתבה אשכנזי, "בשוק חוב של כ-27 טריליון דולר מתחילים להתרגל לרעיון שדונלד טראמפ חוזר לבית הלבן ואם זה קורה, אז מבחינת המשקיעים כדאי להערך לתשואות אג"ח גבוהות יותר ועקום תשואות תלול יותר, או מה שמכונה 'bear steepening' - משקיעים קונים ניירות למועד קצר יותר ומוכרים ניירות לטווח ארוך יותר מאז הדיבייט בין טראמפ לביידן בשבוע שעבר. ברקע, בתי השקעות כמו מורגן סטנלי וברקלי מציעים ללקוחות להתכונן לאינפלציה 'דביקה' יותר ותשואות ארוכות גבוהות יותר".

אשכנזי הוסיפה ש"ככל שההימור הזה צובר תאוצה בשוק,  הפוזיציות הפתוחות זינקו בסכום כולל של כ-15.7 מיליון דולר לנקודת בסיס - מה שמעיד על תיאבון הסוחרים לעסקאות שמהמרות על תלילות העקום".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו אתמול בכ-0.5% בעקבות נתוני התעסוקה החלשים שהתפרסמו בארה"ב, הנפט מסוג ברנט  נסחר ב־87 דולר, והגולמי נסחר ב־82.7 דולר לחבית. מחירי הנפט עלו לאחרונה בעקבות ההסלמה באזורנו ובעיקר בצפון, שעלולה להעיב על אספקת הנפט וההוריקן בריל (Beryl) באוקיינוס האטלנטי.

מאקרו בארה"ב - דוח התעסוקה של הסקטור הפרטי שהתפרסם אתמול הצביע על 150 אלף משרות חדשות בחודש יוני, נמוך מהצפי שעמד על 165 אלף משרות חדשות. 

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של הפד מישיבתו בחודש יוני. לפי הפרוטוקולים בפד חושבים שהאינפלציה בארה"ב נעה בכיוון הנכון, אך הם לא רואים שיש סיבה להוריד את הריבית עד שהיא תגיע קרוב יותר ליעד של 2% בשנה. 

הפוקוס של מקבלי ההחלטות בבנק המרכזי של ארה"ב יהיה לדוח התעסוקה ליוני שיתפרסם בשישי הזה. בשוק צופים המשך התמתנות בשוק העבודה. 

עוד כתבות

בינה מלאכותית לא מחסלת משרות? ספרו את זה לפרילנסרים / צילום: Shutterstock

שנתיים לאחר השקת ChatGPT: מהם הג'ובים שהכי נפגעו?

שנתיים לאחר שהושקו שירות ChatGPT ומודלים דומים לו, מחקרים קובעים בוודאות: AI נוגסת נתחים משמעותיים מהכנסתם של עצמאים ● זה ניכר בתחומים שבהם מצטיינת בינה מלאכותית יוצרת, כמו כתיבה, תרגום או תכנות ● מה זה אומר על העתיד של שוק העבודה כולו, ומי דווקא מצליח להרוויח מזה?

קיר סטארמר, מנהיג מפלגת הלייבור

ניצחון הלייבור בבריטניה: הציפיות בשמיים, אבל המציאות הגלובלית מעבר לפינה

קיר סטארמר סחף את בריטניה והוביל את מפלגת הלייבור לאחד מהניצחונות הגדולים שלה ● אלא שבעקבות הציפיות הגבוהות ימי החסד שלו יגמרו כבר היום לאחר שיקבל מהמלך את תפקיד ראש הממשלה ● על הפרק: הסכמי הסחר מול האיחוד, התקררות הכלכלה הסינית והתמודדות אפשרית עם כוחות עונים - דווקא בקרב בעלות ברית

שקדי עגל איסקנדר / צילום: אסף קרלה

פאסטל של גל בן–משה היא חוף מבטחים בעיר של טרנדים

השף בעל כוכב המישלן בברלין אמנם לא ממציא את הגלגל בפאסטל, אבל מציג פרשנות אישית למנות ביסטרו מקומיות, עונתיות וטובות

קמפיין עלית / צילום: צילום מסך מהקמפיין

הפרסומת של ממתקי עלית היא האהובה ביותר השבוע, ואיפה מתברגת נועה תשבי?

חברת הביטוח מגדל החליפה סלוגן, נפרדה מהפרזנטור הקודם, השקיעה כ–1.6 מיליון שקל - ומתברגת במקום השביעי בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● במלונות דן בוחרים במסר של על–זמניות כדי להחזיר את הישראלים לאילת

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים אליפות. הכדורגל האנגלי הכניס כ־7 מיליארד אירו / צילום: ap, Dave Thompson

35 מיליארד אירו בשנה: אירופה מאוהבת בכדורגל. דוח חדש מגלה את המספרים

מיליוני צופים דבוקים למשחקי היורו, אבל השיגעון לא עוצר בנבחרות: הסקירה השנתית של פירמת הייעוץ דלויט מגלה כי הצמיחה בכדורגל האירופי הגיעה בעונה הקודמת לשיא הכנסות, עם צפי לעלייה ● איזו ליגה בולטת, איך זה משפיע על ישראל ומתי יפרוץ גם כדורגל הנשים?

מתוך הסרט ''הקול בראש 2''. מאיים להיות תופעה מסדר הגודל של ''ברבי''

על הקלות שבה "הקול בראש" שינה את חוקי המשחק של דיבוב סרטים

שובר הקופות "הקול בראש 2" חייב את הצלחתו בעיקר לקולם של כוכבים ידועים ● בסרט השני עוררה ההפקה זעם כשהציעה משכורות מופחתות למדבבים שהתנגדו לתרום את קולם ● גם הבינה המלאכותית מאיימת על עתידם של המדבבים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כך מנעה לשכת השר לביטחון לאומי מידע לפי חוק, והציבור משלם

פרוטוקול דיון שהתקיים השבוע בביהמ"ש המחוזי בירושלים מקנה אינדיקציה נוספת לשפל ביחסי הנהלת המשרד לביטחון לאומי והייעוץ המשפטי ● עמותת "הצלחה" הגישה בקשת חופש מידע למשרד; למרות שהוסכם למסור מענה לבקשה, המענה לא הגיע ● העמותה פנתה לבית המשפט - והציבור יממן את ההוצאות

אילוסטרציה: Shutterstock

הפסיכולוג שחקר כמה חוויות טובות צריך כדי למחוק זיכרון שלילי אחד

פרופ' רוי באומייסטר שינה את כל מה שאנחנו יודעים על כוח רצון בניסוי הצנונית והעוגיות המפורסם שלו ● עכשיו הוא רוצה לעזור לנו להתגבר על אפקט השליליות, שצובע גם את החוויות הטובות שלנו בשחור

''מחכים שהמטבע יחזור ל־3.6 שקל לדולר'' / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל אולי לא יוריד את הריבית בשבוע הבא, אבל הדרמה צפויה להסתתר במקום אחר

עפ"י ההערכות בשוק, בנק ישראל צפוי להשאיר גם בשבוע הבא את הריבית על רמה של 4.5%, אך עדכון התחזיות יוכל להצביע על הצפי להמשך השנה ● בינתיים, פרמיית הסיכון של ישראל רק מוסיפה לעלות, והשקל נחלש ביותר מ־1.3% מול הדולר מאז ההחלטה באפריל

השבוע בעולם / חומרים: Kirsty Wigglesworth-AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מערכות בחירות טורפות את הקלפים בבריטניה, בצרפת ובארה״ב וההיפופוטמים עפים

השלטון בבריטניה עובר במהירות ובקלות שמאלה, ובצרפת מתנהל ניסיון נואש לבלום את הימין הקיצוני ● שוקי ההימורים מהמרים על פרישת ביידן ● ההוריקן הראשון של העונה דוהר לעבר טקסס, והמחקר ששם לב שהיפופוטמים בעצם עפים

צבי מדלג בין החלקות השרופות. גבול הצפון / צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע

כלבים משוטטים ברחו לישראל מההפגזות בלבנון: כך הפכו יישובי הצפון לג'ונגל בחסות המלחמה

להקות תנים בין הבתים, כלבים שפלשו מלבנון, שטחי ענק שרופים וציידים לא חוקיים ● כשמרבית התושבים מפונים, את מקומם בערי הצפון תופסים בעלי החיים ● המשרד להגנת הסביבה: "נדע לשקם את המערכת האקולוגית, אבל היא לא תחזור להיות מה שהייתה"

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בסמוך לשכונה החרדית בנתניה: דירה בלי ממ"ד בבניין ישן נמכרה בכ־2 מיליון שקל

ברחוב הרצוג בנתניה נמכרה דירת 5 חדרים בקומה 4, ב־2.17 מיליון שקל ● היא נמכרה בתוך שבועיים מרגע הפרסום לזוג צעיר ● מעבר לכביש שוכנת קריית צאנז, שכונה חרדית שבשטחה נמצא בית החולים לניאדו ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

אילוסטרציה: Shutterstock

האם כספי המסים חוזרים אלינו? המחקר שחושף פערים עצומים בין המגזרים

מחקר אקדמי מקיף מציג תמונה מלאה של תשלומי המס וחלוקת משאבי המדינה בין המגזרים - כולל מסים עקיפים ושירותי ממשלה שאינם קצבאות ● משק הבית היהודי הלא–חרדי משלם 6,115 שקל יותר במסים בכל חודש מאשר התמורה שהוא מקבל מהממשלה ● ויש גם כמה מיתוסים שנשברו

ראש ממשלת ארמניה פשיניאן, נשיא רוסיה פוטין ונשיא אזרבייג'ן אלייב. ארמניה נבגדה / צילום: Reuters, SPUTNIK

ארמנים וישראלים לוחמים את מלחמת האבות

נפגשנו רק פעם אחת, לפני 2,100 שנה, על גדות הליטני ● אבל הארמנים הם תאומינו ההיסטוריים, וגם הם שקעו אל משבר קיומי שלושה שבועות לפני השבת השחורה

הדמיית העיר החכמה של Woven by Toyota / צילום: Toyota UK

יצרנית הרכב הגדולה בעולם בונה את העיר החכמה הראשונה

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, בונה את העיר החכמה הראשונה בעולם, ביפן • השלב הראשון של הפיתוח מתוכנן להסתיים עד סוף השנה, אבל מה נותר מהחזון שהניע אותו?

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה / צילום: Associated Press, Hussein Malla

המתקפה החריפה על הצפון. מה אפשר ללמוד מיעדי הטילים של חיזבאללה?

המתקפה הנוכחית הגיעה בעקבות חיסול מפקד יחידת עזיז של חיזבאללה ע"י ישראל ● מדובר בפגיעה המשמעותית ביותר של ישראל בחיזבאללה, מאז חיסול מפקד יחידת נאסר ומפקד כוח רדואן ● עד כמה המתקפה של חיזבאללה חריגה בהיקפה, וכמה רקטות וכטב"מים יש לארגון הטרור השיעי? ● גלובס עושה סדר

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה ירוקה בוול סטריט אחרי דוח התעסוקה; הנאסד"ק עלה בכ-0.8%

נעילה מעורבת באירופה ● דוח התעסוקה: 206 אלף משרות נוספו לשוק העבודה האמריקאי; שיעור האבטלה עומד על 4.1% ● נעילה מעורבת באסיה: הניקיי ושנגחאי ננעלו בירידות בעוד שקוספי ושנזן עלו ● ההוצאות של משקי הבית ביפן בחודש מאי ירדו ב-1.8% במונחים ריאליים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - בניגוד להערכות האנליסטים ● שערי מטבעות הקריפטו ממשיכים לרדת

אלפא רומיאו סטלביו VELOCHE / צילום: יח''צ

האלפא רומיאו החדשה: עם מחיר שאפתני והתנהגות כביש ללא תחרות

העדכון האחרון שימר את העיצוב החושני והמוכר של ה–SUV הגדול של אלפא ושדרג את הטכנולוגיה ואיכות הייצור ● יש מתחרים יותר מרווחים ומתוחכמים, אבל הקשר למורשת והתנהגות הכביש עדיין ללא תחרות ● מבחן דרכים

ההפגנה בקפלן, הערב / צילום: גלעד פירסט Gilad Furst

"עסקה עכשיו": המונים מפגינים ברחבי הארץ בקריאה לעסקת חטופים

אלמוג מאיר ג'אן מדבר בפעם הראשונה: "נולדתי מחדש, מחבק את אימא שלי בכל בוקר"  • עשרות אלפים מפגינים בקריאה לעסקה לשחרור החטופים • הלוחמים הפועלים באזור רפיח איתרו פירים במבני מגורים והשמידו מחסן אמל"ח • דיווח: כטב"ם תקף רכב בעומק לבנון, באזור בעלבכ • עדכונים בולטים

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend

ניצחון ליזמים: מס השבחת המטרו צפוי לרדת ב-15%

בדיון הקרוב בוועדת הפנים, שיתקיים בתחילת השבוע הבא, צפוי להיקבע כי המס יופחת בשיעור זה עד סוף 2029, ולאחר מכן יהיה בשיעור 72% • עוד בדיון: עד 550 מיליון שקל סיוע לעסקים שייפגעו מהעבודות