דחיית הבחירות ברשויות המקומיות היא דרמטית לענף הנדל"ן • מינהל התכנון פרסם חוות דעת של היועמ"שית עו"ד תדמור עציון, שמסבירה כי "המסמך נועד לזוז מקיפאון שנוצר בוועדות המקומיות" • מה ניתן לקדם בוועדות המקומיות בתכנון וברישוי בעקבות חוות הדעת?
הכוונה לחייב בחוק בנייה של מרפסות סוכה ברבע מהדירות בכל פרויקט מזכירה כי דווקא הצרכים הייחודיים של החברה החרדית יכולים להיות הבסיס לתיקון הדרוש לתכנון בישראל • במקום שטחים פתוחים ריקים ורחובות לכלי רכב, הגדלת הצפיפות וחיזוק הקהילה
אם אתם מוצאים את עצמכם יושבים בפקקים בלתי נגמרים ביציאה מהשכונה בשביל להגיע לעבודה או לסידורים, דעו שזו לא גזירת גורל, אלא תכנון גרוע • גלובס בדק שלוש שכונות חדשות שהתכנון שלהן ימשיך לעודד פקקים ויפגע באיכות החיים של התושבים
המדינה מפנה את תקציביה שוב ושוב ליישובים חדשים, בזמן שמערכים ותשתיות שקיימים בפריפריה כבר כושלים • מותו של תושב ערד השבוע עקב בור במערך הכבאות הוא עוד הוכחה עצובה לכך שתכנון לקוי הוא לא רק עניין של נוחות, הוא גם עולה בחיי אדם
לעיר הצפונית יש יתרונות תחרותיים ומוקדי פעילויות שאינם מנוצלים • המסחר בשדרות הגעתון דעך לאורך השנים, כוח הקנייה זולג החוצה, והיצע הלינה כולל חמישה בתי מלון בלבד • מספר מהלכים יוכלו לחולל בה צמיחה כלכלית ושיווקית
החברה הבדואית עוברת תהליכי עומק ושינויים כלכליים, המשפיעים גם על ההכנסה הפנויה ועל תמהיל הביקושים ברהט • כדי לעצור את דליפת כוח הקנייה החוצה, יש למנף את כלכלת העיר באמצעות הגדלת שטחי המסחר ופיתוח שוק מקומי שיציע חוויית קנייה, בילוי והסעדה
צמיחתה של ניו יורק כמרכז עסקי הובילה לבניית מגדלים לעשירים בשכונות העיר הוותיקות, כשחלק מהתושבים נאלצו לעבור לפרברים וקשריהם הקהילתיים ניתקו • השינוי במרקם האוכלוסייה פגע באופי ובמהות של העיר • תהליכי פיתוח דומים התרחשו גם בפריז • ג'יין ג'ייקובס, חוקרת מרחבים עירוניים נודעת, והוגי דעות אחרים, כתבו על זכות האזרחים להיות שותפים בתכנון עתידי של עירם
התוכנית של מושב גבעת ח"ן בשרון להכפיל את מספר הבתים בו זוכה להתנגדות רבה • וכך גם תוכנית להפוך חורשה בנס ציונה לשצ"פ • ובחיפה ועדת המשנה להתנגדויות צריכה להכריע כיצד למנוע קיפוח זכויות של דיירים מוגנים במתחם שעומד להיהרס ולשנות את צביונו
תוכנית הממשלה לצופף את המגזר הכפרי אינה כוללת בינתיים שום פתרונות תחבורתיים ליישובים הקטנים שיגדלו, ושכבר היום סובלים מפקקים • ארגון אדם טבע ודין: "פיתוח היישובים הקטנים רק יגביר את התלות ברכב הפרטי, זה אסון תחבורתי"
התוכנית, שהופקדה בתנאים, מיועדת להצמיח את העיר, גם בשכונות הוותיקות • יוקמו מוקדים עירוניים לבנייה אינטנסיבית, בחלקן תתאפשר בנייה עד ל־65 קומות
המרקם העירוני בישראל נמצא תחת תהליך של גיבוש מחדש, עם היצע עצום של שטחי מסחר ומשרדים בחזיתות פרויקטים על התחדשות עירונית • כאשר הדבר נעשה באופן אוטומטי, ללא תכנון מושכל ומבלי לבדוק את צורכי התושבים - מתחילות הבעיות
עיריית בני ברק השיקה במתחם BBC חניון של 1,280 מקומות, שרק צפוי להעמיק את עומסי התנועה באזור • גם ערים אחרות מצטרפות לחגיגה ומחפשות פתרונות יצירתיים, אך בפועל אין לכך תוחלת • בינתיים, משרד התחבורה גורר רגליים, והתוכניות הלאומיות בנושא טרם הוצגו
לא עוד ערי שינה: גופי התכנון משנים את הגישה כלפי החיים בשכונות העירוניות, ובכל אחת מארבע השנים הקרובות ייבנו בהן 10 מרכזי מסחר לפחות • כל מרכז יהיה נגיש למשקי הבית המתגוררים במרחק 3-5 דקות נסיעה ממנו, כולל זמן חניה, או עד 300-500 מטר הליכה
העיר ש"כלואה" בין נתיבי איילון לים התיכון סובלת ממחסור בהיצע שטחי מסחר ומשרדים - וגם התכנון העתידי לא כולל מרכז משמעותי וחדשני • כדי לנצל טוב יותר את יתרונותיה התחרותיים, על בת ים להשקיע בגורמי משיכה כמו מגדלים על האיילון שימשכו כוח קנייה
העיר שתפקדה במשך שנים כמוקד וכמגנט מסחרי אזורי, איבדה את עוצמתה • כעת נבנים שלושה פארקים שיציעו כ־500 אלף מ"ר של שטחי משרדים עד שנת 2025 • אלא שלצד זה נדרש גם לשדרג את השוק ואת מרכז העיר, לממש את פרויקט היקב ולהקים מרכז כנסים עם מסחר ובילוי
התוכנית כוללת תוספת של 83,400 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 390 אלף תושבים, בין היתר מתוכננים בה תמ"א 35/4 עם צפיפות מגורים • בנוסף, עתידים לעבור בעיר שני קווי מטרו: האחד לאורך שדרות ירושלים והשני בחלקה הדרום מזרחי של העיר ושני קוים של הרכבת הקלה
בפתח תקווה יש כיום 300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בלבד, ובשנים הקרובות עתידים להיפתח למעלה מ־100 אלף מ"ר - אלא שהתוספת הזו גדולה יותר מהביקוש הקיים והעתידי • במקביל, העיר נדרשת לתוכנית אסטרטגית כלכלית ושיווקית שתהפוך אותה למוקד מטרופוליני משני
חיפה סובלת מעודף היצע של שטחי מסחר ומאבדת כוח קנייה ומבקרים לטובת שכנותיה • על הרקע הזה בולטת העיר התחתית, שמחוללת פדיונות חודשיים של כ־60 מיליון שקל, שמחציתם מגיעים מחוץ לעיר • האם המגמה צפויה להימשך?
חיזוק משמעותי של ערי המטרופולין מחוץ למרכז הארץ ימשוך את הביקושים מהמרכז הקורס, יגדיל את היעילות וישפר את רמת החיים
העיר החדשה בישראל מתקשה לפרוץ בשוק המסחר, בין היתר משום שמרבית ההוצאות של תושביה הן על משכנתה, מזון וצורכי הילדים • בשנים הקרובות צפויים להיבנות בה עוד כ־25 אלף מ"ר של שטחי מסחר, אך האם התוכניות הכלכליות והשיווקיות יצליחו להתממש?