פייסבוק חוזרת בה מהשינוי שהקנה לה היתר לעשות שימוש חופשי בתכני המשתמשים

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק: "קיבלנו תגובות הנוגעות לשינויים ולמשמעויות שנובעות מהם. על בסיס המשובים הללו החלטנו לחזור לתנאי השימוש הקודמים שלנו, בזמן שנפתור את הסוגיות שאנשים העלו"

פייסבוק מתקפלת ומבצעת סיבוב של 180 מעלות. יממה אחת בלבד עברה מאז שפייסבוק יצאה להגנת השינויים שערכה בתנאי השימוש של הרשת החברתית, שהקנו לה היתר לעשות שימוש חופשי בתכני המשתמשים, והיום מודה מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, בטעות.

"קיבלנו תגובות הנוגעות לשינויים ולמשמעויות שנובעות מהם", הוא כתב בפוסט שהעלה בפייסבוק. "על בסיס המשובים הללו החלטנו לחזור לתנאי השימוש הקודמים שלנו, בזמן שנפתור את הסוגיות שאנשים העלו".

צוקרברג קרא למשתמשים להצטרף לקבוצה בפייסבוק, במטרה לסייע לה לנסח תנאי שימוש חדשים שיהיו מקובלים על המשתמשים.

נזכיר כי באתר של FOXNews פרסמו בתחילת השבוע כי פייסבוק ערכה בתחילת החודש שינוי קטן, אך מהותי, בתנאי השימוש של המשתמש, אשר פוגע בזכויות היוצרים של החברים ברשת החברתית, מבלי שאלו יהיו מודעים לכך. השינוי מאפשר לפייסבוק לעשות שימוש תמידי בכל פוסט שמשתמש מעלה לפייסבוק, אפילו במקרה שבו המשתמש הפסיק את החברות שלו ברשת. על-פי תנאי השימוש של פייסבוק, המשתמשים מקנים לאתר "היתר שאין לשנותו, שהוא תמידי, לא אקסלוסיבי, עולמי (עם האפשרות להעביר את הזכויות על התכנים לגורמים אחרים), שמאפשר להשתמש, להעתיק, לפרסם, לאחסן, לשמור, להציג, להעביר, לסרוק, לעצב מחדש, לערוך, למסגר, לתרגם, לאמץ, להפיץ, כל תוכן שמשתמשים בחרו להעלות לפייסבוק או שקשור לשירות של פייסבוק".