מכירות מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל יזנקו השנה פי 10, אך הבכורה תישאר של נוקיה

חברת המחקר Strategy Analytics: כ-8 מיליון יחידות יימכרו השנה; "אנדרואיד נמצאת כרגע במקום טוב להפוך לאחד השחקנים המובילים בשוק הטלפונים החכמים בשנתיים-שלוש הקרובות"

מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל - אנדרואיד - צפויה להתחזק השנה, כש-8 מיליון יחידות שלה יימכרו - פי 10 מ-2008. כך עולה מדיווח של חברת המחקר Strategy Analytics.

האנדרואיד הושקה בארה"ב במחצית השנייה של 2008, כאשר עד היום, כמעט כל יצרניות הטלפונים הגדולות חוץ מנוקיה, הודיעו שהן מתכננות להשיק מכשיר שיפעל עם מערכת ההפעלה הזו.

לפני כחודש הכריזה סמסונג על טלפון אנדרואיד בשם i7500 וכך הפכה ליצרנית השנייה, אחרי HTC המשווקת כבר גוגלפון בקטלוג שלה. יצרנית נוספת גדולה שמתכננת להוציא טלפון מבוסס אנדרואיד, היא מוטורולה, שבונה על כך שטלפונים חכמים מבוססי המערכת של גוגל, יצליחו להחזיר אותה לתחרות מול יצרניות הטלפונים הגדולות האחרות.

"מערכת ההפעלה אנדרואיד נמצאת כרגע במקום טוב להפוך לאחד השחקנים המובילים בשוק הטלפונים החכמים בשנתיים-שלוש הקרובות", אומר ניל מאוסטון, מנהל ב-Strategy Analytics.

למרות הגידול במכירות שלה ב-2009, האנדרואיד צפוייה עדיין להשתרך הרחק מאחורי מערכות ההפעלה המובילות דוגמת סימביאן של נוקיה, RIM, מיקרוסופט ואפל.

שוק הטלפונים החכמים יגדל השנה ב-10%-20% מ-152 מיליון היחידות שנמכרו בשנה שעברה.

גם סמסונג וגם HTC פועלות בשבועות האחרונים להשקת מכשירי אנדרואיד בישראל אצל מפעילות הסלולר המקומיות. אחת הבעיות שבהן נתקלו הוא עניין "גיור" המכשירים לישראליים.