שתי חברות העוסקות בייצור והשתלת
דשא דורשות לקבל פיצויים מ
רשות המים, בעקבות הקמפיין "
ישראל מתייבשת" וההנחיה לציבור להימנע מלהשקות גינות. החברות, "דשא יצהר בע"מ" ו"ספידשא-גלגל-גליל ים בע"מ", טוענות כי בעקבות ה
קמפיין נגרם להם נזק בסך של 750 עד 850 אלף שקל.
במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, שהעבירה כל אחת מהחברות היום (ג') באמצעות עוה"ד ארז יצחקי ורועי גאליס ממשרד גדעון פישר, נדרשת רשות המים לשלם את הפיצוי, המגיע ל-1.6 מיליון שקל, בתוך שבועיים - אחרת תוגש נגדה תביעה.
דרישת הפיצוי הועלתה בעקבות סדרת קמפיינים תקשורתיים שהועלו ב-2008 וב-2009, שכללו פנייה ישירה לציבור בדרישה לחסוך במים. בין הקמפיינים הללו היו "ישראל עוברת מאדום לשחור" (שהתייחס לירידת מפלס הכינרת), קמפיין "ישראל מתייבשת!" וקמפיין "חייבים להציל את הכינרת". לקמפיינים אלה גויסו סלבריטאים רבים, ובהם בר רפאלי, רננה רז, נינט טייב, משה איבגי, דני רופ, מנשה נוי ואחרים, שקראו לציבור להציל את מאגר המים הלאומי.
לטענת החברות להשתלת דשא, בעוד שבשנים האחרונות נקבעו כללים העוסקים בהשקיית גינות חדשות בלבד - התמקדו הקמפיינים התקשורתיים בכללים ישנים יותר מ-2001, ובהודעה כי חל איסור מוחלט על השקיית גינות כלשהן, חדשות וישנות כאחד.
בפסק דין בעתירתה של חברת "קרת גינון" מלפני 4 חודשים התייחסו שופטי בג"ץ לעניין זה, וקבעו כי "מסע הפרסום היה לא בהיר ומועד להטעות, וניתן היה ללמוד ממנו כי האיסור על השקיה רחב בהרבה מן הקבוע בדין".
לדברי חברות הדשא, "אמירות כגון 'הקיץ לא נשקה את הגינות' מפיהם של סלבריטאים הפכו לדבר שבשגרה, והדברים הגיעו לידי כך שהציבור הרחב ראה בעובדי החברות, שביקשו להתפרנס בכבוד, כאילו הם עבריינים".
לטענתם, הקמפיינים הפרסומיים הסבו לחברות נזקים כבדים, מאחר שלקוחות רבים ביטלו את הזמנותיהם נוכח הפרסומים מטעם רשות המים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.