תושבי החוץ השקיעו באוגוסט כמיליארד דולר במניות ובאג"ח

לפי נתוני בנק ישראל: מבחינת הפעילות של תושבי ישראל בחו"ל - השקיעו כ-800 מיליון דולר, מתוכם 670 מיליון דולר במניות ו-120 מיליון דולר באג"ח זרות

בנק ישראל פירסם היום (ג') את נתוני ההשקעות של תושבי חוץ בישראל, ותושבי ישראל בחו"ל לחודש אוגוסט. ע"פ הנתונים, הזרים ביצעו באוגוסט השקעות רחבות במניות בבורסה בת"א, ומנגד מימשו באג"ח ובמניות ישראליות בחו"ל. לגבי תושבי ישראל - נמשכה המגמה של השקעות בני"ע סחירים בחו"ל - בעיקר משקיעים מוסדיים.

ולנתונים. בחודש אוגוסט נרשמו השקעות של של משקיעים זרים, בסך של כ-440 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א, זאת לאחר מימושים נטו בחודשים יוני-יולי. עיקר ההשקעות התרכזו בענפי התקשורת, הכימיה והפרמצבטיקה; מנגד, מימשו תושבי חוץ מניות ישראליות הנסחרות בחו"ל בהיקף של כ-200 מיליון דולר.

הזרים השקיעו באוגוסט כ-540 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות, ובאיגרות הנסחרות בחו"ל נרשמו מימושים של כ-120 מיליון דולר. באגרות החוב הפרטיות בארץ ובחו"ל נרשמו השקעות נטו של כ-65 מיליון דולר.

ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל באמצעות הבנקים בישראל, הסתכמו בחודש אוגוסט בכ-260 מיליון דולר. עיקר ההשקעות התרכזו בענף הטכנולוגיה העילית.

מבחינת הפעילות של תושבי ישראל בחו"ל, בחודש אוגוסט הסתכמו ההשקעות במניות זרות סחירות בחו"ל בכ-670 מיליון דולר. בהמשך לחודשים הקודמים גם החודש עיקר ההשקעות הן של המשקיעים מוסדיים (בעיקר קופות הגמל וההשתלמות), והיתר הן השקעות של המגזר העסקי ומשקי הבית.

באג"ח זרות, תושבי ישראל השקיעו כ-120 מיליון דולר - עיקר ההשקעות בוצעו על ידי משקי הבית והיתר על ידי המגזר העסקי והמשקיעים המוסדיים. ההשקעות הישירות של תושבי ישראל בחו"ל, באמצעות הבנקים בישראל, הסתכמו בחודש אוגוסט בכ-15 מיליון דולר.