עיכובים בהנפקת הכרטיס הממותג של מזרחי וישראכרט

חילוקי הדעות נוגעים לסוגיית שיוך הלקוח, כלומר אם בעל הכרטיס ייחשב לקוח של חברת כרטיסי האשראי או של הבנק, על כל המשתמע מכך

חילוקי דעות בין מזרחי טפחות לישראכרט מעכבים את חתימת הסכם ביניהם לשיתוף פעולה בהנפקת כרטיס האשראי הממותג תחת הלוגו "מזרחי טפחות". חילוקי הדעות נוגעים לסוגיית שיוך הלקוח, כלומר אם בעל הכרטיס ייחשב לקוח של חברת כרטיסי האשראי או של הבנק, על כל המשתמע מכך.

מקורבים לנושא הבהירו כי למרות חילוקי הדעות בין הצדדים והעובדה שטרם נחתם הסכם פורמלי, אין פגיעה בצד השיווקי של המיזם ומזרחי טפחות, בניהולו של אלי יונס, ממשיך לשווק ולהנפיק את כרטיס האשראי הממותג של ישראכרט, בניהולו של דב קוטלר. דפי החשבון שמקבלים הלקוחות נושאים לוגו של מזרחי טפחות ונפתח מוקד טלפוני מיוחד של הבנק לטיפול במחזיקי הכרטיס.

ההסכם הצפוי עם ישראכרט הוא המשך להסכם דומה שחתם מזרחי טפחות עם חברת כאל בנובמבר 2008. כתוצאה מההסכם, כרטיסי ישראכרט הממותגים יונפקו במזרחי טפחות במקביל לכרטיס האשראי הממותג של כאל. ההסכם חשוב לישראכרט היות וכיום לקוחות מזרחי טפחות מחזיקים בעיקר בכרטיסי אשראי של ישראכרט - 260 אלף כרטיסים מתוך כ-320 אלף כרטיסי אשראי של לקוחות הבנק. בשנה האחרונה חשו בישראכרט כי נרשמה שחיקה בנתח השוק שלהם בתוך מזרחי טפחות ובחברה חששו כי אם תינתן בלעדיות לכאל, תוכל זו להעביר אליה נתח משמעותי מלקוחות מזרחי טפחות.

באפריל 2008, עם חידוש ההסכם בין מזרחי טפחות לישראכרט, קיבל מזרחי טפחות מבנק הפועלים ללא תמורה 1.8% מישראכרט. כמו כן, בהסכם עם כאל, למזרחי טפחות אופציה לרכוש 10% ממניות כאל לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל. האופציה עצמה ניתנת למימוש רק לאחר שהשימוש החודשי הממוצע של לקוחות הבנק בכרטיס האשראי יגיע להיקף מינימלי שנקבע בהסכם.

במזרחי טפחות רואים בכרטיס אשראי ממותג הנושא את שם הבנק מוצר דגל וכלי שיסייע לשמר לקוחות, להגביר את האטרקטיביות של הבנק ללקוחות פוטנציאליים ולהעמיק פעילות עם לקוחות קיימים. במזרחי טפחות גם מתכוונים לתת ללקוחות נושאי הכרטיס הטבות ייחודיות.

בישראכרט סירבו להגיב לידיעה.