גיוסי האג"ח הזרימו השנה לאוצר האמריקני 2.183 טריליון דולר

האוצר גייס הערב חוב ל-7 שנים בריבית של 3.345% ■ בסה"כ מכר האוצר אג"ח ממשלתיות בתמורה ל-32 מיליארד דולר ■ ביקושי היתר היו פי 2.72 ■ השתתפות הגופים הזרים בהם גם בנקים מרכזיים היתה נמוכה יחסית - 44.7%

האוצר האמריקני ערך היום (ד') את מכרז האג"ח האחרון של השנה, כאשר מכר אג"ח ל-7 שנים בהיקף של 32 מיליארד דולר בתמורה לריבית של 3.345%. הביקושים במכרז היו חזקים וקרובים לממוצע ב-4 המכרזים החודשיים הקודמים שנערכו ע"י האוצר. ביקוש היתר היה פי 2.72 לעומת ממוצע של פי 2.74 .

הרכישה של הגופים הזרים בהם גם בנקים מרכזיים זרים היוו 44.7% מהמכרז, זאת לעומת ממוצע של 61.2% אותו רכשו הזרים בארבעת המכרזים הקודמים.

משקיעים שקנו אג"ח מהממשל ישירות לחשבונם לקחו 6.6% מהמכרז, עלייה לעומת ממוצע של 5.4% במכרזים הקודמים.

במהלך השבוע האחרון ערך האוצר מספר מכרזי יבית לאג"חים בעלות מועדי פרעון שונים וגייס באמצעותם 118 מיליארד דולר. נציין כי הביקושים לאגרות החוב הממשלתיות לתקופות של שנתיים ושל 5 שנים מוקדם יותר השבוע היו חלשים יחסית, על רקע חופשת החג בה מצויים רבים מהפעילים בשוק והציפיות כי גם בשנה הבאה ינפיק הממשל אג"ח בהיקפים גדולים.

התשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה יציבה ברמה של כ-3.8% לאחר פרסום תוצאות המכרז. במהלך חודש דצמבר חלה עלייה תלולה ברמת התשואה על האג"ח הנ"ל מרמה של 3.21% בתחילת החודש, זאת על רקע העליות בשוק המניות והירידה בחששות המשקיעים.

"בסה"כ גייס הממשל במהלך שנת 2009 בדרך של הנפקת חוב סך אדיר של 2.183 טריליון דולר, אשר ספק אם הגיוסים בשנה הבאה יצליחו להגיע להיקף שכזה" אמר דויד אדר מנהל מחלקת האסטרטגיה לאפיק האג"ח הממשלתיות ב-CRT קפיטל גרופ.