שפל שנתי: ריבית המשכנתאות ל-30 שנה בארה"ב נפלה ל-4.93%

זאת לעומת רמה של 5% בשבוע שעבר ■ על אף שתוכנית הסיוע של הפדרל ריזרב הסתיימה לאחרונה, הדבר לא גרם לעליית הריביות על המשכנתאות ■ מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז אמצע דצמבר 2009

הריבית על המשכנתאות בארה"ב נפלו השבוע לרמתן הנמוכה ביותר השנה. הירידה הינה על רקע הביקוש הגבוה שהיה השבוע לני"ע של ממשלת ארה"ב אשר אחריהן עוקבות גם הריביות על המשכנתאות על רקע בריחת המשקיעים משוק האג"ח האירופי המסוכן.

שיעור הריבית הממוצעת למשכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה נפלה ל-4.93% השבוע לעומת רמה של 5% בשבוע שעבר, כך עולה מנתוני חברת מימון המשכנתאות פרדי מאק אשר אוספת את הנתונים בין יום ב' ליום ד' מדי שבוע ממלווים ברחבי המדינה.

מדובר ברמה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז אמצע דצמבר 2009, אז עמד השיעור הממוצע של ריביות אלו על 4.81%. זאת לאחר שרמת שפל של 4.71% נרשמה בסוף השנה שעברה, ומה שדחף את הריביות מטה היה תוכנית של הפדרל ריזרב להורדת עלות ההלוואות לצרכנים. התוכנית הסתיימה באביב הנוכחי, אך שיעורי הריבית נותרו נמוכים גם עם סיומה, במיוחד על רקע התגברות החששות כי משבר החוב ביוון יתפשט, מה שזיעזע את השווקים ברחבי העולם והניס את המשקיעים להשקעות בטוחות יותר.

הפעם האחרונה בה ירדו הריביות על המשכנתא ל-30 שנה מתחת ל-5% היתה ב-25 במארס, אז עמד השיעור הממוצע של ריבית זו על 4.99%.

ירידה חלה גם בריביות על משכנתאות ל-15 שנה שירדו השבוע ל-4.3% לעומת 4.36% בשבוע שעבר. והריביות על משכנתא ל-5 שנים ירדו ל-3.95% מ-3.97%. נציין כי כל שיעורי הריבית המוזכרים אינם כוללים עמלת הוספה כאשר ממוצע עמלת התוספת עומד על פי נתוני פרדי מאק על 0.7% מסך ההלוואה על משכנתא ל-30 שנה ו-0.6% למשכנתאות לתקופות הקצרות יותר.