הבונים ג'רלד קוונדיש גרוסוורנור הנדל"ניסט העשיר בבריטניה

תולדות: ג'רלד קוונדיש גרוסוורנור, הדוכס השישי מווסטמינסטר, נולד ב-22 בדצמבר 1951 בצפון אירלנד. הוא למד בפנימייה, כנהוג במעמד הגבוה בבריטניה (וסיפר על כך לימים: "נשלחתי לפנימייה בגיל 7 וביליתי את עשר השנים הבאות בלשאול את עצמי למה הורי שנאו אותי כל כך. את ילדי שלחתי לבית ספר רגיל").

קריירה צבאית: גרוסוורנר נכשל בבחינות לאקדמיה הצבאית ב-Sandhurst וב-1970 הצטרף לצבא הבריטי כצנחן, והתקדם בצבא ובמשרד הביטחון עד שב-2004 קיבל דרגת רב סרן והיה אחראי על כוחות המילואים. "אני עדיין קשור ליחידה הצבאית שלי, והיא שומרת את הרגליים שלי על הקרקע. ביחידה שלי כולם מצפון לונדון ומאזורי המכרות. אם אתה נולד עם כפית של זהב בפה, לא יזיק לך להסתובב קצת ולדעת מה קורה בחוץ".

נדל"ן: "משפחתי חיה באזור איטון היל כבר כאלף שנה ויש לה אדמות רבות". הדוכס הוא איש הנדל"ן העשיר בבריטניה ואחד מבעלי הקרקעות הגדולים בה. יש לו אחוזות בלנקסטר, בצ'יישר ובסקוטלנד, וכן בקנדה ובספרד. רוב הונו בא לו מנדל"ן במרכז לונדון, בעיקר בשכונות מייפייר ובלגרביה. בבעלותו כ-1.2 קילומטרים רבועים שטחי מסחר ומגורים מהיקרים בעולם, בהם למשל קרקע עליה שוכנת שגרירות ארה"ב. משפחתו אספה את הנכסים בשקדנות משנת 1677, מציין אתר האינטרנט של החברה, Grosvenor Group, יזמית שגם בונה בכל העולם.

הון: מופיע במקום השלישי ברשימת עשירי בריטניה של Sunday Times, שהעריך את הונו ב-6.75 מיליארד ליש"ט (או כ-14 מיליארד דולר). לפניו ברשימה: המהגרים לאקשמי מיטאל ורומן אברמוביץ'. הוא גם האריסטוקרט העשיר במדינה - אפילו יותר מהמלכה. "אינני מצטער על השינוי בנסיבות שהביאה לי הירושה. במקום להילחם בזה, אני מנסה להתברך בזה. הפילוסופיה היחידה שיש לי היא זו שמכתיבים לי החושים והבטן - הלכתי בעקבותיהם כל חיי, ואני מתכנן להמשיך בדרך זו", אמר ל"סאנדיי טיימס".

משפחה: בנם של רוברט ג'ורג' גרוסוונור, הדוכס החמישי מווסטמינסטר. נשוי לנטליה פיליפס, צאצאית המשורר אלכסנדר פושקין ושל המלך ג'ורג' הראשון. לבני הזוג ארבעה ילדים: תמרה, אדווינה, יו, ו-ויולה.

שערורייה: שמו של הדוכס, שהוא חבר קרוב של יורש העצר הנסיך צ'ראלס וסנדק של הנסיך וויליאם, נכרך בשערורייה: על פי הצהובונים, הדוכס הזמין ארבע נערות ליווי מהסניף הלונדוני של מכון הליווי Emperors Club, שגם אליוט ספיצר, אז מושל מדינת יו יורק, היה בין לקוחותיו ("לקוח מס' 9"). הדוכס כונה "לקוח מס' 6", ולפי עדות אחת אפילו התווכח על המחיר. עורכי דינו הכחישו את הטענות מכל וכל.

פילנתרופיה: בתוקף מעמדו ובזכות הונו, הוא עומד בראש כ-150 ארגוני צדקה, בהם המכון למדעי הסביבה. בבעלות המשפחה אוסף אמנות בן מאות שנים שמוצג בתערוכות שונות.