חופשה בחיק הטבע

רגע לפני היציאה לצימר אני מזדעזע לגלות שאין בו טלוויזיה, אינטרנט, או למצער - מחשב

הזעזוע, שכרוך בהכרה ש"אחרי החגים" כבר כאן, גורם לי להתרפק על זיכרונות מהחופשה, שהתחילה כששר הפנים הזכיר לכולנו את היותנו מדינה פרימיטיבית, בהעבירו אותנו לשעון חורף בשיא הקיץ הלוהט.

את חופשת הסוכות התחלנו בצפון הארץ. רגע לפני שיוצאים לדרך, הילדים מוודאים שבצימר בו נישן יש טלוויזיה, כבלים וחיבור אלחוטי לאינטרנט.

"לא, לא ולא", מדווחת להם אשתי היקרה בחדווה. ולפתע, אל מול הזעזוע הניבט מעיני הדור הצעיר, אני נזכר שהעובדות הקטנות הללו נחסכו משום מה גם ממני.

א' מוודא שלפחות חשמל אמור להיות בבקתה שלנו, שבן רגע הידרדרה ממעמד של צימר רומנטי וקסום לצריף עץ עלוב ומיושן. ומאחר שהתשובה חיובית, הוא ממהר להכשיר את האיי-פד החדש שלו, מתנת הבר מצווה מהדודים מאמריקה.

במסגרת מתנות הבר מצווה שלו, התקבל גם כרטיס לרכישת סחורות וירטואליות ב-iTunes, וכרטיס זה משמש אותו לרכישת 60 שירים ו-4 סרטים, מה שיכול להקל במשהו על חופשה משפחתית במחיצת הורים שמתכוונים, אבל ממש מתכוונים, ללכת ברגל יותר מ-200 מטר ביום, לטפס על מספר גבעות, לשוט בקייאקים, לשחות במי הירדן, לבקר באתרים היסטוריים ולאכול בחיק הטבע. כל זאת, כמובן, מבלי להתחשב בעובדה שהפועל משחקת בשבת, ובצימר העלוב שלנו אין אפשרות לצפות בשידור הישיר.

יציע ההיי-טק של הפועל

ביום שלישי שעבר, בחזרה לחיק הציוויליזציה, אנחנו בדרך לבלומפילד, כדי לעודד את הפועל תל אביב. דוד, שותף בג'מיני, לוחץ את ידי באזור הקופות. עמוק בלב, שנינו מהמרים על גובה ההפסד, אבל מחייכים באופטימיות זה לזה. ירון, האיש מאחורי הבלוג ליזמות אינטרנטית the.co.ils, התפנה מארגון הכנס הבא של TWS 2010 וממהר לתפוס את מקומו בשער 8. אבי, לשעבר מבטרי ונצ'רס, מנופף אליי מהיציע שמעלינו. עדי, מנכ"ל סטארט-אפ מצליח, יושב לידי וסוגר עוד עסקה בבלקברי.

בבית, באותו הזמן שהפועל מפסידה בכבוד על כר הדשא, נטענת למחשב האישי של א' הגרסה האחרונה של Civilization, משחק האסטרטגיה שנמכר כבר בכ-10 מיליון עותקים (50 דולר לעותק) ומאפשר לשחקן להיהפך לשליט העולם על-ידי הנהגת הציוויליזציה דרך שלבי התפתחות המין האנושי.

כשאנחנו מגיעים הביתה, צרודים ועייפים, המחשב תקוע. אנחנו מתקינים DirectX, מסלקים שיירים של Visual C (מאיפה זה הגיע, לעזאזל?) ומבצעים פעמיים Reset למחשב, ואנחנו מוכנים לכבוש את העולם.

"אחד הדברים שאני הכי אוהבת בחגים, זה שאני נזכרת בימים שהיינו ילדים", אומרת לי אשתי היקרה במבט מצועף, ביום החופשה האחרון, "תראה איך הילדים מבלים איתנו, בדיוק כמו שאנחנו בילינו עם הורינו פעם". אני מביט על שיר, ששקועה בעדכון תמונות בפייסבוק; ל', שמנתח את תגובות אוהדי הפועל תל אביב למשחק בפורום האדומים; א', ששקוע בפרק לא חינוכי נוסף מתוך "איש משפחה" המתנגן לו מתוך האיי-פד שלו וי', שמחסל אויבים בדייקנות וביעילות של חייל קומנדו מיומן, במשחק המלחמה האכזרי שאסור לו לשחק על ה-Xbox 360 שלנו ומשיב לעברה: "בדיוק כמו פעם, אכן - כמה נחמד".

* יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל.