שר האוצר הגרמני: "הדפסת כסף באופן קבוע - לא הפיתרון"

ריינר ברודרלה מזהיר מיצירת בועות חדשות באירופה אם הבנק המרכזי ימשיך להדפיס כסף, וחושש מהגזמה של הממשל האמריקני בהדפסת כסף והזרמתו לשוק

הבנק המרכזי האירופי נמצא תחת לחצים לחשוף את השלבים הבאים שהוא מתכנן על-מנת לייצב את המשבר בגוש האירו. לטענת שר האוצר הגרמני, ריינר ברודרלה, להציף את השוק בכסף בלבד לא יוציא את אירופה מהמשבר שלה.

ברודרלה הזהיר כי הזרמת יותר מדי כסף לשווקים ייצור בועות חדשות ביבשת. "להדפיס כסף באופן קבוע זה לא הפיתרון. הכסף המודפס לא יכול ליפול לידיים של פוליטיקאים", אמר ברודרלה.

רבים מצפים מהבנק המרכזי האירופי להמשיך להזרים כמות כסף בלתי מוגבלת אך משקיעים מקווים כי הבנק גם יעלה את ערך האג"ח הממשלתי שמשקיעים קונים. אומנם אין צפי לכך, אך כשהועלה הרעיון, גרמניה מיד התנגדה לו.

גרמניה מתקשה למכור את האג"ח הממשלתי שלה בעוד עלויות המימון של האג"ח הממשלתי בפורטוגל נמצא בשמיים. בינתיים באירלנד, הסיוע שקיבלה המדינה לא מצליח לשכנע את המשקיעים לחזור ולרכוש אג"ח ממשלתיות.

ברודרלה הדגיש כי הבנק המרכזי באירופה לא צריך להיכנע ללחצים של פוליטיקאים להדפיס עוד כסף וטען כי חבילת התמריצים שהציע הממשל בארה"ב הייתה מוגזמת. "האמריקנים כרגע מייצרים כסף נזיל", אמר ברודרלה. "אני צופה סכנה גדולה שחברינו האמריקנים מגזימים".