התקדמות באישור מענק אינטל: יסתכם ב-678 מיליון שקל

הסכום, אם יינתן, ישמש את החברה לשדרוג הטכנולוגיה במפעל הקיים ■ אף שמדובר רק בשדרוג, המהלך יוסיף לפי נתוני אינטל מעל ל-500 משרות בקריית גת

מרכז ההשקעות של התמ"ת ציין היום (ד') כי התקדם באופן משמעותי באישור המענק לאינטל, שיהיה בהיקף של 678 מיליון שקל. הנושא עדיין דורש דיונים אחרונים במכרז, ולאחר מכן עליו לעבור את ועדת הכספים של הכנסת.

אך נראה כי המכשולים כולם הוסרו, וכי אינטל, המנוהלת על-ידי מקסין פסברג בישראל, קרובה מתמיד להשגת המענק ולביצוע ההשקעה הנוספת במפעל בקריית גת.

הסכום, אם יינתן, ישמש את החברה לשדרוג הטכנולוגיה במפעל הקיים. אף שמדובר רק בשדרוג, המהלך יוסיף לפי נתוני אינטל מעל ל-500 משרות בקריית גת.

המענק יינתן לאינטל בפריסה על פני 8 שנים, כנגד ביצוע השקעה בהיקף של 10 מיליארד דולר במהלך אותה התקופה. כמו כן, תידרש החברה להרחיב את מרכז הפיתוח שלה בירושלים ב-50 עובדים נוספים.

מאז החלה אינטל את פעילותה בישראל, היא קיבלה מענקים בהיקף כולל של 1.2 מיליארד דולר והשקיעה בעצמה 7.3 מיליארד דולר נוספים. הייצוא של אינטל מישראל הסתכם ב-20 מיליארד דולר.

מעבר למשרות, לתרומה הכלכלית ולפיתוח הפריפריה, אמור המפעל המשודרג להעניק גם יתרון תדמיתי לישראל כמדינת היי-טק.

מאינטל נמסר היום כי לאחר השדרוג, יכיל המפעל טכנולוגיה ותהליכי ייצור שלא קיימים באף אחד ממפעלי אינטל בעולם.

לאינטל הוצע להגדיל את המענק ב-63 מיליון שקל נוספים בתמורה להקמת מרכז מו"פ בפריפריה, אך עדיין לא התקבלה החלטה בנקודה זו. כיום הפעילות במפעל אינטל שבקריית גת היא בעיקר פעילות ייצור של מעבדים.