"שוק המניות בארה"ב יישאר תנודתי; לקנות מניות בירידות"

כך אמר מנכ"ל בית ההשקעות פרינסיפל ל-CNBC ■ "הצמיחה הנוכחית מספיקה כדי לתמוך בעלייה של 10%-20% בשנת 2011. המניות בשווקים המתפתחים אטרקטיביות"

המשקיעים צריכים להתכונן לשוק תנודתי בוול סטריט ולקנות בזמן הירידות - כך טוען ג'ים מקוגן, מנכ"ל בית ההשקעות הגלובלי פרינסיפל (Principal Global Investors) שמנהל כ-234 מיליארד דולר.

"שוק המניות האמריקני יישאר הפכפכך, אך יש לקנות כשיש נסיגה", אמר מקוגן ל-CNBC. "הצמיחה הנוכחית מספיקה כדי לתמוך בעלייה של 10%-20% בשנת 2011. המניות בשווקים המתפתחים אטרקטיביות בטווח הארוך".

בנוסף ציין מקוגן כי הוא צופה שמחירי הנפט יירדו לאחר הזינוק האחרון בעקבות המצב בלוב, זאת רק לאחר שהמצב במזרח התיכון יתייצב. בנוסף, מתייחס מקקוגן לאג"ח וצופה כי התשואות מהאג"ח של המדינות המתפתחות יעלו, "זה אומר שהאג"ח האיכותיות יהיו השקעה מסוכנת", הוסיף מקוגן.

לדבריו, "בערב הסעודית נראה שהמצב רגוע וכך גם בבחריין, אם המצב ימשיך כך מחירי הנפט ירדו. במשך השנתיים-שלוש הקרובות יצרני נפט יזדקקו לכסף לבנייה מחדש".

ביחס לאירופה אומר מקקוגן כי הכישלון של מנהיגי הגוש להגיע להסכם ביחס למשבר החוב אומר ששהמשבר לא קרוב לסיום: "פורטוגל תקבל סיוע, האם ספרד הרבה מאחור?".

"כך זה ימשיך עד שהאיחוד האירופי ימצאו פיתרון לבעיות ביכולת הפרעון של הכלכלות החלשות יותר בגוש. הפיתרון בטווח הארוך יהיה קשור בנדיבות גדולה מאוד מצד גרמניה, מה שלא סביר לדעתי, או פיזור החוב. למשבר הזה יש עוד כשנתיים עד שיסתיים", הוסיף מקוגן.