אובמה בפייסבוק: התכנית הרפובליקנית לצמצום הגירעון - רדיקלית

בהופעה משותפת עם מארק צוקרברג אמר נשיא ארה"ב: העשירים צריכים לשלם יותר מסים ■ צוקרברג בתגובה: "זה בסדר גמור מבחינתי"

לנשיא ארה"ב ברק אובמה יש הרבה חברים בפייסבוק. כ-19 מיליון מהמנויים ברשת החברתית עשו "לייק" לדף הנשיאותי בשנתיים וקצת שחלפו מאז שנכנס אובמה לבית הלבן. אמש (ג'), פנה הנשיא ישירות לחבריו האלקטרוניים באמצעות הרשת החביבה עליהם. הוא התייצב לפני המצלמות הדיגיטליות במטה פייסבוק בקליפורניה, ובסיועו הפעיל של מייסד הרשת ומנהיגה, מארק צוקרברג, השמיע את משנתו התקציבית.

המסר הנשיאותי היה קליט ביותר: התכנית הרפובליקנית לצמצום הגירעון, שקוראת להפחית את שיעורי המס לבעלי הכנסת גבוהות בעיצומו של משבר תקציבי חסר תקדים, היא תכנית רדיקלית - העשירים פשוט צריכים לשלם יותר מיסים. אובמה אמר כי הוא יוכל לגייס טריליון דולר לקיצוץ הגירעון על ידי העלאת שיעורי המס לעשירים לרמה שהיתה נהוגה בממשלו של ביל קלינטון. צוקרברג הגיב מיד: "זה בסדר גמור מבחינתי".

עובדי פייסבוק, שנכחו באירוע ושכל אחד מהם ישלם יותר מיסים אם אכן תתקבל תכנית הנשיא, מחאו כפיים בהתלהבות.

"אני חושב שייהיה זה הוגן לומר שהחזון (של הרפובליקנים) הוא רדיקלי", אמר אובמה. בתגובה על שבחים שהמטירו פרשנים מהימין וכמה אנליסטים על התכנית הרפובליקנית, פרי עבודתו של יו"ר ועדת התקציב בבית-הנבחרים, פול ראיין, אמר אובמה: "אני לא חושב שהתכנית הזו אמיצה במיוחד. אין דבר קל יותר מלפתור את בעיית התקציב על גבם של העניים, אנשים נטולי עוצמה, אנשים שאין להם לוביסטים, או אנשים ששמם לא הולך לפניהם".

למרות הקשחה נוספת בעמדות הרפובליקנים לקראת ההצבעה על העלאתה של תקרת החוב, כנראה במאי, הביע אובמה אופטימיות שבסופו של דבר יצליחו הדמוקרטים והרפובליקנים להגיע להסכם לקיצוץ ארבעה טריליון דולר מהתקציב ב-10 עד 12 השנים הבאות.

אובמה השתמש בפיייסבוק וברשתות חברתיות רבה במיומנות רבה בקמפיין של 2008, ולפי הערכות של אנליסטים הן תרמו תרומה משמעותית לנצחונו בבחירות.