משרד התשתיות מקים ארכיון למידע בתחום חיפושי הנפט

המרכז מיועד לכלול את כל הנתונים הגיאולוגים הגיאופיסיים וההנדסיים שנאספו מאז החלה פעילות החיפושים בארץ

על רקע פעילות החיפושים הענפה בישראל, מקדם מינהל אוצרות טבע במשרד התשתיות הלאומיות יחד עם המכון הגיאולוגי לישראל פרויקט הקמת מרכז מידע וארכיון לאומי ממוחשבים לתחום הנפט והגז.

המרכז מיועד לכלול את כל הנתונים הגיאולוגים הגיאופיסיים וההנדסיים שנאספו מאז החלה פעילות החיפושים בארץ והוא נועד לארגן ולשמר את המידע הרב המצטבר במסגרת הסקרים השונים והקדיחה בים וביבשה, אשר מועבר לרשות המדינה.

לצורך לימוד הנושא יצא צוות מינהל רישוי אוצרות טבע לביקור בשני מרכזי מידע דומים, במשרד הנפט הנוורווגי (NPD) שבעיר סטאוונגר ובמכון הגיאולוגי ההולנדי (TNO) בעיר אוטרכט. בשני המרכזים הוצגו בפני הצוות הארכיונים הלאומיים ודרכי פעולתם וארגונם במסגרת המערכות הממשלתיות במדינות אלה.

המרכז המתוכנן יכלול ממשק אינטרנטי דרכו ניתן יהיה לאתר ולאחזר סוגי מידע שונים כגון מפות, נתוני קידוחים, נתונים סיסמיים ופרטים על הפעילות בזכויות הנפט. מידע זה קיים היום במספר מרכזים שונים והגישה אליו מסובכת.

במשרד התשתיות הלאומיות מקווים כי הפיכת המידע לנגיש יותר, כמקובל במדינות רבות בעולם, תשפר את השירות לאזרח, תעודד את פעילות החיפושים ותסייע ללימוד ומחקר של תת-הקרקע.