התביעה נגד פייסבוק: האחים וינקלווס יפנו לביהמ"ש העליון בארה"ב

האחים וינקלווס לא מוותרים לצוקרברג ורוצים לפתוח את הסכם הפשרה שנחתם בינם לבין פייסבוק ב-2008 ■ טוענים כי צוקרברג גנב מהם את הרעיון העומד מאחורי הרשת החברתית

עתירתם של התאומים טיילר וקמרון וינקלווס לבית המשפט לערעורים בארה"ב, בתקווה שזה יורה על פתיחת ההסכם שנחתם בינם לבין פייסבוק ב-2008, נדחתה באופן סופי. בית המשפט הודיע כי לא ייענה לבקשתם של התאומים וינקלווס לדון מחדש בעתירה בהרכב מורחב של 11 שופטים, לאחר שכבר דחה אותה לפני כחודש בהרכב של 3 שופטים. בית המשפט לא נימק את החלטתו.

התאומים וינקלווס טענו כי בית המשפט לערעורים שגה כשהחליט לדחות את בקשתם לפתוח את הסכם הפיצויים שנחתם בינם לבין פייסבוק, כיוון שלטענתם, החברה הונתה אותם בדיונים על חתימת הפשרה עם מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית פייסבוק, מארק צוקרברג.

התאומים וינקלווס, שלמדו באוניברסיטת הארוורד עם צוקרברג, טוענים כי האחרון גנב מהם את הרעיון העומד מאחורי הרשת החברתית המצליחה.

בפנייתם לבית המשפט טענו התאומים באמצעות פרקליטם, עו"ד ג'רום פאלק, כי פייסבוק הסתירה מהם את שוויה האמיתי של החברה, בעת חתימתם על הסכם פשרה במסגרתו קיבלו 65 מיליון דולר במזומנים ובמניות.

בפסיקה שדחתה את עתירתם ציין בית המשפט כי ההסכם מונע מהאחים להגיש עוד תביעות נגד פייסבוק וכי הוא "בהחלט מטיב" עימם.

"החלטת בית המשפט סותמת את הגולל על הטענה כי פייסבוק ביצעה הונאה בעת שחתמה על ההסכם עם התאומים וינקלווס", הודה פרקליטם של השניים. עם זאת, הוא ציין כי המאבק רחוק מלהסתיים, וכי התאומים מתכוונים להגיש עתירה לבית המשפט העליון של ארה"ב. "בעתירתנו לבית המשפט העליון נבקש לבחון מחדש את המקרה", מסר פאלק.

בראיון שנתן בינואר השנה, טען עו"ד פאלק כי הסכם הפשרה בין הצדדים שווה לפחות 100 מיליון דולר, 35 מיליון דולר יותר מהסכום אותו הסכימו לקבל התאומים וינקלווס.

טענה זו נשענת על הערכת שווי של 50 מיליארד דולר שניתנה לפייסבוק, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן זאקס השקיע בחברה סכום של 450 מיליון דולר. שוויה של פייסבוק על-פי המסחר במניותיה בשוק המשני עומד, על-פי ההערכות, על כ-80 מיליארד דולר.

אנדרו נוייס, דובר מטעם פייסבוק, מסר כי החברה מרוצה מהחלטת בית המשפט.