ברצלונה סיימה את עונת 2010/11 לא רק כזוכה בליגת האלופות, אלא גם כמכניסה מספר אחת של המפעל ממענקי הישגים שמשלמת אופ"א (Prize Money): קבוצתו של פפ גווארדיולה תהנה השנה מתמלוגים כוללים בשווי של 29.9 מיליון אירו. סגניתה, מנצ'סטר יונייטד, שנייה גם במענקים - עם 27.3 מיליון אירו בסך הכל.
מפתח הבונוסים של אופ"א עבור הישגים בצ'מפיונס ליג העונה נע לפי המדד הבא: 7.2 מיליון אירו עבור העפלה לשלב הבתים; 800 אלף אירו עבור ניצחון בבתים ו-400 אלף עבור תיקו; 3 מיליון אירו עבור העפלה לשמינית הגמר; 3.3 מיליון ברבע הגמר; 4.2 - חצי הגמר; 5.6 מיליון לסגנית אלופת אירופה, ו-9 מיליון אירו לזוכה בגביע. בסך הכל תחלק אופ"א 413 מיליון אירו כבונוסים למשתתפות העונה. הנציגה הישראלית במפעל השנה, הפועל ת"א, סיימה אותו עם בונוס של 8.8 מיליון אירו.
![המרוויחות הגדולות בצ'מפיונס מבונוסים](https://images.globes.co.il/Images/NewGlobes/Misc_2/AQQWWEE-01.jpg)
המרוויחות הגדולות בצ'מפיונס מבונוסים
יש לציין כי בכך לא מסתכמות ההכנסות של 32 המועדונים באירופה שהשתתפו בליגת האלופות: מלבד הבונוסים, תעניק אופ"א לכל קבוצה תשלום בגין זכויות השידור של המפעל (Market Pool), בשווי כולל של כ-340 מיליון אירו. החלוקה המדויקת של סכום זה בין הקבוצות תפורסם רק באוגוסט הקרוב, והיא תיקבע לפי שלושה פרמטרים: הנתח היחסי ששילמו ערוצי הטלוויזיה מכל מדינה המיוצגת במפעל עבור זכויות השידור של ליגת האלופות; כמות המשחקים הכוללת ששיחקה כל קבוצה העונה במפעל; והמיקום הסופי של כל קבוצה בליגה המקומית שלה בעונה הקודמת (2009/10).
בנוסף, יש להזכיר כי כל קבוצה שהשתתפה העונה באלופות שמרה לעצמה את כל ההכנסות ממכירות כרטיסים ומנויים למשחקים, מרצ'נדייז וכו'. ההכנסות מפרסום ושילוט במגרשים נשארו אצל אופ"א.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.