מיטב: שוק המניות הוא האטרקטיבי ביותר ל-12-36 חודשים

לפי מודל התמחור המבוסס על הפער שבין הרמה שבה נסחרים 5 יחסים פיננסיים לבין רמתם הנוכחית, שוק המניות העולמי זול בכ-24% מאשר רמתו הממוצעת ב-16 השנים האחרונות

"להערכתנו, שוק המניות הוא האטרקטיבי ביותר במבט לאופק של 12 עד 36 חודשים. לפי מודל התמחור שלנו, אשר מבוסס על הפער שבין הרמה שבה נסחרים 5 יחסים פיננסיים לבין רמתם הנוכחית, שוק המניות העולמי זול בכ-24% מאשר רמתו הממוצעת ב-16 השנים האחרונות".

"הערכה זו מקבלת משנה תוקף על רקע העובדה כי הריביות בעולם המפותח לא צפויות לעלות באופן ניכר, עד סוף השנה וגם ככל הנראה במהלך 2012", כך מציינים כלכלני מיטב בסקירה שפרסמו.

כלומר, במיטב בהחלט מוצאים תקופה זו כמתאימה לטייב את תיק המניות או להגדלת משקל המניות בתיק ההשקעות, למעוניינים להגביר את רמת הסיכון.

עם זאת, במיטב אומרים גם כי לא ניתן לומר בוודאות כי גל המימושים תם. "לדעתנו, עדיין רמת הסבירות שנראה בשבועות האחרונים חולשה של שוק המניות ביחס לשוק האג"ח העולמי היא גבוהה. זאת, על רקע הצפי לאינדיקטורים חלשים, אי הבהירות לגבי משבר החובות באירופה וגם בהסתמך על העונתיות המאפיינת את שוק המניות, לפיה חודשי הקיץ מתאפיינים בתשואות חלשות".