בלומברג: ה'פד' צפוי להותיר הריבית ברמה אפסית גם ביולי

בבלומברג מעריכים: בן ברננקי יותיר הריבית המרכזית במדינה ברמה של 0%-0.25% גם ביולי, תקופת הזמן הארוכה ביותר מאז 1940 ■ "אף אחד לא מצפה לצמיחה אדירה בארה"ב"

הפדרל ריזרב עשוי להותיר את הריבית המרכזית בארה"ב גם החודש ללא שינוי ברמה אפסית (פירוט בהמשך) לתקופת הזמן הארוכה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, כך מעריכים אנליסטים ב"בלומברג".

מרווח של 3% בין התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב ל-3 חודשים לבין האג"ח ל-10 שנים עשויים להצביע על צמיחה של 1.1% ב-12 החודשים הקרובים, כך גורס מחקר של הפדרל ריזרב בקליבלנד. מדובר בתחזית צמיחה שנמוכה כמעט פי שתיים מהתחזית הנוכחית של ה'פד', מה שעשוי להוביל את יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי להימנע מהעלאת הריבית הכמעט אפסית, אותה הוא מחזיק בשיעור זה מאז דצמבר 2008.

צמיחה מתונה משמעותה שהפדרל ריזרב לא צפוי להדק את תנאי מתן האשראי עד יוני 2012, מה שיהפך לתקופה הארוכה ביותר בה הבנק המרכזי מותיר את הריבית המרכזית בשיעור כמעט אפסי, מאז הוכרח לעשות כן במהלך שנות ה-40 של המאה הקודמת. מנגד, הודעה על הסכמה על קיצוצים בתקציב הממשלתי במטרה להעלות את תקרת החוב בהיקף 14.3 טריליון דולר, עשוי להוביל את ברננקי להעלות את הריבית במקצת.

"אף אחד לא מצפה בארה"ב לצמיחה אדירה", אמר קרישנה ממני, אנליסט באופנהיימר בניו-יורק. "תחזיות הצמיחה המקומיות והגלובליות יותר ריאליות כיום, מה שמקטין את הסיכוי שה'פד' יהדק את תנאי מתן האשראי".

נזכיר כי ב-22 ביוני הודיע הפדרל ריזרב כי הוא מותר, כצפוי, את הריבית ללא שינוי ברמה של 0% עד 0.25%. הודעה זו התפרסמה 8 ימים לפני סיומה הצפוי של תוכנית ההרחבה המוניטרית הכמותית השנייה (QE2), במסגרתה הזרים ה'פד' נזילות לשווקים בכך שרכש אגרות חוב של ממשלת ארה"ב בסך של 600 מיליארד דולר.