חברה חיצונית תעריך את עתודות הגז והנפט בישראל

יחידת הנפט תפרסם שני מרכזים לייעוץ בתחומי הנפט: ייעוץ בנושאי קדיחה והפקה; וייעוץ בענייני רגולציה על זכויות ■ החברה שתיבחר במסגרת המרכז של משרד התשתיות, תבצע ההערכת העתודות

חברת ייעוץ בינלאומית היא זו שתתבקש לבצע הערכה מעודכנת ורשמית של עתודות הנפט והגז הטבעי של ישראל. העבודה של הערכת המצב הרשמית תימסר לחברה שתיבחר במכרז שתפרסם יחידת הנפט במשרד התשתיות הלאומיות.

נכון להיום, אין לישראל עתודות נפט משמעותיות. עתודות הגז הטבעי שלה נאמדות בכ-700 מיליארד מ"ק (BCM), מהם כ-450 במאגר לווייתן, כ-240 במאגר תמר, ועוד כ-10 שנותרו במאגר מארי B ובמאגרי נועה ואור.

יחידת הנפט, בראשות ד"ר מיקי גרדוש, עומדת לפרסם שני מכרזים לייעוץ בתחומי הנפט והגז בישראל. המכרז הראשון, שיתפרסם בימים הקרובים, מיועד לספקים של שירותי ייעוץ ופיקוח הנדסי בנושאי קדיחה והפקה. שירות זה יכלול, בין השאר, בדיקת תוכניות קידוח ופיתוח שדות בים וביבשה, פיקוח על ביצוע קידוחים, עמידה בתקני בטיחות, בריאות ואיכות הסביבה, פיקוח על משטר הפקה ועוד.

המכרז השני, שיתפרסם לקראת סוף החודש, מיועד לקבלת שירותי ייעוץ בתחומי הרגולציה על זכויות הנפט. שירות זה יכלול בין השאר הערכה של עתודות הנפט והגז בישראל, ייעוץ לגיבוש מדיניות בתחום חלוקת הזכויות, בחינה של תהליך ההענקה של רישיונות ושל חזקות, ופיקוח על תוכניות עבודה בהם. הייעוץ יהיה אמור לכלול גם סטנדרטים לבדיקה ולדיווח על ממצאים, וארגון המידע המתקבל בעבודות החיפושים.

המשרד מתכוון לשכור את שירותיהן של חברות ייעוץ בינלאומיות ובעלות ניסיון מוכח בתחומים אלה.

מועצת הנפט התכנסה היום (ג') לישיבה ראשונה בהשתתפות ד"ר גרדוש, שהחליף בתפקיד את ד"ר יעקב מימרן. המועצה אישרה היום את הבקשות להעברת הזכויות ברישיון "שמן" לג'קי בן זקן, אך לא דנה ברישיונות "קרן" ו"אביה". המועצה אינה אמורה לדון בינתיים בבקשה להעברת זכויות ברישיונות פלאג'יק, שבהם שותפים המיליארדרים בני שטיינמץ וטדי שגיא.