איטליה הנפיקה אג"ח בתשואה הגבוהה ביותר מאז 2008

בשני מכרזים גייסה ממשלת איטליה חוב לטווח ארוך בהיקף כולל של 3.9 מיליארד אירו ■ אגרות חוב ל-5 שנים בהיקף של 1.25 מיליארד אירו הונפקו בתשואה של 4.93%

השוק האיטלקי התמודד היום במבחן נוסף ומשלם ביוקר. ממשלת איטליה גייסה היום חוב לטווח ארוך בהיקף של 3.9 מיליארד אירו בתשואות גבוהות יחסית. הירידות בבורסה האיטלקית מתגברות לאחר פרסום הנתונים והיא מושכת אחריה גם שווקים אחרים ביבשת.

האוצר האיטלקי הנפיק אגרות חוב ל-5 שנים בהיקף של 1.25 מיליארד אירו בתשואה של 4.93%, התשואה הגבוהה ביותר ששילמה ממשלת איטליה למלווים מאז שנת 2008. המכרז לאג"ח אלו זכה לביקוש יתר של פי 1.921. התשואה גבוהה יותר בכאחוז ביחס לרמת התשואה בה נמכרו האג"ח הנ"ל ביוני, אך התשואה שנקבעה קרובה לרמות התשואה לפניהן נסחרות האג"ח בשוק המשני.

בנוסף גייסה ממשלת איטליה עוד 2.65 מיליארד אירו כשמכרה במכרז אג"ח ל-15 שנה בריבית של 5.9%. שני המכרזים זכו לביקושי יתר של פי 1.48.

נזכיר כי ביום שלישי האחרון זינקו התשואות על האג"ח ל-10 שנים של איטליה אל מעל ל-6% ובכך הגיעו לרמתן הגבוהה ביותר מאז 1999, זאת על רקע התגברות החששות מכך שאיטליה לא תוכל לעמוד בנטל החובות שלה. זאת בעת בה קיימות מחלוקות משמעותיות בין ראש ממשלת איטליה, ברלוסקוני ובין שר האוצר שלו, ג'וליו טרמונטי.

סוכנויות דירוג האשראי, S&P ומוד'יס הזהירו מפני האפשרות כי יפחיתו את הדירוג של איטליה, אך סוכנות פיץ' הבהירה אתמול כי אם תאמץ איטליה את תוכנית הקיצוצים שצפויה להוביל לחיסכון של 40 מיליארד אירו, היא עשויה להצליח לשלוח בחובותיה.

תוכנית הקיצוצים המאסיבית (צנע) צפויה להגיע היום (ה') לאישור הסנאט האיטלקי ולבית המחוקקים היא תגיע כבר מחר.

חובותיה של איטליה מגיעים כיום ל-120% מהתמ"ג ומדינת המגף חייבת למחזר חוב בהיקף של כ-100 מיליארד דולר עד סוף ספטמבר.

נזכיר כי גם אתמול התבצעה הנפקת אג"ח באיטליה בהיקף של כ-6.8 מיליארד אירו.