בשורה למלונות באילת: יבוטל חיוב הארנונה לפי הכוכבים

בעתירתם של התאחדות המלונות באילת ו-37 בתי המלון הם ביקשו להורות לעיריית אילת על ביטול החלטת מועצת העיר בכל בנוגע לחיוב בתי המלון בארנונה לפי דירוג הכוכבים

המלונות באילת הצליחו להביא לביטול סיווגם לפי רמת הכוכבים לצורך חיוב הארנונה, כך לפי החלטת ביהמ"ש לעניינים מינהליים בבאר שבע. כזכור, בתחילת 2011 עתרה התאחדות המלונות באילת יחד עם 37 מלונות בעיר בטענה שעיריית אילת אישרה בצו המסים ל-2011 את גביית הארנונה לבתי מלון לפי רמת הכוכבים שלהם.

בעתירתם של התאחדות המלונות באילת ו-37 בתי המלון, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ' (‏KGI‏), הם ביקשו להורות לעיריית אילת על ביטול החלטת מועצת העיר בכל בנוגע לחיוב בתי המלון.

הם טענו שמשבוטל דירוג בתי המלון לפי שיטת הכוכבים על ידי משרד התיירות מאז 1992, לא ניתן עוד לעשות שימוש בשיטת הכוכבים לצורך גביית הארנונה, בשעה שאין גוף שיכול לקבוע את דירוג המלון לפי שיטת הכוכבים וכשהתעריף הינו פונקציה של שיטת הכוכבים.

עיריית אילת הגיבה לעתירה זו בטענה שהעתירה נגועה בחוסר תום לב היות שהתאחדות המלונות ובתי המלון מלינים על השינוי בתעריפי הארנונה ולא על סיווג הנכס.

השופטת שרה דברת הדגישה שמאז שבוטלה השיטה לדירוג בתי המלון לפי הכוכבים, נכנסו ב-2001 לתוקפן תקנות שירותי תיירות האוסרות על בתי המלון לעשות שימוש בכוכבים במסגרת פרסום מידע.

כן היא ציינה שבהגשת העתירה, רק בגלל החיוב הגבוה יותר, אין חוסר תום לב, "כאשר עתירה זו עולה בקנה אחד עם הקושי והבעייתיות בסיווג בתי המלון לפי שיטת הכוכבים, שעברה מן העולם". עוד היא הוסיפה ש"סיווג בתי המלון לפי שיטת הכוכבים לתשלום ארנונה, שיטה שבוטלה על ידי משרד התיירות, ומשמינהל הארנונה לא הוסמך לדרג את בתי המלון לפי שיטת הכוכבים, גובלת בחוסר סבירות קיצוני... הקריטריונים צריכים להיות ברורים, בהירים ואחידים לכולם".

השופטת קיבלה את העתירה והחליטה לבטל את תת הסיווג לבתי המלון לפי שיטת הכוכבים בצו הארנונה ל-2011 של עיריית אילת.