הבנק המרכזי האירופי מאט קצב קניית האג"ח המששלתיות

בשבוע שעבר קנה הבנק אג"ח בשווי 2.3 מיליארד אירו לעומת 3.8 מיליארד אירו בשבוע שקדם לו ■ התוכנית הייתה שנויה במחלוקת וגרמה להתפטרות הכלכלן הראשי של הבנק

הבנק המרכזי האירופי מאט את קצב קניית האג"ח הממשלתיות שנועדה להקל בקצת מהלחצים המופעלים על המדינות המסובכות בחובות ענק. לפי דו"ח שפורסם אתמול, הבנק המרכזי קנה בשבוע שעבר אג"ח בשווי של 2.3 מיליארד אירו.

על פי הדוחות שפורסמו בשבועות האחרונים נראה שחלה ירידה מתמדת בהיקף הרכישות של האג"ח מצד הבנק. בשבוע שקדם לשבוע של הדו"ח הנוכחי, רכש הבנק אג"ח בשווי 3.8 מיליארד אירו, רחוק מהשיא של 22 מיליארד אירו בשבוע שבו הושקה התוכנית מחדש בחודש אוגוסט לאחר שהתוכנית הייתה בהקפאה במשך חודשים.

הירידה באה בעקבות ההכנות למדיניות החדשה שהבנק מכין שמתאימה יותר להתמודדות עם משבר האשראי ברחבי אירופה, וזאת על ידי הענקת אשראי בלתי מוגבל לבנקים באירופה למשך 12 ו-13 חודשים על מנת לנוע קריסה של אחד מהם עד שנת 2013.

מדיניות קניית האג"ח של הבנק המרכזי הייתה נושא שנוי במחלוקת, וזאת גם יכולה להיות הסיבה להתפטרותו של הכלכלן הראשי של הבנק יורגן סטארק בשבוע שעבר. מכיוון שמשמעות קניית אג"ח של ממשלות בעייתיות הינה שקרוב לוודאי החובות של המדינות הללו לא ישולם לעולם.