הצלחה בהנפקת אג"ח ספרד: התשואות ל-10 שנים יורדות

(עדכון) - הממשלה הספרדית הנפיקה אג"ח ל-2 ו-10 שנים ■ התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-5.77% ■ הביקושים עלו על הביקושים בהנפקה קודמת ■ הממשלה גייסה 2.54 מיליארד אירו

הנפקה מוצלחת: ממשלת ספרד יצאה היום (ה') בהנפקת אג"ח ל-2 ו-10 שנים. במהלכה הצליחה הממשלה לגייס את הסכום הדרוש שעמד על 2.5 מיליארד אירו ומשכה ביקושים גבוהים יחסית. התשואות על אגרות החוב ל-10 שנים ירדו בעקבות ההנפקה ל-5.77%.

הממשלה הספרדית הצליחה לגייס כ-1.4 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-10 שנים ושבמהלכה, כאמור, התשואות על אגרות החוב הללו רשמו ירידה לרמה של 5.77% וזאת בהשוואה לרמה של כ-5.8% שנרשמה אתמול. אולם ביחס להנפקה קודמת, בה עמדה התשואה על כ-5.4%, נרשמה עלייה בתשואות.

התשואה על אג"ח לשנתיים נקבעה על 3.46% לעומת 2.07% בהנפקה הקודמת. הביקושים בהנפקה הנוכחית עמדו על פי 2.4 לעומת ביקושים של פי 2.2 שנרשמו בהנפקה הקודמת.

למרות שמדובר בסכום נמוך יחסית, ההנפקה מהווה מבחן חשוב עבור הכלכלה הספרדית ובוחנת את מידת אמון המשקיעים בכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו. התשואות על אגרות החוב של המדינה ל-10 שנים עלו בתחילת השבוע מעל לרמת ה-6% שנחשבת כרמה קריטית עבור משקיעים רבים זאת בעקבות הפרסום של הבנק המרכזי האירופי לפיו הבנקים בספרד הכפילו את ההלוואות שלקחו ממנו בחודש מארס ל-316.3 מיליארד אירו לעומת חודש פברואר.

"השווקים מראים עצבנות לקראת הנפקת האג"ח של ספרד. הם מנסים לדחוף בחזרה את אגרות החוב לטווח העליון שהיו בו בתקופה האחרונה", אמר סוחר אג"ח לרשת CNBC לפני ההנפקה. "אבל עדיין מדובר במסחר בהיקפים נמוכים יחסית".