אי.די.בי מאשרת החשיפה ב"גלובס": מו"מ עם מגדל

אי.די.בי: מתגבשות בין הצדדים הבנות שעיקרן השעיית תוקף ההוראה האמורה לתקופה של שלושה חודשים, במהלכה מתכוונים הצדדים להשלים את השיחות ביניהם

קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר הגיבה הלילה לדיווח ב"גלובס" אתמול בנוגע להלוואה שנטלה מחברת הביטוח מגדל.

בהודעת החברה נאמר כי "אי.די.בי מנהלת מזה זמן שיחות עם המוסד הפיננסי ביחס לתנאי ההלוואה (בהיקף של כ-220 מיליון שקל נכון להיום), לרבות בדבר הסכמות אפשריות ביחס לפירעונה ובטוחותיה. בהמשך להשעייה זמנית מוסכמת של תוקף ההוראה בדבר זכותו של המוסד הפיננסי לפירעון של ההלוואה במקרה של הורדת דירוג אי.די.בי פתוח לקבוצת BBB, מתגבשות בין הצדדים הבנות, הכפופות לאישורי הגורמים המוסמכים שלהם, שעיקרן השעיית תוקף ההוראה האמורה לתקופה של שלושה חודשים, במהלכה מתכוונים הצדדים להשלים את השיחות ביניהם במטרה להגיע להבנות סופיות בקשר עם ההלוואה ותנאיה, וכן חיזוק יחס הביטחונות בהלוואה והקטנת החוב".

אתמול דיווחנו כי הלוואה שהעמידה קבוצת הביטוח מגדל לאי.די.בי פתוח באוקטובר 2004 עשויה לעמוד לפירעון מיידי בשל הורדת הדירוג. שלשום הורידה מעלות את דירוג האג"ח של החברה ל-BBB פלוס, עם אופק שלילי.

בשוק ההון העריכו אתמול כי לא סביר שההלוואה אכן תעמוד לפירעון מיידי, אך כנראה שהצדדים יידרשו לשבת לשולחן המו"מ באשר לשינוי תנאיה. אחת האפשרויות היא שאי.די.בי פתוח תשעבד למגדל מניות באחת מהחברות הבנות, בדומה לשעבודים שנתנה בשתי הלוואות אחרות שנטלה לאחרונה, מקרן המנוף בראשית ומקבוצת הביטוח מנורה מבטחים (בסך הכול 300 מיליון שקל). בהלוואות אלה שיעבדה אי.די.בי פתוח מניות בחברות הבנות - כלל ביטוח, דסק"ש וכלל תעשיות.