גבי אשכנזי יוצא למתקפה: "אהוד ברק אובססיבי כלפיי"

מתקפה חריפה של הרמטכ"ל לשעבר על שר הביטחון אהוד ברק ואנשיו, בעקבות חילופי הדברים הקשים בפרשת הרפז: בדבריו, מטיל אשכנזי ספק בעדותו של ברק על ניסיון פוטש מצדו: "דוחה את הטענות בבוז", אמר

מתקפה נוספת של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, בעקבות שורת הפרסומים האחרונים בפרשת הרפז. בתגובה רשמית שפרסם הערב לכלי התקשורת, משתלח אשכנזי בשר הביטחון אהוד ברק ומכנה אותו "אובססיבי".

"התנהלותו האובססיבית של שר הביטחון כלפי, גם היום, מתאפיינת בחוסר שיקול דעת בלשון המעטה", נכתב בהודעת אשכנזי. "מצופה היה משר הביטחון להקדיש את זמנו לשמירה על בטחון ישראל".

"מטיל ספק בעדות של ברק בדוח הרפז"

אשכנזי הביע גם פקפוק במידת מהימנותם של ברק ומקורביו בפרשה. "אנשיי נחקרו בפוליגרף ונמצאו דוברי אמת - ואילו אנשיו של שר הביטחון לא זכו לאישור שכזה מרשויות אכיפת החוק", כתב. "שר הביטחון ברק וראש לשכתו העידו בהתבטאות פומבית כי לא הכירו כלל את סגן אלוף במיל' בועז הרפז. אני מטיל ספק בעדותם זו".

"ליבי עם קצינים בכירים בצה"ל, אשר לחמתי איתם כתף אל כתף ואשר היו לי שותפים נאמנים בשיקום צה"ל לאחר מלחמת לבנון השנייה, אשר נאלצים להתמודד עם טענות פומביות ובדלתיים סגורות שניתנו ע"י שר הביטחון על יכולותיהם", כתב אשכנזי בהתייחס להדלפות מפיו של שר הביטחון על ראש אמ"ן אביב כוכבי.

"כל הקצינים אשר מונו בצמרת מערכת המודיעין ובמטה הכללי בכלל, מונו בזכות כישוריהם בשקיפות ובמקצועיות על פי חוות דעת מפקדיהם ואושרו על ידי המטה הכללי. צר לי שהם נאלצים להתמודד מול פקודיהם במבוכה כתוצאה מהתבטאויות חסרות אחריות מצד שר הביטחון. עם ישראל יכול להתברך בקצינים שכאלה", סיכם אשכנזי.

מדובר בפרק נוסף במלחמה התקשורתית בין שר הביטחון לרמטכ"ל לשעבר, על רקע פרסומו הקרב של דוח פרשת הרפז. בחודשים האחרונים השתלחו זה בזה השניים, בשורה של התבטאויות קשות וחריפות בתקשורת.