ביוון דורשים: "להשוות תנאי החילוץ שלנו לאלה של ספרד"

אלקסיס טריפרס, מנהיג מפלגת הקואליציה השמאלנית היוונית סריצה: "המשבר הוא בעיה כלל-אירופאית, ואופן ניהולו עד כה היה קטסטרופה חברתית"

יש להשוות את תנאי החילוץ של יוון במסגרת חבילת החילוץ השנייה שלה, לתנאי החילוץ של חבילת החילוץ לבנקים הספרדיים - כך סבור אלקסיס טריפרס, מנהיג מפלגת הקואליציה השמאלנית היוונית סריצה, המתנגדת לתנאי החילוץ הנוכחיים.

ליוון, נזכיר, אושרה בזמנו תוכנית חילוץ שנייה בכדי למנוע מצב של חדלות פירעון על חובותיה, בהיקף של 130 מיליארד אירו. התוכנית כוללת "תספורת" של 70-75% לבעלי האג"ח היווניות ומותנית במדיניות צנע אכזרית של הממשלה היוונית, הכוללת קיצוצים, הפרטות ופיטורי עובדים בהיקף של מיליארדי אירו.

"ההתפתחויות בספרד מאשרות את עמדתנו מלכתחילה - המשבר הוא בעיה כלל-אירופאית, ואופן ניהולו עד כה היה קטסטרופה חברתית", אמר טריפרס, בריאיון לעיתון יווני מקומי. דבריו נאמרו על רקע אישור החילוץ לבנקים בספרד, בכ-100 מיליארד אירו בהלוואות הנושאות ריבית של 3% בלבד.

גם כלכלנים יוונים סבורים כי החילוץ לבנקים בספרד מצביע על כמה נקודות חלשות ביוון: "אם אתה נוהג כמה ספרד ומבצע את הרפורמות (צנע) כמו שצריך, אתה מקבל תמיכה", אמר כלכלן בכיר בריאיון ל-CNBC. "הבעיה שלנו היא שאנו מפגרים בכל הקשור לביצוע הרפורמות, אז לא נותנים לנו להתמנף".