מיטב: רווח נקי של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון השני השנה

הכנסות בית ההשקעות הסתכמו ברבעון השני בכ-87.5 מיליון שקל, ירידה של 7.3% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב-94.4 מיליון שקל

בית ההשקעות מיטב רשם רווח נקי של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2012, עליה של כ-6% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם בכ-5.2 מיליון שקל, ועלייה של כ-108% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה, שהסתכם בכ-2.6 מיליון שקל.

הכנסות בית ההשקעות הסתכמו ברבעון השני בכ-87.5 מיליון שקל, ירידה של 7.3% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב-94.4 מיליון שקל, וכמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח לפני מס ברבעון השני הסתכם ב-10.4 מיליון שקל, לעומת 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

העלייה ברווח הנקי ברבעון השני הושגה, בין היתר, בעקבות ירידה בשיעור ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות, בזכות נקיטת צעדי התייעלות.

הרווח הנקי של מיטב בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-8.1 מיליון שקל, לעומת כ-17 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות בתקופה זו הסתכמו בכ-175.2 מיליון שקל, לעומת 199.7 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הרווח לפני מס הסתכם במחצית הראשונה בכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-30.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ברווחי מיטב ב-6 החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובעת בעיקרה מהמשבר בשווקים הפיננסיים ומעליה בהוצאות לאור שינויים שחלו ברגולציה.

ההכנסות מדמי ניהול ומניהול תיקים הסתכמו בכ-147 מיליון שקל במחצית הראשונה, לעומת 161 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2011, ובכ-73.5 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת 78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות משירותי בורסה, פיננסים ואחרים הסתכמו בכ-23 מיליון שקל ב-6 החודשים הראשונים של השנה ובכ-11 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 32 מיליון שקל וכ-14 מיליון שקל במחצית והרבעון המקבילים אשתקד.

תוצאות הרבעון השני כוללות הוצאות של כ-800 אלף שקל בגין עסקת המיזוג עם דש. סך הנכסים המנוהלים של מיטב הסתכם נכון לסוף יוני בכ-46 מיליארד שקל - עלייה של כ-1 מיליארד שקל בתיק הנכסים מתחילת השנה, למרות מצבם של השווקים הפיננסיים. זאת, בעיקר הודות לגיוסים שרשמו תעודות הסל והקרנות הכספיות של מיטב.

אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב, אמר: "מגוון הפעילויות, העוצמה הפיננסית והמוניטין של מיטב סייעו למיטב להציג עלייה ברווח הנקי למרות אתגרים סביבתיים לא פשוטים, הכוללים את המשך התנודתיות בשוק ההון, מגמת שחיקה בדמי הניהול בענף ניהול הנכסים ועלייה בהוצאות המתחייבות משינויים ברגולציה. המיזוג המתוכנן עם דש הוא המשך טבעי ומתחייב למהלכים שנוקט בית ההשקעות כדי לשמור על רווחיותו ועל סטנדרטים גבוהים של שירות ללקוחות, על רקע התנאים הסביבתיים המשתנים".