יו"ר נעמ"ת: "העיסוק בשמלה של שרה נתניהו מעורר גועל"

גליה וולוך: "האשמות אשת ראש הממשלה הן פחדניות, שוביניסטיות ומעוררות גועל" ■ "זה מקרה קיצון של הטלת רפש במי שכל חטאה במקרה זה הוא צמיג אחד יותר מדי"

העיסוק של הימים האחרונים ברשתות החברתיות בשמלה ובמימדיה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס ההשבעה בכנסת, מעורר את זעמם של ארגוני הנשים, בטענה כי מדובר בחוסר פרופורציות במקרה הטוב, ועלבון לנשים במקרה היותר חמור.

"האשמות נגד אשת ראש הממשלה הן פחדניות, שוביניסטיות ומעוררות גועל", כתבה יו"ר נעמ"ת גליה וולוך בפייסבוק. בשיחה עם "גלובס" היא הוסיפה, כי "אני מטיפה בנושא הזה לנו הנשים. כל החיים שלנו מפמפמים לנו איך אישה אמורה להיראות בעיני החברה, וזה גורם לנשים לדימוי מעוות של הגוף. זה מטורף - צריך להפסיק כבר להתעסק בשמלה או בצמיג של שרה", לדבריה.

"נשים, לא פחות מגברים ואולי אף יותר מהם, מתחרות במרץ מי תטיח עלבונות יצירתיים יותר בגברת הראשונה", הוסיפה וולוך. "הגב' נתניהו היא מקרה קיצון של הטלת רפש במי שכל חטאה במקרה זה הוא צמיג אחד יותר מדי. באחד מאתרי האינטרנט הוצבה תמונתה של גב' נתניהו בשמלתה הלא מוצלחת לצד תמונה של בר רפאלי בשמלה דומה. 'כך צריך להראות!' זעק הטקסט מן המסך. ואנו, נשים פתיות, מיהרנו להסכים.

"נראה כי רק מתוך תיעוב עצמי אנו ממהרות להתיז את ראשן של כל מי שאינן עומדות בסטנדרטים האכזריים של אידיאל היופי החדש, ועוד מעזות להראות עצמן כך בציבור? שרה נתניהו הציבה בפנינו מראה בלתי מחמיאה ואנו ניתצנו אותה - ולא יעזרו עוד אלף חוקי פוטושופ", דברי וולוך.

וולך התייחסה בשיחה עם "גלובס" גם לדיבורים כי שרה נתניהו היא זו שבעצם מאחורי רבות מההחלטות של ראש הממשלה וכי היא מנהלת את הלשכה בפועל, ואמרה כי "גם אם זה נכון, האם לא יותר חשוב איזו ממשלה הוא ירכיב ומה הוא יעשה למען האזרחים, מאשר בשמלה של אשתו והאם היא מנהלת לו את העניינים?".

בתוך כך, בראיון להילה יחימוביץ' באתר האופנה FF מבית mako, מספרת מירב יוחנן, הסטייליסטית של שרה מזה מספר שנים, כי "בדיעבד, ייתכן שהייתי בוחרת שמלה אחרת לגברת נתניהו. אבל עדיין, זה לא מצדיק את ההתלהמות חסרת הפרופורציות נגדה. לא מדובר בבגד חושפני או שקוף, זאת שמלת תחרה עם בד חום מתחת. אולי בתמונות זה לא נראה, אבל מי שראה אותה במציאות לא היה יכול לטעות ולחשוב שמדובר במשהו חושפני. הגברת נתניהו היא אישה יפה שמקפידה על לבוש סולידי, מכובד ואלגנטי, והיא תמשיך לעשות זאת".

שרה נתניהו / צילום מסך
 שרה נתניהו / צילום מסך