שטייניץ: "הקיצוצים בארה"ב מדאיגים - מקווה שלא ניפגע"

שר האוצר בישיבת הממשלה: "בדיוק בגלל קשיים אלה צריך ממשלה חזקה ויציבה" ■ נתניהו שוב מעלה לראש סדר היום את סוגיית איראן: "האויבים שלנו מתלכדים; גם אנחנו נדרשים להתלכד כדי להדוף את הסכנות"

שר האוצר יובל שטייניץ הביע היום (א') דאגה מה"סקווסטר" - שורה של קיצוצים בתקציב של ארה"ב שנכנסו לתוקף בסוף השבוע - ואמר כי ישראל עלולה להיפגע מכך.

"הקשיים הכלכליים בארה"ב מדאיגים אותנו, אני מקווה שלא ניפגע מהם", אמר שטייניץ בישיבת הממשלה. "חשוב לזכור שהמדינה היחידה שהצליחה בשלוש השנים האחרונות לשחות נגד הזרם עם צמיחה חיובית והורדה של האבטלה היא ישראל. הסביבה הבינלאומית מאוד קשה ולכן נדרש מאתנו לנהוג באחריות ובתעוזה ולעבוד קשה על מנת לשמור על כלכלת ישראל ואזרחי ישראל. בדיוק בגלל קשיים אלה צריך ממשלה חזקה ויציבה".

בישיבת הממשלה העלה שוב ראש הממשלה בנימין נתניהו את הסוגיה האיראנית לראש סדר היום. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "בסוף השבוע קיבלתי עדכון על שיחות המעצמות עם איראן בנושא הגרעין. הנציגה האמריקנית דיווחה על השיחות הללו ליועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור. ההתרשמות שלי מהשיחות הללו זה שהדבר היחיד שמושג בהן הוא משיכת זמן, ובמשיכת הזמן הזאת איראן מתכוונת להמשיך בהעשרה של החומר הגרעיני לפצצת אטום, והיא אכן ממשיכה ומתקרבת ליעד הזה".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "אני חייב לומר שבעת הזאת האויבים שלנו מתלכדים כדי להביא לא רק בסופו של דבר לנשק גרעיני שיכוון נגדנו, אלא גם לנשק קטלני אחר שהולך ונערם סביבנו.

"בשעה שהם מלכדים ומאחדים את המאמצים שלהם, אנחנו נדרשים ללכד ולאחד את הכוחות אצלנו כדי להדוף את הסכנות הללו. לצערי, זה לא מה שקורה. אני אמשיך בניסיונותיי בימים הקרובים לנסות ולאחד וללכד את הכוחות (בממשלה) לקראת המטלות הגדולות הלאומיות והבינלאומיות שאנחנו עומדים בפניהן. אני מקווה שאצליח, אני אמשיך לנסות".

ראש הממשלה התייחס כמובן לניסיונות לבניית קואליציה. אתמול הוא קיבל מהנשיא פרס ארכה בת שבועיים לסיים את המו"מ הקואליציוני, לאחר ש-28 הימים שהוקצבו לו לא הספיקו. אם גם אחרי השבועיים האלה לא יצליח ראש הממשלה להרכיב קואליציה, יטיל נשיא המדינה את המשימה על מועמד אחר.

נכון להיום, מפלגות יש עתיד בראשות יאיר לפיד והבית היהודי בראשות נפתלי בנט מאוחדים בברית חזקה, והשניים מעדיפים קואליציה בלי המפלגות החרדיות. מנגד, נתניהו כן מעדיף קואליציה עם החרדים, שנתפסים כ"שותפים הטבעיים" שלו לממשלה. עד עתה, נזכיר, רק מפלגת התנועה בראשות לבני חתמה על הסכם בדבר הצטרפותה לממשלת נתניהו.