המצב הקשה של איגוד הכדורסל מגיע לכנסת

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) ועיסאווי פריג' (מרצ) יקדישו את ישיבת הבכורה של שדולת הספורט לדיון במצבו של איגוד הכדורסל

חברי הכנסת יואל רזבוזוב (יש עתיד) ועיסאווי פריג' (מרצ), ראשי שדולת הספורט של הכנסת, החליטו להקדיש את ישיבת הבכורה של השדולה בעוד שבועיים לדיון מקיף במצב הקשה של איגוד הכדורסל.

לישיבת השדולה בכנסת יוזמנו ראשי האיגוד מהקואליציה והאופוזיציה נציגי משרד המשפטים ורשם התאגידים, נציגי מנהל הספורט, נציגי משטרת ישראל, אנשי תקשורת מתחום הספורט, וראשי איגוד הכדורסל ומינהלת הליגה.

כזכור, הכדורסל נמצא בחודשים האחרונים בבדיקה מקיפה מצד מספר גורמים הבוחנים את התנהלותו, ביניהם מבקר המדינה, רשם העמותות ובודק מטעם משרד הספורט. מתחילת 2013 עצר משרד הספורט את ההקצבות המועברות לאיגוד הכדורסל, זאת בשל אי-עמידה בתנאי ייצוג הולם לנשים בהנהלת האיגוד. לפני כחודשיים התפטר אבנר קופל מתפקיד יו"ר האיגוד, ושמעון מזרחי ממלא מקום היושב ראש הודיע שיסיים את תפקידו בחודש הבא.

חבר כנסת פריג' אמר ל"גלובס": "ענף הכדורסל הוא אחד משני הענפים החשובים במדינה, והוא צריך להיות מנוהל בצורה מקצועית. מבדיקה שעשינו, אנחנו רואים שאין תוכנית אסטרטגית לענף, אנחנו רוצים להבין מה בדיוק עשו ראשי הענף הזה למען יישובי הפריפריה למשל. אנחנו רואים שזה ענף שהפך לענף של כמה טייקונים ספורטיביים. ברגע שהראש טרוד בסוגיות פנימיות, זה משליך על כל הענף. במקום שיתעסקו בפיתוח הענף, מתעסקים בסוגיות פנימיות. אנחנו רוצים לפתוח את המצב של איגוד הכדורסל לדיון ציבורי, אי אפשר לשבת מחובקי ידיים לאור כל הסוגיות שאנחנו קוראים עליהן".