מגדל העמידה הלוואה של 400 מיליון שקל לתעבורה

מדובר בהלוואה במסגרת העסקים הרגילים של תעבורה, שתסייע לה לשפר את מבנה תיק החוב שלה, הודות לריביות הנמוכות יחסית ששוררות כיום בשווקים

ההלוואות הפרטיות שמעמידים הגופים המוסדיים לגופים העסקיים הגדולים ממשיכות להיערם. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה הלוותה קבוצת הביטוח מגדל כ-400 מיליון שקל לחברת תעבורה, שבשליטת משפחת לבנת וכלל תעשיות.

מדובר בהלוואה במסגרת העסקים הרגילים של תעבורה, שתסייע לה לשפר את מבנה תיק החוב שלה, הודות לריביות הנמוכות יחסית ששוררות כיום בשווקים. ההלוואה המוסדית הפרטית החדשה תועבר לתעבורה, לאחר שבימים האחרונים סיימה את התשלום עבור סדרת אג"ח קונצרניות לא סחירות בהיקף של כ-300 מיליון שקל, שהנפיקה לגופים מוסדיים לפני כעשור.

תעבורה נשלטת ומנוהלת ע"י משפחת לבנת, בראשות המייסד אברהם (בונדי) לבנת (90) ובניו: זאב, צביקה ושי. זו חברת ההובלה הגדולה בישראל ובמונופול מוכרז בתחום הובלת המלט, מה שהופך אותה לספקית העיקרית של כל הקבלנים, חברות הבנייה ויצרני הבטון. החברה היא גם מונופול מוכרז בהובלת מכוניות, והיא שולטת ושותפה בשורה ארוכה של חברות נוספות, כגון חברת הלוגיסטיקה ממן (מונופול בתחום שינוע מטענים אוויריים); מ.מ.מ לעבודות עפר, פיצוצים וחפירות ימיות; ואגד תעבורה, יבואניות של משאיות, ציוד כבד וצמיגים. משפחת לבנת גם שותפה עם קובי מימון בשליטה על קבוצת הנדל"ן וחיפושי הנפט יואל-ישראמקו.